Toon posts:

Stelling....waterkoeling is het geld niet waard.

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voor elkaar om m'n p3 700e stabiel te clocken op 966 mhz,(mede dankzij een voltage mod) dit alles met een iceberg koelertje (met venturi) van 5x5 cm en wat standaard fischer electronic koel pasta er tussen. hij draait nu idle 43 en stressed 49 graden (met dit warme weer) ik weet zeker dat ik hem ook op 1001 mhz kan krijgen als ik hem nog net wat koeler zou krijgen maar het lijkt me niet slim om te gaan investen in waterkoeling want wat zal ik merken van die 34 mhz :?

Verwijderd

Het gaat mij niet om de koeling van dat ding, het ziet er gewoon fantastisch uit, een watergekoelde PC... Daarom neem je waterkoeling (ik denk dat veel mensen het niet met mij een zijn :))

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Misschien gaat ie verder daan 1001 he, je weet het niet :Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:40

ChUcKiE

Dus........

Waterkoeling wordt niet als enige reden gebruikt om te overklokken hoor!!!

Stille PC is ook een reden! Drom ga ik wellicht later een Koolance kast halen!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Voor de feitelijke winst is waterkoeling (zeker zonder peltiers e.d.) niet echt rendabel naar mijn mening. Je haalt misschien 10% meer uit je proc dan met luchtkoeling. Als je een maand wacht, heb je een snellere processor voor minder geld dan nu die proc met waterkoeling.

Maar tweaken, dat doe je voor de fun. Omdat je wat wilt bereiken. En daarom ben ik het dus niet echt eens met je stelling. De stelling gaat wel op voor de doorsnee-gebruikers die de computer functioneel gebruiken, maar wij hier hebben het gewoon voor de hobby, en dan gaat het er niet om of iets rendabel is.

Again, IMHO. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:57

RvV

Ik vind dat het het geld niet waard is. Wat ik er nu mee ben opgeschoten:

-Een hele hoop geld kwijt.
-Nog niets stiller omdat ik nog steeds een fan op m'n radiator heb zitten. Mijn oude CPU fan draaide weinig toeren en was net zo stil.
-Ik zit met een hoop water in mijn computer. Het lekt nu niet, maar je weet het nooit als je een keer naar een LAN ga en met de auto over 1000 drempels heen moet.
-Het ziet er leuk uit.
-Het koelt wel beter.
-En ik ben er een hele tijd mee bezig geweest. Het ging niet altijd soepel, maar zo leer je weer het een en ander.

Y'24

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zaterdag 30 juni 2001 19:16 schreef bramvrzt het volgende:
luchtkoeling. Als je een maand wacht, heb je een snellere processor voor minder geld dan nu die proc met waterkoeling.
ja maar waterkoeling kan je wel weer gebruiken op je volgende processor B-)

iStockphoto

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
klopt,het is vel te duur en koelt wel goed, maar toch, en onzinnig, nee waterkoeling is dom, maar het is gewoon rete geil om het te hebben!, snap je dat niet dan ?? :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 juni 2001 19:41 schreef psygho het volgende:
klopt,het is vel te duur en koelt wel goed, maar toch, en onzinnig, nee waterkoeling is dom, maar het is gewoon rete geil om het te hebben!, snap je dat niet dan ?? :)
Heh...geil :?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
phasechange, das pas geil.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Stealth2000
  • Laatst online: 09-05 23:47
Voor de feitelijke winst is waterkoeling (zeker zonder peltiers e.d.) niet echt rendabel naar mijn mening. Je haalt misschien 10% meer uit je proc dan met luchtkoeling. Als je een maand wacht, heb je een snellere processor voor minder geld dan nu die proc met waterkoeling.

Maar tweaken, dat doe je voor de fun. Omdat je wat wilt bereiken. En daarom ben ik het dus niet echt eens met je stelling. De stelling gaat wel op voor de doorsnee-gebruikers die de computer functioneel gebruiken, maar wij hier hebben het gewoon voor de hobby, en dan gaat het er niet om of iets rendabel is.

Again, IMHO. :)
hier ben ik het helemaal mee eens, ik heb waterkoeling voor het geluid, de fun en om mijn proc koel te houden :)

H2) cooled rules :7

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
waterkoeling gebruik je om 2 redenen:

* stiller
* met een 172Watt TEC haal je temps van -25
(dus: OVERKLOKKEN !!!!)

mzzl

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
en het is veel leuker om te zeggen dat je je koeling zelf hebt gemaakt

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 19:44 schreef loekos het volgende:

[..]

Heh...geil :?
ben jij wel een overclocker?

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Op zondag 01 juli 2001 16:28 schreef Stealth2000 het volgende:

[..]

hier ben ik het helemaal mee eens, ik heb waterkoeling voor het geluid, de fun en om mijn proc koel te houden :)

H2) cooled rules :7
Ook ik ben het er helemaal mee eens, lekker prutsen aan je pc, das toch leuk !

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 01 juli 2001 16:03 schreef P5ycho het volgende:
phasechange, das pas geil.
Yups, en het is niet gevaarlijk voor je computer, want als je butaan (of freon >:) ) gebruikt en het gaat lekken, dan verdampt het hele zootje netjes, zonder dat het stroom geleidt. Maar je moet er dan dus wel voor zorgen dat je kast zelf gedeeltelijk open is, omdat je anders explosiegevaar krijgt in het geval van een lek.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op zaterdag 30 juni 2001 19:39 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

ja maar waterkoeling kan je wel weer gebruiken op je volgende processor B-)
En je luchtkoeler niet dan? :P

MechWarrior || Monsters Game

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Op zondag 01 juli 2001 18:30 schreef GambitRS het volgende:

[..]

En je luchtkoeler niet dan? :P
jawel, maar als je ipv (duure) water/luchtkoeling een snellere proc koopt....

dan is het dus verstandiger om (GOEDE) water/luchtkoeling te kopen :)

• P5ycho
  • Laatst online: 22:47
Op zondag 01 juli 2001 18:27 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Yups, en het is niet gevaarlijk voor je computer, want als je butaan (of freon >:) ) gebruikt en het gaat lekken, dan verdampt het hele zootje netjes, zonder dat het stroom geleidt. Maar je moet er dan dus wel voor zorgen dat je kast zelf gedeeltelijk open is, omdat je anders explosiegevaar krijgt in het geval van een lek.
butaan is licht ontvlambaar, freon (134a heb ik het dus over) is niet ontvlambaar, en een stuk veiliger mocht er een lek optreden.

Het staat bij mij in de lange termijn planning... nu geen zin/tijd/geld voor.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Heh... ik zat net nog eff te kijken naar de waterkoeling van m'n suzuki motorfiets enehhhhh ik moet zeggen als ik er lang naar blijf kijken voel ik toch wel leven in m'n broek ja :+

Nee zonder dolle ik snap best dat het gaaf is maar een mooie lucht koeler is ook gaaf en een flink stuk goedkoper,en wat ik al eerder zij die paar lullige mhztjes die je er meer mee haalt dan een stoere lucht koeler zijn in mijn ogen te verwaarlozen toch? ik ben dus niet tegen waterkoeling ik vind het allen erg veel rompslomp voor iets meer }:O ling.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 01 juli 2001 18:40 schreef P5ycho het volgende:
butaan is licht ontvlambaar, freon (134a heb ik het dus over) is niet ontvlambaar, en een stuk veiliger mocht er een lek optreden.
Yep, daarom is freon inderdaad beter. Maar de vraag is waar je dat vandaan moet halen, want het mag tegenwoordig niet meer in koelkasten worden gebruikt, die werken nu ook met butaan e.d.

- Pastor Richards @ VCPR

• Wollige
  • Laatst online: 24-12-2025
Waterkoeling is pure fun vooral als je zelf gaat prutten ! Het is hartstikke leuk naar een autosloop te gaan en daar om een interieur radiateur te vragen voor je in aanbouw zijnde waterkoeling. Trouwens extreme luchtkoeling is ook fun ! Meer en grotere ventilatoren ! Als je een 4x4cm of een 8x8cm fan overhebt gewoon erbij plaatsen in die kast ! Of gaten zagen / boren heerlijk ! Ik ben gewoon VOOR het tweaken van alles wat los en vastzit ! Ik zou zeggen dat het bouwen van een koelopstelling leuker is dan het hebben ervan ! Maar dat het werkt en goed koelt is natuurlijk mooi meegenomen. 8-)

• Hielko
  • Laatst online: 21:24
Met peltiers wordt het rendement alleen maar erger, tenminste in het geval van een AMD(Bij een celeron is het een andere verhaal). Je moet een voeding erbij, peltier, isoleren. Je hebt een goede radiator nodig en ook een goed waterblok ed is een vereiste...

Maar who cares? het gaat om de fun :).

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
euh, domme vraag misschien... maar is waterkoeling nog echt stiller ? k heb zelf waterkoeling gehad (heeft nog ergens op t forum gestaan voor bc1 ofzo) en toen had ik n vrij rumoerige 12x12 fan op de radiator... en dat ding was niet stiller dan een 5x5 of 6x6 fannetje dat je bij normale luchtkoeling tegenkomt... dussuh ?

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• PsYgHo
  • Laatst online: 17-05 02:08
Op zondag 01 juli 2001 18:05 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

ben jij wel een overclocker?
definieer jij dan ff overclocker ?? , maar goed, geil is in de zin van mooi, gaaf, beter, apart, lekker iets wat jij niet hebt, woot, leet, moet ik nog doorgaan :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op zondag 01 juli 2001 21:44 schreef Lone Gunman het volgende:
euh, domme vraag misschien... maar is waterkoeling nog echt stiller ? k heb zelf waterkoeling gehad (heeft nog ergens op t forum gestaan voor bc1 ofzo) en toen had ik n vrij rumoerige 12x12 fan op de radiator... en dat ding was niet stiller dan een 5x5 of 6x6 fannetje dat je bij normale luchtkoeling tegenkomt... dussuh ?
Ja het is veel stiller als je de goede fans gebruikt. Ik heb het gedaan, omdat ik het leuk vond. Het is lekker stil en je kan wat verder overklokken.
Er is toch een heel verschil hi- en low-budget overklokken.

Als ik nu een snellere proc koop en daar mijn waterkoeling op zet kan ik weer sneller. Zo blijf je gaan, heftige luchkoeling is ook niet goedkoop.

One of the animals has left its cage today.

• kRyPtO
  • Laatst online: 04-05 20:22
luchtkoeling is ook fun vooral met een pentium box want daar krijg je haast geen koelers voor je koopt 2 kleintjes en probeer ze dan maar goed op je boxie te krijgen is ook wel fun nou dan heb je weer een standaart box fan die douw je weer op je 3d kaart nou heb je toch wat leuke dingen gedaan aardige koeling voor weinig geld
en natuurlijk een 80mm fan ofzo aan de zeikant van je kast plaatsen :):) ook lache

<update>
wat maakt het geluid nou uit het gaat toch om de resultaten die je kan halen kijk een stille pc is natuurlijk ook wel leuk maar ik vind dat het toch om de resultaten gaat
</update>

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Waterkoeling heeft alleen al zin omdat het anders is. In deze maatschappij der eenheidsworsten is er tenminste nog IETS waar je je creativiteit in kan stoppen.

Stel, je zit op een verjaardag:

Bla bla, ik heb chromen velgen op mijn auto laten zetten.
De ene helft denkt: leuk / mooi / lelijk.
De andere helft heeft het niet eens gehoord, laat staan dat ze er een mening over hebben.

Bla. bla, ik koel tegenwoordig mijn computer met water.
De ene helft denkt: Wat, water in je computer?? heftig.
De andere helft (inclusief opa en oma) denkt: Tsjonge, is dat niet gevaarlijk, jongen?

In ieder geval hebben ze je ALLEMAAL gehoord, en IEDEREEN heeft er een mening over.

Verwijderd

Mjah. Ik had een 900MHz proc die ik met lucht niet boven de 1100MHz kon krijgen. Met water+pelt deed-ie 1551 MHz. Da's dus leuk. Verder is mijn koeling lekker stil, en die word straks nog stiller. Ik heb de hitte van de proc niet in m'n kast, dus ook niet zoveel casefans nodig (om precies te zijn: geen).

En ik vind het leuk om te prutsen, en daar ging het mij eigenlijk om :)
Pagina: 1