Advies gevraagd, draadloze speaker bij normale reciever

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-10 18:45

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een normale bedrade 5.1 set van samsung. Niets bijzonders, 3 hdmi in en 1 uit. Type nr weet ik zo niet.
Maar ik heb een redelijk homecinema ervaring. Echter qua muziek zou ik graag in de keuken een extra ( (draadloze )speaker willen. Nu heb ik op het forum al gezocht, maar ben ik nog niet heel veel wijzer geworden.

Kan iemand mij helpen hiermee ? Kun je gewoon 1 sonos box aansluiten en deze dan willekeurig ergens plaatsen ?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Beste antwoord (via Gri77ie op 04-12-2016 17:48)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gri77ie schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:26:
[...]

T gaat mij erom of ik, zonder al te veel aan de hand te gaan halen, een draadloze speaker kan bij plaatsen zodat ik de muziek die via de reciever afspeel dan ook in mijn keuken hoor, via die draadloze speaker. Mijn excuus als ik hier niet duidelijk genoeg over ben geweest. Ik ben een leek op het gebied van audio. Vandaar dat ik de ervaringen en expertise hier kom zoeken. 8)
Oke, helder.
Dan is het natuurlijk belangrijk om te weten welk type receiver je precies hebt staan. Zonder die info is er letterlijk niets zinnigs te zeggen.

Als ik dit model opzoek in de pricewatch, zie ik bij bijzonderheden staan;
Bijzonderheden Totaal vermogen: 1000W, Smart Hub, Webbrowser, Wi-Fi ingebouwd, Wi-Fi Direct, All Share, Bluetooth, Wireless Speaker Ready (SWA-5000).
Grote kans dat je dit antwoord dus gewoon in de handleiding kunt vinden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Switchie op 04-12-2016 17:47 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Topicstarter
Begrijp ik hieruit dat ik echt een domme vraag gesteld heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gri77ie schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:08:
Best wel misschien? Hoe kunnen we nou adviseren om speaker A of B te kopen als je 0 info hebt gegeven over wat je nu hebt staan, hoe alles is aangesloten etc?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gri77ie schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:08:
Denk dat je de vraagstelling onnodig moeilijk maakt door de receiver erbij te betrekken. Wat zou dit voor meerwaarde bieden?
Draadloze speakers hebben sowieso een eigen versterker aan boord en verwacht niet dat jouw Samsung receive over bluetooh oid beschikt om een draadloos audio signaal te versturen.

categorie: Draadloze speakers
Hier een mooie opsomming van beschikbare modelletjes.
Belangrijk om even na te gaan hoe je de speaker van audiomateriaal wilt voorzien, zodat je hierop kan filteren.
De meest goedkope modellen hebben over het algemeen alleen bluetooth dus zul je een mobiele telefoon, tablet oid in kunnen zetten om je audio richting de speaker te streamen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Topicstarter
Switchie schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:23:
[...]

Denk dat je de vraagstelling onnodig moeilijk maakt door de receiver erbij te betrekken. Wat zou dit voor meerwaarde bieden?
Draadloze speakers hebben sowieso een eigen versterker aan boord en verwacht niet dat jouw Samsung receive over bluetooh oid beschikt om een draadloos audio signaal te versturen.

categorie: Draadloze speakers
Hier een mooie opsomming van beschikbare modelletjes.
Belangrijk om even na te gaan hoe je de speaker van audiomateriaal wilt voorzien, zodat je hierop kan filteren.
De meest goedkope modellen hebben over het algemeen alleen bluetooth dus zul je een mobiele telefoon, tablet oid in kunnen zetten om je audio richting de speaker te streamen.
T gaat mij erom of ik, zonder al te veel aan de hand te gaan halen, een draadloze speaker kan bij plaatsen zodat ik de muziek die via de reciever afspeel dan ook in mijn keuken hoor, via die draadloze speaker. Mijn excuus als ik hier niet duidelijk genoeg over ben geweest. Ik ben een leek op het gebied van audio. Vandaar dat ik de ervaringen en expertise hier kom zoeken. 8)

Edit: heb de Samsung HT-E5500 5.1 set. Niks bijzonders dus.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gri77ie schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:26:
[...]

Oke, helder.
Dan is het natuurlijk belangrijk om te weten welk type receiver je precies hebt staan. Zonder die info is er letterlijk niets zinnigs te zeggen.

Als ik dit model opzoek in de pricewatch, zie ik bij bijzonderheden staan;
Bijzonderheden Totaal vermogen: 1000W, Smart Hub, Webbrowser, Wi-Fi ingebouwd, Wi-Fi Direct, All Share, Bluetooth, Wireless Speaker Ready (SWA-5000).
Grote kans dat je dit antwoord dus gewoon in de handleiding kunt vinden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Switchie op 04-12-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Topicstarter
Dank ! Ik ga meteen verder zoeken. Heb ik bij de aanschaf paar jaar terug niet eens naar gekeken. Toen was het niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gri77ie schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:49:
Dank ! Ik ga meteen verder zoeken. Heb ik bij de aanschaf paar jaar terug niet eens naar gekeken. Toen was het niet nodig.
http://downloadcenter.sam..._HT-E5500_EN1_00_0224.pdf

Pagina 18 :)

Succes ermee!

Pagina: 1