Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben van plan om nieuwe onderdelen te halen om mijn oude man (denk 5 jaar oud langzamerhand) te vervangen, en had dus wat vragen over potentiële onderdeel keuzes.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb al een 600watt voeding die ik wil blijven gebruiken indien dat mogelijk is, en heb nog een cooler master tower.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb dus gekeken naar deze processor(i5-6500) in combinatie met een MSI GeForce GTX 1060 6GB, en dacht hierbij aan een Asus H110M-K D3 als moederboord, en ga ik hierbij een Crucial MX300 525GB ssd halen.

Ik ben dus compleet clueless wat nou daadwerkelijk goede onderdelen zijn aangezien ik me hier niet heel erg mee bezig houd, maar na het lezen van wat artikelen hier en daar kwam ik dus met die onderdelen aan.

Aanbevelingen voor geheugen zou ook erg helpen, en of mijn voeding nog goed genoeg is voor die onderdelen.

Ik wil de wat nieuwe games gewoon soepel op hoge graphical settings kunnen draaien, denk aan Dark Souls 3, fallout 4 etc.

Ook ben ik fan van de wat oudere warframe, en zou ik deze met alles gemaxed willen kunnen draaien.

Qua prijs kom ik zelf met die onderdelen uit op zo'n 700 euro, en ik vind dit een mooie richtprijs, alhoewel er geen probleem is met daar boven te komen.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Ik zou pricewatch: MSI H110M ECO aanbevelen vanwege de betere netwerk controller, hdmi aansluiting op het moederbord en usb 3.1 i.p.v. 3.0. Dat lijkt me die ene euro wel waard.

Voor geheugen is pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 de logische keuze.

Verder zou ik nog wel even posten welke voeding het is. Tenslotte wil je geen nieuw systeem neerzetten met een slechte voeding van 5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:58:
Ik zou pricewatch: MSI H110M ECO aanbevelen vanwege de betere netwerk controller, hdmi aansluiting op het moederbord en usb 3.1 i.p.v. 3.0. Dat lijkt me die ene euro wel waard.

Voor geheugen is pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 de logische keuze.

Verder zou ik nog wel even posten welke voeding het is. Tenslotte wil je geen nieuw systeem neerzetten met een slechte voeding van 5 jaar oud.
Het is een B600 van cooler master, nou zie ik dat de prijs best meevalt dus ik zal dan waarschijnlijk een nieuwe halen, is 600watt genoeg of heb ik een sterkere voeding nodig? Aanbevelingen stel ik erg op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Ik kan mij de eerste versie van de B600 niet herinneren, maar de tweede is hoogstens matig te noemen. Het zou me verbazen als een voeding van 5 jaar geleden van CoolerMaster makelij hoge kwaliteit was. Ik zou dus een nieuwe aanbevelen.

De standaard voeding die op het moment meestal de beste optie is, is de pricewatch: Corsair CX450M. Je systeem zal niet boven de 300 W gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-09 21:20
lactaxative schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:58:
USB 3.1 gen 1 is precies hetzelfde als USB 3.0 en die hdmi poort op het moederbord ga je waarschijnlijk nooit gebruiken, maar ik ben het wel met je eens dat dat MSI-bord een betere keus is. Een belangrijker reden om niet voor dat Asus bord te gaan lijkt me dat het een DDR3-bord is. Ik zou nu niet meer een nieuw bord met DDR3 aanschaffen.
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:09:
[...]

Het is een B600 van cooler master, nou zie ik dat de prijs best meevalt dus ik zal dan waarschijnlijk een nieuwe halen, is 600watt genoeg of heb ik een sterkere voeding nodig? Aanbevelingen stel ik erg op prijs.
Een degelijke 450 watt voeding voldoet prima, bijvoorbeeld deze: https://tweakers.net/pricewatch/486667/corsair-cx450m.html

Die oude voeding kan misschien nog wel even mee, maar ik zou bij een vijf jaar oude voeding toch het zekere voor het onzekere nemen en hem vervangen, zeker als je van plan bent nog jaren met je systeem te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dan zet ik die voeding er bij op men lijst.
Hoe zit het met de compatibiliteit e.d (lees hier en daar dingen over bottlenecking) van de video kaart en processor? En zullen deze onderdelen mij een lange tijd trouw blijven (denk aan 2-3 jaar)? Of zijn er andere misschien goedkopere of amper duurdere opties die beter zullen werken?

Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Als je aardig snelle hardware haalt van de huidige generatie is 2-3 jaar prima te doen :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-09 21:20
Videokaart en processor zijn allebei prima keuzes. Als je iets extreem cpu-intensiefs doet krijgt de processor het moeilijk en bij grafisch heel zware taken krijgt de gpu het zwaar, maar dat is bij elk systeem wel zo. Het is goed in balans.

Je kan alle games die er nu zijn op hoge instellingen op 1080p spelen. Voor de nieuwste games van over 2-3 jaar zal je misschien wat instellingen omlaag moeten zetten, maar als je nu een systeem wil kopen waar dat niet voor geldt ben je heel veel meer geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thomas_n schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:31:
Videokaart en processor zijn allebei prima keuzes. Als je iets extreem cpu-intensiefs doet krijgt de processor het moeilijk en bij grafisch heel zware taken krijgt de gpu het zwaar, maar dat is bij elk systeem wel zo. Het is goed in balans.

Je kan alle games die er nu zijn op hoge instellingen op 1080p spelen. Voor de nieuwste games van over 2-3 jaar zal je misschien wat instellingen omlaag moeten zetten, maar als je nu een systeem wil kopen waar dat niet voor geldt ben je heel veel meer geld kwijt.
Fantastisch! Dan heb ik nu in ieder geval een wat geruster gevoel bij het halen van nieuwe onderdelen.

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zocht het eea op omdat ik wou zeggen "hou die voeding". maar blijkbaar is de B600 inderdaad niet van de beste.

persoonlijk ben ik wel te spreken van de GM serie van coolermaster.

https://be.hardware.info/...modellen-getest-conclusie
Pagina: 1