Home button iPhone 6 los/kwijt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik mijn home button laten vervangen, hebt touch id is toen helaas verloren gegaan maar daar heb ik mee leren leven.

Zo net haalde ik mijn telefoon uit mijn broekzak en de home button is opeens verdwenen, ik kan met mn vinger er nog gewoon gebruik van maken maar dat 'zwarte plaatje' is ervan af.

Kan ik gewoon een losse nieuwe iPhone button bestellen en hem er dan met een klein beetje lijm opplakken?

Ik hoor graag van jullie!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:25:
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik mijn home button laten vervangen, hebt touch id is toen helaas verloren gegaan maar daar heb ik mee leren leven.

Zo net haalde ik mijn telefoon uit mijn broekzak en de home button is opeens verdwenen, ik kan met mn vinger er nog gewoon gebruik van maken maar dat 'zwarte plaatje' is ervan af.

Kan ik gewoon een losse nieuwe iPhone button bestellen en hem er dan met een klein beetje lijm opplakken?

Ik hoor graag van jullie!
Een compleet nieuwe homebutton kost maar 5€ en i erg simpel te vervangen (10 min werk). Genoeg filmpjes over te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:58
Gevalletje garantie? Tegenwoordig kun je het net zo goed bij Apple zelf laten doen. (Digitzer vervangen). Ze gebruiken orginele onderdelen. Paar 10tjes duurder, en je touch ID blijft gewoon werken.

Klopt dat een homebutton maar €5,- kost, maar wat voor iemand erg simpel te vervangen is, is voor de ander een hels karwei.

Hier is een guide:

https://nl.ifixit.com/Gui...+Button+Replacement/31935

Ze gaan hier wel uit van een complete assembly, als je alleen de button nodig hebt zal het wat simpeler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie's.

Waar ik het meeste mee zit, is als ik het losse zwarte 'plaatje' op mijn telefoon plak, met gewone lijm.
Blijft dit dan wel zitten, en zorgt die niet voor schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:42:
Bedankt voor de reactie's.

Waar ik het meeste mee zit, is als ik het losse zwarte 'plaatje' op mijn telefoon plak, met gewone lijm.
Blijft dit dan wel zitten, en zorgt die niet voor schade?
Nee dat werkt niet....
Heb je anders een foto?

[ Voor 3% gewijzigd door Clavis op 01-12-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat specifiek om het plaatje wat tussen jouw vinger en de home button zelf staat, waar je als het ware op drukt. De rest van de home button werkt nog prima, kan ik hier dan het plaatje gewoon op lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Het plaatje zit vast aan een rubbertje, deze wordt van binnenuit aan het scherm geplakt ( zodat er geen stof en vuil in kan komen)

Gewoon even naar Apple en een nieuwe button er in laten zetten ( compleet lcd+ touch-id + speaker+camera) betaal je 115€

Dus de touch id zal echt niet zo duur zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:35

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Zo ver ik weet repareert Apple jou telefoon niet meer zodra een 3de partij heeft zitten knoeien in je toestel.
Kan veranderd zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
frankym schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:02:
Het plaatje zit vast aan een rubbertje, deze wordt van binnenuit aan het scherm geplakt ( zodat er geen stof en vuil in kan komen)

Gewoon even naar Apple en een nieuwe button er in laten zetten ( compleet lcd+ touch-id + speaker+camera) betaal je 115€

Dus de touch id zal echt niet zo duur zijn .
Dat kan dus niet, Touch ID kan niet 'achteraf' toegevoegd worden. De Secure Enclave is immutable en zit in de Apple SoC ingebouwd. De Touch ID sensor is daar aan gekoppeld, en als je die dus weggegooid hebt of defect hebt kan je hem niet meer gebruiken, tenzij je een nieuw setje moederbord+touchid inbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
johnkeates schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:05:
[...]

Dat kan dus niet, Touch ID kan niet 'achteraf' toegevoegd worden. De Secure Enclave is immutable en zit in de Apple SoC ingebouwd. De Touch ID sensor is daar aan gekoppeld, en als je die dus weggegooid hebt of defect hebt kan je hem niet meer gebruiken, tenzij je een nieuw setje moederbord+touchid inbouwt.
Bij Apple calibreren ze de nieuwe touch-id

Bij mij hebben ze me scherm vervangen + nieuwe touch-id + speaker+camera+ proximity

Apple heeft pre-assambled schermen liggen welke opnieuw worden geprogrammeerd .

Maar ook touch-id los zal geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het touch-id hoeft voor mij niet terug te komen, ik wil gewoon weer het zwarte 'plaatje' op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Dan moet je een complete homeknop bestellen. Bij b.v. Voputech.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 11:57
De toch-id knop kan niet worden vervangen, ook niet door apple, als je scherm stuk is zetten ze je toch-id over van je oude scherm. Als je knop dus stuk is kunnen ze dit niet maken, als je binnen de garantie zit, krijg je een nieuwe iPhone tegen een redelijk bedrag.

Waarom? het is end to end encryptie de master key wordt in fabriek geplaatst op de chip die in verbinding staat met de toch-id die aan de hand van de chip ook een code + toch-id serial. als deze combinatie veranderd wordt werkt je touch-id niet meer. Het lijkt mij heel stug dat apple stores een apparaat hebben die master keys vervangt of touch-id keys + serial kan overzetten. Dat zou namelijk zo op straat liggen.
frankym schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:13:
[...]

Bij Apple calibreren ze de nieuwe touch-id

Bij mij hebben ze me scherm vervangen + nieuwe touch-id + speaker+camera+ proximity

Apple heeft pre-assambled schermen liggen welke opnieuw worden geprogrammeerd .

Maar ook touch-id los zal geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
inbedrijf schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:30:
De toch-id knop kan niet worden vervangen, ook niet door apple, als je scherm stuk is zetten ze je toch-id over van je oude scherm. Als je knop dus stuk is kunnen ze dit niet maken, als je binnen de garantie zit, krijg je een nieuwe iPhone tegen een redelijk bedrag.

Waarom? het is end to end encryptie de master key wordt in fabriek geplaatst op de chip die in verbinding staat met de toch-id die aan de hand van de chip ook een code + toch-id serial. als deze combinatie veranderd wordt werkt je touch-id niet meer. Het lijkt mij heel stug dat apple stores een apparaat hebben die master keys vervangt of touch-id keys + serial kan overzetten. Dat zou namelijk zo op straat liggen.

[...]
Toch is het zo, bij de geniusbar hebben ze deze gewoon vervangen .

Lijkt me ook een beetje vreemd dat als je homebutton kapot is je nooit meer je touch-id kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:54
Die gast wil alleen weten of hij een zwart plaatje op de opening kan plakken.

Als je nu de knop ook kan bedienen dan zou je gewoon er iets boven kunnen plakken. Lijmen is denk ik wel lastig want dat zal misschien verder naar beneden zakken en die knop mollen. Heb je dan ergens alleen z'n zwart plaatje gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:45
Bij mijn iPhone 6s was de homebutton niet in orde meteen nadat ik hem gekocht had ongeveer (week of 2-3). Kan bevestigen dat ze geen losse knoppen vervangen, hele scherm werd meteen erbij vervangen omdat het allemaal aan elkaar vast zit (en omdat Apple uberhaupt weinig losse dingen repareert, b.v. camera lens kapot meteen hele achterkant vervangen etc.).
Pagina: 1