Badoverloopstop-stop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Misschien ken je het. Je wilt in bad en laat het bad alvast wat lekker vollopen. Na wat wachttijd ga je lekker zitten en het bad is heerlijk vol. Alleen: het water staat wat hoger dan die afvoer die bovenin zit.

Gevolg: je knieën steken steeds verder boven water uit en het weglopende water maakt veel te veel lawaai. Pas na een minuut of vijf keert de rust terug nadat je liters kostbaar warm water bent verloren en je knieën (of voeten als die aan de beurt zijn voor buitenboord) zijn koud geworden.

Ik wil de stop stoppen. Ik kan, als ik eenmaal in bad zit, heel goed zelf bepalen of het bad wel of niet overstroomt. Alleen heb ik erg weinig verstand van dit soort zaken. Zijn er afsluitbare afvoerstops (of hoe heten die dingen?) Of is er een medetweaker die hiervoor de ultieme do it yourself oplossing heeft waarbij een herbruikbaar iets (inb4 ductape) geplaatst kan worden die ervoor zorgt dat het bad netjes tot de rand blijft gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
Die overloop is ervoor om te voorkomen dat je verdieping blank staat als je 'het bad alvast lekker wat laat vollopen' en ondertussen een lang belletje krijgt o.i.d.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 09:25
Volgens mij wil hij zelf, zodra hij in bad stapt de overloop pas dicht doen.

Wellicht handig om te weten hoe de overloop eruit ziet? Of is het er zo 1 die achter de draaiknop van je normale stop zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22
Natuurlijk kun je gaan hobby-bobben, maar je vergeet dus een keer dat ding eruit te halen en dan staat op een dag je verdieping blank.

Dat het water uberhaupt zo hoog komt te staan is al een teken dat dit risico reeel is.

Maar natuurlijk vinden wij zo'n topic in de toekomst ook interessant forum materiaal, daarom de vraag om een foto bij te sluiten aangezien wij geen idee hebben wat voor een badoverloopstop topicstarter eigenlijk heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Rukapul op 01-12-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 98% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:47 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:14
Hier ooit een bad gehad in een huurhuis dat idioot veilig was in zijn overloopbescherming. Ik heb toen de halve afvoer dichtgeplakt met duct tape. Zo hield ik bescherming, maar ook warme knieën. Natuurlijk wel eerst getest voor overstromingsgevaar, maar een halve opening bleek voldoende veilig.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:10

Barrycade

Through the...

Groter bad installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:09
dat dus. groter en dieper bad uitzoeken

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Stelletje zuurpruimen, als hij zijn stucwerk op de benedenverdieping wil riskeren moet hij dat toch zelf weten?

Ik zou zo'n ouderwetse gootsteenontstopper pakken, de steel kort zagen en hem zich dan over die afvoer laten vastzuigen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 15:35

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wellicht dat zoiets werkt voor je: https://nl.aliexpress.com...rubber-drain-stopper.html

Voor de rest: ik neem aan dat je de betutteling niet nodig hebt, een grote jongen bent en gewoon je vollopend bad in de gaten kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:03
Idealiter heb je natuurlijk zoiets als ook op veel badkranen zit waar je kan switchen naar de handdouche die er aan vast zit, maar als de kraan uit is (geweest) zit de knop weer in zijn default stand.
(Alleen dan andersom zodat de afvoer open gaat zodra de kraan aan gaat.)

Geen idee of zoiets bestaat, of hoe moeilijk dat te knutselen is, maar dat voorkomt iig wel lekkage doordat je was vergeten dat je de afvoer dicht had gegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:34

skoozie

SCSI

Gonadan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:59:
Stelletje zuurpruimen, als hij zijn stucwerk op de benedenverdieping wil riskeren moet hij dat toch zelf weten?

Ik zou zo'n ouderwetse gootsteenontstopper pakken, de steel kort zagen en hem zich dan over die afvoer laten vastzuigen.
Vastzuigen zal niet lukken omdat hij geen vacuum kan trekken. Je kan hem ductapen of helemaal onderwater laten lopen en het water hem op zijn plek laten houden. als er genoeg druk is

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

skoozie schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:14:
[...]

Vastzuigen zal niet lukken omdat hij geen vacuum kan trekken. Je kan hem ductapen of helemaal onderwater laten lopen en het water hem op zijn plek laten houden. als er genoeg druk is
Je hebt geljik inderdaad. Initieel dacht ik aan een pressarium-achtig iets wat er door het water tegenaan gehouden wordt, maar die zijn waarschijnlijk niet groot genoeg. En als die wel groot genoeg te krijgen zijn wil ik het niet weten. :+

Het water zal sowieso hoog genoeg staan om hem ertegen te houden, anders hoeft hij de overloop ook niet af te sluiten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:40:
Die overloop is ervoor om te voorkomen dat je verdieping blank staat als je 'het bad alvast lekker wat laat vollopen' en ondertussen een lang belletje krijgt o.i.d.
Die overloop is er met name voor om het water weg te laten lopen via de andere weg, luchtaanvoer dus.
Een overloop is geen match voor de gemiddelde kraan/wasbak-combi.

@ts ben je op zoek naar een klodder klei, of een definitief, esthetisch verantwoord iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pur. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:30

Fiber

Beaches are for storming.

Gewoon een handdoek of washandje of zo in dat gat proppen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 11:17
DIY oplossing , Snij een bal doormidden en de halve bal nog een keer. (dan heb je dus een kwart bal).
Lijm de kwart bal langs de onderste helft van je overloop.
Zodra het water boven de rand van de bal uitkomt, zal het de bal inlopen, en dan weg door je afvoer. Tevens kun je ook nog steeds bij je knop om de grote afvoer open en dicht te maken.

Mooi is het vat niet, maar ja, je hebt wel warme knieën zonder natte plafonds

Afbeeldingslocatie: http://www.displayshopcontrast.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/97x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/v/k/vk200-300_web.png

Edit afbeelding toegevoegd

[ Voor 17% gewijzigd door Sgrovert op 08-12-2016 21:20 ]

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Of de maat bepalen en een stop laten 3D printen uit flexibel materiaal :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:32
Ander bad kopen, een dieper bad.

Heb zelf een tijd het idee gehad een bad te nemen zonder beveiligingsoverloop maar gewoon een grote bak. Daaronder een kleinere bak met kiezelstenen waarin al het water terechtkwam en daar zat dan een afvoer in verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Koop dan een zitbad als een ouwe oma:

Afbeeldingslocatie: http://www.instapbadenshop.nl/image/cache/data/Afbeeldingen%20instapbaden/vita%20granada%20ANNE%20LIEVE/sitzbadewanne-granada-3_big-500x416.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pleunieeee
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-02 10:44
Op basis van de suggestie over de gootsteenontstopper googlede ik verder en kwam dit tegen: een gootsteenontstopper + magneet. Het proberen waard!
https://www.supermagnete....echt-goed-vol-laten-lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:35

aap

pleunieeee schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:58:
Op basis van de suggestie over de gootsteenontstopper googlede ik verder en kwam dit tegen: een gootsteenontstopper + magneet. Het proberen waard!
https://www.supermagnete....echt-goed-vol-laten-lopen
Ik dacht eerst: dit moet wel gemaakt zijn door de TS, want hoeveel mensen hebben nou dit probleem?

Maar de oplossing stamt al uit 2010, dus ruim 6 jaar voor de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:27
https://www.amazon.nl/Hen...dae7605a4b68&gad_source=1

Volgens mij moet je dit hippe ding hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:54

Tazzios

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:00

Fanta

FordPerformance™️

En bedankt, nu wil ik die ook.

En ik heb niet eens een bad.. :+

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:36
Fanta schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:43:
[...]

En bedankt, nu wil ik die ook.

En ik heb niet eens een bad.. :+
Is ook fijn voor vakantie huisjes (waar bij mij dus het halve gezin wakker wordt van die overlopende overloop als ik in bad stap).
Pagina: 1