Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Verwijderd
Ideaal boek: Python van 'O reillys'
Ideale voorkennis: Perl, een OOP taal en C
En wat wil je nog meer dan: http://www.python.org/doc/current/tut/tut.html
Verwijderd
Ooit eens mee begonnen, maar ik vond het niet zo'n prettige taal.Op zaterdag 30 juni 2001 18:45 schreef Sebas het volgende:
joska: heb jij met python gewerkt?
(ben ff doesjen trouwens ...
Verwijderd
Ja, de support voor python is inderdaad niet overal even goed *kuch*.
Ik wil het gebruiken om
a) zope beter te leren begrijpen en
b) uit te breiden.
c) wat meer programmerervaring ook mbt. OO op te doen.
Weet iemand nog een tutorial dat echt de moeite waard is? Ik denk dat het erg moeilijk is om vanavond nog dat boek van O'Reilly te regelen...
Verwijderd
Ah, ik ruik een fris zeepluchtje.Op zaterdag 30 juni 2001 19:18 schreef Sebas het volgende:
* sebas is weer fresh 'n fruity.
Ja, de support voor python is inderdaad niet overal even goed *kuch*.
Ik wil het gebruiken om
a) zope beter te leren begrijpen en
b) uit te breiden.
c) wat meer programmerervaring ook mbt. OO op te doen.
Weet iemand nog een tutorial dat echt de moeite waard is? Ik denk dat het erg moeilijk is om vanavond nog dat boek van O'Reilly te regelen...
Voor een tutorial: zie de link in mijn 1e post, volgens mij is die wel aardig om mee te beginnen.
En voor doel c) zou ik liever beginnen met C++ of Java.
(En ik heb geen idee wat zope is, of heb je daar net mee gedoucht?
Ik wil jython ( http://www.jython.org ) gaan gebruiken om het compileren naar Java bytecode. Je kan het dan combineren met je Java code en andersom...
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Dankjewel ACMOp zaterdag 30 juni 2001 18:42 schreef Sebas het volgende:
[edit] De typo in de title heb ik ook al gezien :-O[/edit][acm-edit: niet meer]
[...blaa...]
Geen .Op zaterdag 30 juni 2001 19:44 schreef Sebas het volgende:
Dankjewel ACM
Verwijderd
Maar aangezien ik er nog niet veel over heb gehoord (en de search weinig bruikbaars uitpoept) wou ik ff weten of hier mensen zijn die wat tips hebben, goeie links naar tutorials, handige dingen om te weten, ideale werkomgeving etc...
Ik heb niet veel met Zope gedaan (ik zie het "killer app" er niet zo van), maar wat Python betreft.....
Er staan op de Python site wel goede tutorials, "Programming Python" van O'Reilly is wel een goed boek (geloof dat er ondertussen een nieuwe editie is die 2.0 behandelt en niet meer 1.5/1.6).
Online staan ook Learn to Program Using Python en How to Think Like a Computer Scientist (Python) die wel aardig zijn geloof ik.
Verwijderd
Gaan we weer... Waarom?
Ideaal boek: Python van 'O reillys'
Oh ja, dat boek... Is dat Programming Python, Learning Python, Python Pocket Reference, Python Standard Librbary of Python Programming on Win32?
Ideale voorkennis: Perl, een OOP taal en C
Ideale voorkennis: niet van toepassing, Python is prima geschikt als eerste programmeertaal.
Verwijderd
Ik zou hem dat even vertellen, hij vindt zelf dit:
Daardoor is het een beetje een vreemd mengelmoesje geworden.It all started with ABC, a wonderful teaching language that I had helped create in the early eighties. It was an incredibly elegant and powerful language, aimed at non-professional programmers. Despite all its elegance and power and the availability of a free implementation, ABC never became popular in the Unix/C world. I can only speculate about the reasons, but here's a likely one: the difficulty of adding new "primitive" operations to ABC. It was a monolithic, "closed system", with only the most basic I/O operations: read a string from the console, write a string to the console. I decided not repeat this mistake in Python.
Besides this intention, I had a number of other ideas for improvement over ABC, and was eager to try them out. For instance, ABC's powerful data types turned out to be less efficient than we hoped. There was too much emphasis on theoretically optimal algorithms, and not enough tuning for common cases. I also felt that some of ABC's features, aimed at novice programmers, were less desirable for the (then!) intended audience of experienced Unix/C programmers. For instance: ABC's ideosyncratic syntax (all uppercase keywords!); some terminology (e.g. "how-to" instead of "procedure"); and the integrated structured editor, which its users almost universally hated. Python would rely more on the Unix infrastructure and conventions, without being Unix-bound. And in fact, the first implementation was done on a Mac.
As it turned out, Python is remarkably free from many of the hang-ups of conventional programming languages. This is perhaps due to my choice of examples: besides ABC, my main influence was Modula-3. This is another language with remarkable elegance and power, designed by a small, strong-willed team (most of whom I had met during a summer internship at DEC's Systems Research Center in Palo Alto). Imagine what Python would have looked like if I had modelled it after the Unix shell and C instead! (Yes, I borrowed from C too, but only its least controversial features, in my desire to please the Unix/C audience.)
Ja ja...
Verder is Python nog niet zo erg ingeburgerd, dus is er weinig support voor.
-1, Troll
Maar ieder zijn smaak natuurlijk.
+3, Inzichtvol
Ik ga me morgen in ieder geval maar in de programmeeromgeving storten en een beetje RTFM w0rk doen. Je hoort het dan wel wat het resultaat wordt, zo niet hier dan op de #chat, mmkay.
OOh, en als er nog meer goeie linx&tips zijn, kom maar op!
nogal wat urls kunnen niet gevonden worden
Wow, een mirror van het CWI voor python?Op zondag 01 juli 2001 23:10 schreef Arien het volgende:
http://www.cwi.nl/www.python.org/
Geinig.
Verwijderd
Pyhton schijnt daar in de buurt geboren te zijn ofzo.
Ik ben niet helemaal wakkerOp zondag 01 juli 2001 23:33 schreef Arien het volgende:
Pyhton schijnt daar in de buurt geboren te zijn ofzo.![]()
Want dat wist ik wel...
Magoed, het blijft leuk om het cwi op de "gekste" plaatsen tegen te komen
Verwijderd
Behalve in de Watergraafsmeer bedoel je?
Verwijderd
Jij gaat VB proggies schrijven onder linux? Als iets waar is wordt het gemiddeld wat vaker gezegd dan dingen die niet waar zijn.Op zaterdag 30 juni 2001 23:57 schreef Arien het volgende:
joska: Ideale werkomgeving: Linux
Gaan we weer... Waarom?
Die eerste; ik heb geen fotografisch geheugen, sorry!Ideaal boek: Python van 'O reillys'
Oh ja, dat boek... Is dat Programming Python, Learning Python, Python Pocket Reference, Python Standard Librbary of Python Programming on Win32?
-10 Onzin!Ideale voorkennis: Perl, een OOP taal en C
Ideale voorkennis: niet van toepassing, Python is prima geschikt als eerste programmeertaal.
Verwijderd
Zullen we Bill dan maar als betrouwbare bron over Windows gaan citeren?Op zondag 01 juli 2001 00:03 schreef Arien het volgende:
joska: Van Rossum (de bedenker) heeft geprobeerd alle voordelen van allerlei talen (shell scripting, OOP, Perl, C, Tcl enz) erin te stoppen (Zelf een beetje Lisp-achtige functionaliteit).
Ik zou hem dat even vertellen, hij vindt zelf dit:
[..]
JaDaardoor is het een beetje een vreemd mengelmoesje geworden.
Ja ja...
Hmm, toch schijnen mensen het er mee eens te zijn.Verder is Python nog niet zo erg ingeburgerd, dus is er weinig support voor.
-1, Troll
Och och, je bent te mild..Maar ieder zijn smaak natuurlijk.![]()
+3, Inzichtvol
Verwijderd
Vergelijk:
"ASP is een taal."
"CGI is Perl, Perl is CGI."
Moet ik doorgaan?
-10 Onzin!
Heb je daar ook argumenten voor of is dit weer een troll?
Verwijderd
Op IRC vroegen ze mij net of wij ruzie hebben...Op maandag 02 juli 2001 01:07 schreef Arien het volgende:
joska: Als iets waar is wordt het gemiddeld wat vaker gezegd dan dingen die niet waar zijn.
Vergelijk:
"ASP is een taal."
"CGI is Perl, Perl is CGI."
Moet ik doorgaan?
-10 Onzin!
Heb je daar ook argumenten voor of is dit weer een troll?
Verwijderd
Ik denk dat er wel een verschil is tussen Bill Gates en Guido van Rossum: Bill Gates heeft technisch 0.0% met Windows te maken, Guido van Rossum bedacht en schreef Python. Zou kunnen dat hij weet waar hij het over heeft.
En misschien is hij niet erg onpartijdig (voor zover patijdigheid hier mee te maken heeft/kan hebben) maar je zou eens voorbeelden kunnen geven van "shell scripting, OOP, Perl, C, Tcl enz" in Python.
[Mengelmoesje:] Ja
Voorbeeld? Argument voor deze bewering?
Hmm, toch schijnen mensen het er mee eens te zijn.
Een paar gebruikers: van Disney en Google tot ABN en IBM. (En Microsoft heeft een produkt in Python ontwikkeld lees ik telkens maar ik weet niet welk produkt, dus als iemand dat weet...)
Verder zijn bedrijven als ActiveState bezig met ontwikkeling Python en mensen als Eric Raymond... Maar ach, geen support, onbekend, etc...
Die kuch is neem ik aan omdat je zelf helemaal geen argumenten aanvoert?Op maandag 02 juli 2001 01:29 schreef Arien het volgende:
Ik heb geen ruzie. Vond je argument(en|atie) niet zo sterk * mbravenboer *.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Ik zei ook al dat we geen ruzie hebben, maar elkaar graag klieren!Op maandag 02 juli 2001 01:29 schreef Arien het volgende:
joska: Op IRC vroegen ze mij net of wij ruzie hebben...
Ik heb geen ruzie. Vond je argument(en|atie) niet zo sterk /me *.
Verwijderd
Zoals gewoonlijk kan ik mij vinden in de mening van mbravenboer!Op maandag 02 juli 2001 01:32 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Die kuch is neem ik aan omdat je zelf helemaal geen argumenten aanvoert?
Hoezo? Jij blijkt nu toch een man te zijn, die het al maanden doet met ACM???Op maandag 02 juli 2001 01:37 schreef joska het volgende:
[..]
Wie gaat Steve nu beschermen? mij of Arien?
Verwijderd
Dan doe ik de quotes altijd verkeerd, en heeft iedereen de ongecorrigeerde post al gelezen voor die verbeterd is. Dat is (in ieder geval voor mij) ook niet prettig.Op maandag 02 juli 2001 01:41 schreef Onno het volgende:
(drie reacties achter elkaar kunnen ook in één post hoor... dat is zelfs wel zo prettig)
Nou, laten we het over jouw beargumentering maar helemaal niet hebben! Arien zegt tenminste nog iets bij zijn statementsOp maandag 02 juli 2001 01:36 schreef joska het volgende:
Zoals gewoonlijk kan ik mij vinden in de mening van mbravenboer!
Dan leer je dat maar goed doen.Op maandag 02 juli 2001 01:42 schreef joska het volgende:
Dan doe ik de quotes altijd verkeerd,
Wel vind ik het VB argument van Joska nogal flauwekul.... VB draait niet onder Linux.... (toch?) Python wel onder Windows. Python draait immers ook op de Java VM.... en als iets JVM draait... dan draait het op heel veel plaatsen
In ieder geval:
Verwijderd
D'r bestaat ook gewoon een native versie voor Windows hoor.Op maandag 02 juli 2001 01:46 schreef mbravenboer het volgende:
Python wel onder Windows. Python draait immers ook op de Java VM....
Zei ik dan van niet?Op maandag 02 juli 2001 01:50 schreef Onno het volgende:
D'r bestaat ook gewoon een native versie voor Windows hoor.
Verwijderd
Ja, dat klopt. En vergelijk hem eens met Python onder *nix (shit, ik kon het niet latenOp maandag 02 juli 2001 01:50 schreef Onno het volgende:
[..]
D'r bestaat ook gewoon een native versie voor Windows hoor.
Verdiep je eens in de implicatie van het woord 'immers'.Op maandag 02 juli 2001 01:51 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Zei ik dan van niet?
Dat sloot niet uit dat er ook een native versie isOp maandag 02 juli 2001 01:53 schreef Onno het volgende:
'immers'
Ok, even over de term immers:
Python draait ook op Windows, immers Python kan ook onder JVM draaien.
Dit betekent: omdat Python onder de JVM draait, draait het ook onder Windows. Ik doe volgens mij geen uitspraken over andere mogelijkheden?
Verwijderd
Ja, ik zit met een deadline-probleempje
Hum jammer, wilde net vol interesse de discussie gaan volgenOp maandag 02 juli 2001 02:06 schreef Arien het volgende:
Ja, ik zit met een deadline-probleempje
Maar.. uh, succes
Verwijderd
Jullie moeten al lang in bed liggen allemaal.
Maar.. uh, succes
Dank je, komt wel goed als ik dit venster zo dicht heb (ik ga voor een nieuw snelheidsrecord
Voorkennis: Geen eigenlijk. Je hebt in iig niet nodig.
Maar ik raad Python niet aan als 1e taal, omdat je als je dan een andere taal wilt gaan doen, gillend wegrent van de ranzigheid van de code tov Python.
Ik heb trouwens gezien dat ze op Devshed net met Python 101 zijn begonnen...
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet