Momenteel heb ik een 2.1 setup, om muziek te luisteren super, maar tijdens film/serie mis ik te veel het geluid om me heen. Onze kamer is als het ware een grote L, waarbij het zit-gedeelte in 1 punt is van ongeveer 18m2. Ik ben geen echte audiofiel die hoge verwachtingen heeft aan (film) muziek, maar hoor wel wanneer iets me wel of niet bevalt 
Ik zoek een?
Nieuwe Surround speaker set 5.1 en een receiver. 7.1 gaat er nooit van komen. De 4 speakers in de hoeken moet op een standaard, ik ga ze niet bevestigen aan de muren.
Ik ben niet zo happig op complete home cinema sets, ik schaf liever een losse receiver/5.1boxen/cd-dvd-bd-speler aan.
Bij voorkeur geen grote zuilen of boekenplank speakers. Ik ben me bewust dat ik met satelliet speakers in moet leveren tov zuil/boekenplank.
Bij voorkeur een slimline receiver, of in ieder geval max 15cm hoog ivm ruimte in het tv meubel.
Wat is je budget?
ongeveer 1200,-
Wat ik heb op moment heb
• Samsung tv van 6 jaar oud, wel full-hd
• Humax 5400C
• Apple TV
De set maakt plaats voor
• Harman Kardon BDS 477
• Speakers zijn vervangen door Yamaha NS-555
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren, voornamelijk via Spotify
Films/series kijken via Netflix of via diensten als Apple TV of Pathe Thuis
DVD/Bluray kijken via Bluray speler (voor een enkele film van de kids)
Wat heb je zelf al gevonden?
5.1 Set:
Teufel Columa 300 Mk2 Set L (Zwart)
Het is de Teufel Cubycon 2 geworden
.
receiver:
Pioneer VSX-S520D Zwart
Marantz NR1506 Zwart
Denon AVR-X1200W
bluray:
Samsung BD-J4500R (wordt amper gebruikt, maar toch nodig voor de kids)
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben met name gecharmeerd van de Teufel speakers omdat het hele dunne 'zuiltjes' zijn, ik hoef hier verder niet met (instabiele) standaards te rommelen om de spekers op oor hoogte te brengen.
Graag hoor ik van jullie een mening/advies over een receiver die goed aansluit bij m'n wensen.
Bij voorbaat dank.
Ik zoek een?
Nieuwe Surround speaker set 5.1 en een receiver. 7.1 gaat er nooit van komen. De 4 speakers in de hoeken moet op een standaard, ik ga ze niet bevestigen aan de muren.
Ik ben niet zo happig op complete home cinema sets, ik schaf liever een losse receiver/5.1boxen/cd-dvd-bd-speler aan.
Bij voorkeur geen grote zuilen of boekenplank speakers. Ik ben me bewust dat ik met satelliet speakers in moet leveren tov zuil/boekenplank.
Bij voorkeur een slimline receiver, of in ieder geval max 15cm hoog ivm ruimte in het tv meubel.
Wat is je budget?
ongeveer 1200,-
Wat ik heb op moment heb
• Samsung tv van 6 jaar oud, wel full-hd
• Humax 5400C
• Apple TV
De set maakt plaats voor
• Harman Kardon BDS 477
• Speakers zijn vervangen door Yamaha NS-555
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren, voornamelijk via Spotify
Films/series kijken via Netflix of via diensten als Apple TV of Pathe Thuis
DVD/Bluray kijken via Bluray speler (voor een enkele film van de kids)
Wat heb je zelf al gevonden?
5.1 Set:
Teufel Columa 300 Mk2 Set L (Zwart)
Het is de Teufel Cubycon 2 geworden
receiver:
Pioneer VSX-S520D Zwart
Marantz NR1506 Zwart
Denon AVR-X1200W
bluray:
Samsung BD-J4500R (wordt amper gebruikt, maar toch nodig voor de kids)
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben met name gecharmeerd van de Teufel speakers omdat het hele dunne 'zuiltjes' zijn, ik hoef hier verder niet met (instabiele) standaards te rommelen om de spekers op oor hoogte te brengen.
Graag hoor ik van jullie een mening/advies over een receiver die goed aansluit bij m'n wensen.
Bij voorbaat dank.
[ Voor 9% gewijzigd door Rhain op 05-12-2016 17:18 ]