Toon posts:

Mac Pro of IMac kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Leden,

Ik zit met het volgende dilemma:

Op het moment heb ik een MacBook pro eind 2013 met 8GB geheugen, 2,4GHZ dual core. Ik merk dat ik meer power nodig heb nu ik veel werk met logic pro x.

Wat kan ik nu het beste aanschaffen?

Een Refurbished 27 inch iMac of toch een oudere mac pro?

Mijn budget is 1500€.

Ik hoor graag jullie suggesties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:17
Persoonlijk zou ik gaan voor een Mac Pro 2012, en deze naar eigen wens upgraden. Deze hebben meer horsepower dan een iMac voor dit soort werk(en je kunt naar hartelust sleutelen als je iets te kort komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
Wat doe je met je oude MacBook Pro? Als je deze verkoopt heb je natuurlijk ook weer extra geld voor een eventuele computer/hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
livranca schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:18:
Persoonlijk zou ik gaan voor een Mac Pro 2012, en deze naar eigen wens upgraden. Deze hebben meer horsepower dan een iMac voor dit soort werk(en je kunt naar hartelust sleutelen als je iets te kort komt)
Kan ik daar nog heel wat jaren mee verder? Of wordt dit straks niet meer ondersteund kwa osx updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dennissimeau schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:49:
Wat doe je met je oude MacBook Pro? Als je deze verkoopt heb je natuurlijk ook weer extra geld voor een eventuele computer/hardware.
Die ga ik inderdaad verkopen. Zit bij mijn budget in. Bij macbizz krijg ik er 650€ voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:04:
[...]

Kan ik daar nog heel wat jaren mee verder? Of wordt dit straks niet meer ondersteund kwa osx updates?
Geen vijf jaar meer nee. De 2012 is geen zelfstandig model maar nog steeds een 5,1 mid 2010 met wat betere basisspecs. Voordeel is dat je er zelf een 12-core van kan maken (mits dual socket) die krachtiger is dan de mac pro 2013 "trashcan" die veel te duur is nieuw. iMac 5K is als je lange ondersteuning wil de beste optie, ook sneller dan de basis Mac Pro 2013.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
op zich is een trashcan met een 2697v2 ongeveer evensnel multithreaded als een dual x5690. maar idd, de prijs..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou ik het beste kunnen aanschaffen gezien mijn budget?

En dan met het oog op nieuwheid en power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:38
Ik zou dan eerder gaan voor een iMac met ssd. 2014 is opzich goed te doen en een stuk sneller dan de 2013 mPro.

CPU is voor logic vaak niet heel interessant. Diskspeed echter wel. Een standaard i5 quad is genoeg voor vrijwel alle multitrack opnames en FX.

Een 32 kanaals opname draait bij mij met ongeveer 20% CPU op i7-4870HQ, maar wel een redelijke disk IO. Ga je hoger dan is een snellere SSD zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik gebruik zelf veel plug-ins zoals spire, sylenth, omnisphere en trilian.

Misschien kan ik dan beter een 21 inch quad core iMac kopen. Want een 27 inch 2014 wordt dan wel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:58:
Ok, ik gebruik zelf veel plug-ins zoals spire, sylenth, omnisphere en trilian.

Misschien kan ik dan beter een 21 inch quad core iMac kopen. Want een 27 inch 2014 wordt dan wel erg duur.
Kan je doen, neem er dan wel een met een flinke SSD erin. Zelf de schijf vervangen is niet echt een feest voor de "faint of heart".

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://mresell.nl/webshop/imac/imac-27-inch/

Zou bovenstaande wat zijn? Is uit eind 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Nee want er zit geen ssd in. Met dit soort schijf actieve programma's wil je een ssd, Een ssd inbouwen in dit apparaat is geen pretje. Is zeker te doen, maar ik zou het alleen doen als je handig bent en al wat ervaring hebt met mac's repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik denk dat ik eruit ben:

https://leapp.nl/imac/ima...7-34-bt814vu-diz-yr-xx-ok

+ 250 GB SSD

Apparaat komt uit eind 2012.

Doen?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:18:

+ 250 GB SSD

Wel eens gedacht aan leasen? https://www.deal24.nl/computer-lease-desktop-service-abonnement/apple-imac-leasen Ben zelf niet zo van 2e hands (ander mans ellende kopen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:18:

+ 250 GB SSD

Als je zeker wilt zijn dat je veel te veel betaald, dan ben je bij dit soort 2ehands Mac-winkels op het goede adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 18:40
Inderdaad, ik zou hier op de V&A rondkijken als je tweedehands wil. Marktplaats kan ook maar iets voorzichtiger; is het te mooi om waar te zijn dan is dat waarschijnlijk ook het geval.

Anderhalf jaar terug stond ik voor ongeveer zo'n keuze. Ik kon mijn Mac Mini 2012 i7 2.6GHz die helemaal gemaximaliseerd was verkopen tegen een behoorlijk bedrag (1000,-) en een Mac Pro 5,1 basis model overnemen voor 700,-. Een behoorlijke gok want standaard was die niet sneller dan de Mac Mini en leverde ik Thunderbolt in.

Heb dat toch gedaan en nog geen moment spijt van gehad. Voor 400~500 euro heb ik er toen de volgende hardware bijgestopt:

X5680 (6-core 3.33GHz)
32GB 1333MHz DDR3
GTX680 4GB (zou nu voor een GTX980 gaan)
PCI-e SSD SM951 256GB (1500MB/s R/WR)
Broadcom Wifi AC BT4.0 kaartje uit een iMac (handoff, continuity, airdrop en unlock met watch werken nu dus ook)
RocketU 4 x USB3.0 PCI-e kaart

Hiermee is het systeem redelijk up to date en ook belangrijk; super stabiel. Draait 24/7 en naast updates geen reboots nodig en geen rare vastlopers.

Ik denk niet dat ik dit systeem in de nabije toekomst weg doe. Voldoet perfect voor wat ik er van verwacht (en dat is niet zoveel) en genoeg kracht wanneer het nodig is.

Leuk om met zoiets te gaan knutselen als je daar van houdt, anders is een iMac uit 2013-2014 het beste alternatief denk ik.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Pagina: 1