Aankoop advies beveiliging ip CAM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:05
Ik zoek een beveiligingscamera

Max ongeveer 100 euro denk ik, als het nodig is desnoods meer

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om mijn hobbyhok te beveiligen en live te kunnen kijken/luisteren als ik van huis ben. Ik heb een nas waar hij video en/of foto's naar toe kan uploaden via FTP.
Software eisen, web interface ingewikkeld of niet dat geeft niet, een bugloze snelle app op mijn android telefoon om van waar dan ook in te loggen en mee te kunnen kijken/luisteren is een vereiste evenals toekomstige ondersteuning voor android app en cam firmware's!

Op dit moment heb ik al een aantal jaar een D-link DCS-931L, een hele simpele camera zonder IR, geen pan/tilt. Heeft 640x480 beeldresolutie, geluid en wifi. Hij doet wat hij moet doen, mij een veilig gevoel geven als ik van huis ben. Ik heb er een app voor op mijn telefoon zodat ik live kan meekijken (mits het licht is) met geluid. Ook pushed de camera berichten bij geluid of motion detectie naar mijn telefoon, stuurt de camera mails met foto's naar mijn mail adres en upload hij foto's naar mijn NAS. Hij hangt hij aan de d-link cloud, dit is voor deze camera helaas noodzakelijk om met de app op je telefoon vanaf een extern netwerk mee te kijken.

Maar, mocht er echt wat aan de hand zijn waarbij foto's handig zijn als bewijs of wat dan ook dan is de beeldresolutie en belichting niet voldoende.

Daarnaast heeft deze cam wel zijn beste tijd gehad, stroom onderbreking langer als 1 a 2 minuten en hij is terug naar de factory settings en heeft geen link meer met de d-link cloud dus, niet meer op de telefoon te bereiken.
Ik moet hem dan van de muur af halen, hardware matig resetten, lan kabel er in steken om vervolgens via de irritante windows software het ding weer aan te melden bij de d-link cloud zodat hij weer bereikbaar is op mijn telefoon, vervolgens nog de backup instellingen terug zetten. Zie dat maar eens te doen als je van huis bent.

Ik zoek dus een stabiele camera die dit allemaal kan en het liefst een flink pak beter, en bewegende beelden met geluid uploaden naar de NAS via ftp zou nog mooier zijn. Het d-link exemplaar heeft me destijds eens 20 euro gekost en was leuk om eens te kijken en ervaren wat het precies is. Ik wil dus meer van dit en flink beter. Misschien is mijn 100 euro ook niet voldoende en zal ik het budget naar boven moeten aanpassen.

Mijn vragen hier over,

*Wat zijn jullie ervaringen?
*Welke camera's of merk zijn aan te raden?
*Welke beeld resolutie wil je minimaal hebben om er nog wat van te maken?
*Is wifi voldoende om bewegende vloeiende beelden up te loaden naar NAS? (wifi netwerk via een tp-link wr1043nd v2 met gargoyle.

Misschien zijn er nog meer dingen om rekening mee te houden wat ik over het hoofd zie?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Heb eens het een en ander opgezocht aan specs en gegoogled op testen en ik denk dat ik mijn budget wel omhoog mag tillen tot een euro of 300. Vind dit zo erom lastig om wat goeds uit te kiezen, testen heeft natuurlijk geen zin met een dergelijk product.

Er mankeert altijd wel wat aan de goedkopere modellen, of het beeld is niet scherp, software niet stabiel, verbinding niet stabiel, geen opname van live video beelden mogelijk, alleen foto's uploaden. Dan weer geen geluid.

De tweakers Pricewatch helpt ook niet mee, als ik mijn eisen instel dan slaat de pricewatch een hoop camera's over omdat niet bij alle camera's de specificaties vermeld zijn die er toch wel degelijk op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 09:59
Ik kan de ubiquiti video serie aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Dan kom ik uit op deze, Ubiquiti UniFi Video Camera G3 (1-pack)

pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera G3 (1-pack)

Het lijkt erop dat ik daarbij ook de unifi nvr nodig heb om beelden op te slaan? Dus ik kan hem niet met ftp aan de nas hangen?

pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera NVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Na lang zoeken en vergelijken en spec sheets en pdf handleidingen gelezen te hebben is het deze geworden.

pricewatch: Hikvision DS-2CD2142FWD-I (2.8mm)

Nu alleen nog een poe injector scoren.

edit> POE is een d-link DGS-1008p switch geworden met 4 poe poorten.

[ Voor 11% gewijzigd door Chrisje1983 op 02-12-2016 23:45 ]