Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Ik zoek een?
WIFI accesspoint om in mijn huis meer WIFI bereik te krijgen.
Op dit moment heb ik in de meterkast een KPN experia box hangen.
Aan de andere kant van het huis heb ik een Cisco Linksys x3000 hangen.
Op de begane grond heb ik prima wifi bereik. Alleen boven heb ik een blinde vlek daarvoor zou ik graag een oplossing hebben. Hier staan een tv met een google Chromecast, ook mijn laptop zou ik daar willen gebruiken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel verstand van heb maar heb zelf al zitten kijken naar of een access point genoeg is of ik een nieuwe router op moet hangen. Heb vooral naar onderstaande producten gekeken:

pricewatch: TP-Link TL-WA901ND-450Mbps Wireless N Access Point

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)

Er ligt een netwerkkabel klaar om het product op aan te sluiten en het installeren lukt me ook wel.
Het hoeft van mijn part geen gigabit oplossing te zijn. Heb zo ver ik weet gewoon 100mbps thuis liggen en ik woon op het platteland met een ADSL lijntje.

Wat is je budget?
50 euro. Of er moet iets zijn waarom ik meer zou moeten uitgeven. Graag advies.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik hoop dat jullie genoeg informatie hebben om mij te adviseren waar ik het meeste aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 20:06
heb je al gekeken naar het accesspoint van kpn, die is volgens mij ook 50 euro en andere tweakers zijn er volgens mij best positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
dennisdennis12 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:33:
heb je al gekeken naar het accesspoint van kpn, die is volgens mij ook 50 euro en andere tweakers zijn er volgens mij best positief over.
Nee daar heb ik nog niet naar gekeken. Bedankt voor die suggestie. Dan ga ik daar even naar kijken.
Dan blijft mijn vraag nog open of ik een Accesspoint of een Router/Switch nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Laatst online: 07-09 20:06
je hebt een kpn experiabox die al een router is, je hebt dus een accesspoint nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Laatst online: 02-09 08:50
Welke versie van de Experiabox heb je? Ik weet dat de meest recente versie (V10) best prima wifi heeft! Ik zou gewoon contact opnemen met KPN en vragen of je een nieuwe Experiabox kan krijgen.

Zorg dan dat deze niet te diep weggestopt zit in de meterkast. Zo kan je hem netjes aan de muur hangen of op de meegeleverde standaard neerzetten. Zorg dan hij dan een beetje centraal in je huis hangt en je hebt top wifi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Balance schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:35:
[...]

Welke versie van de Experiabox heb je? Ik weet dat de meest recente versie (V10) best prima wifi heeft! Ik zou gewoon contact opnemen met KPN en vragen of je een nieuwe Experiabox kan krijgen.

Zorg dan dat deze niet te diep weggestopt zit in de meterkast. Zo kan je hem netjes aan de muur hangen of op de meegeleverde standaard neerzetten. Zorg dan hij dan een beetje centraal in je huis hangt en je hebt top wifi :).
Als TS nu al twee AP's heeft en nog niet alles gedekt krijgt, is het onwaarschijnlijk dat zelfs een enkele goede (zoals in de Experiabox 10 zit) alles gedekt krijgt. Zeker niet als ISRA-punt in de mekterkast zit en de modem dus per definitie op een beroerde plek komt te hangen (of je moet zoveel telefoonkabel ertussen hangen dat je DSL-snelheid eronder leidt). Beter idee om een fatsoenlijke AP neer te zetten. Dat is alvast die x3000 niet, en de twee genoemde TP-Links zijn het ook nauwelijks te noemen. Allemaal missen ze om te beginnen de 5GHz-band en de x3000 kan maar 2x2 MiMo doen.

Ik sluit me aan bij dennisdennis12, voor EUR 50 (of trouwens ruim anderhalf keer dat bedrag) ga je geen betere vinden dan de KPN/Arcadyan AP. Mogelijk ga je de x3000 kunnen vervangen zonder een derde ernaast, maar waarschijnlijk heb je ze alledrie nodig. Zet de KPN/Arcadyan op plek waar je hoogste performance wilt, want tussen dat en de x3000 gaat ws dag en nacht verschil zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1