Nieuwe voeding.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27
Hallo beste medetweakers,
Ik ga zeer binnenkort een upgradeset van een andere tweaker overnemen met een MSI Z77A G43 mobo, I5 2550K (die ik wil overclocken tot ongeveer 4-4,3ghz) en een ATX kast.
Daar ga ik zelf mijn 2 harde schijven in prikken (1tb WDD en 750gb Seagate) en 16gb aan G.Skill Ripjaws X DDR3 1600 (4x4).
Ook mijn huidige videokaart gaat erin. Dit is een Gigabyte Geforce GTX 680 2GB (met de windforce cooler).
Deze kaart is best wel hongerig voor stroom. (330w onder full load).
Ik heb op dit moment een 600w voeding van ewent die kwalitatief uitermate teleurstellend is.
Zijn er nog goede alternatieven?
Zelf zat ik misschien te denken aan een Corsair RM550x.
Het minimale wat ik nodig heb is 8+6 pin PCIe power connectors en in iedergeval een 8 pin cpu connector.
Ook zijn 4 Molex kabels benodigd (Ik heb wat molex casefans liggen)
Alle input is welkom :)

Beste antwoord (via UltiemePCNerd op 02-12-2016 17:39)

Verwijderd

UltiemePCNerd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:21:

Waar heb je die 330w vandaan? Waarschijnlijk is dat van het hele systeem met een flink overklokte i7 6 core, en dan ook nog eens uit de muur en niet het DC verbruik waar het bij de belasting van een voeding om gaat. Want een GTX 680 op zich zit maximaal tijdens een zware game met wat piekjes tot 190-200w, gemiddeld is dit nog een stuk minder, zo rond de 165-175w. Of tijdens het onrealistisch zware Furmark kan hij de 240 watt wel halen, maar tijdens hele zware games zul je dat never nooit halen.

Heb je deze voeding?
http://www.ewent-online.c...voeding-600w-met-pfc.html

Maar goed, de RM550x is inderdaad een erg goede keuze. Een goed alternatief welke kwalitatief niet minder is is de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M alleen echt goed leverbaar is hij nog niet.

Nog wat andere welke iets goedkoper zijn dan de RM550x maar kwalitatief nog steeds erg goed:
pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W
pricewatch: Fractal Design Edison M 550W (erg goed geprijsd bij 4Launch momenteel, zelfs goedkoper dan de 450w versie).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

UltiemePCNerd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:21:

Waar heb je die 330w vandaan? Waarschijnlijk is dat van het hele systeem met een flink overklokte i7 6 core, en dan ook nog eens uit de muur en niet het DC verbruik waar het bij de belasting van een voeding om gaat. Want een GTX 680 op zich zit maximaal tijdens een zware game met wat piekjes tot 190-200w, gemiddeld is dit nog een stuk minder, zo rond de 165-175w. Of tijdens het onrealistisch zware Furmark kan hij de 240 watt wel halen, maar tijdens hele zware games zul je dat never nooit halen.

Heb je deze voeding?

Maar goed, de RM550x is inderdaad een erg goede keuze. Een goed alternatief welke kwalitatief niet minder is is de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M alleen echt goed leverbaar is hij nog niet.

Nog wat andere welke iets goedkoper zijn dan de RM550x maar kwalitatief nog steeds erg goed:
pricewatch: Fractal Design Edison M 550W (erg goed geprijsd bij 4Launch momenteel, zelfs goedkoper dan de 450w versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:58:
[...]

Heb je deze voeding?

Nog wat andere welke iets goedkoper zijn dan de RM550x maar kwalitatief nog steeds er goed:
Ik heb op dit moment de ewent geavanceerde voeding 600w van een aantal jaar geleden, haha. Maar bedankt, ik ga de opties overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
UltiemePCNerd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:01:
[...]

Ik heb op dit moment de ewent geavanceerde voeding 600w van een aantal jaar geleden, haha. Maar bedankt, ik ga de opties overwegen :)
Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 33 om een goede keuze te maken. Eén van drie voedingen van hierboven zijn bijvoorbeeld goede keuzes.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
-The_Mask- schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:55:
[...]

Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 33 om een goede keuze te maken. Eén van drie voedingen van hierboven zijn bijvoorbeeld goede keuzes.
Ik denk dat ik voor de bitfenix whisper ga. Goede prijs/kwaliteit verhouding en lekker stil.
Maar nou heb ik hierover een vraag, dat je vast wel weet als voedings expert ;)

De voeding heeft 8x sata connectors en 3x molex. Ik heb maar 2 HDD's en ben van plan 1 SSD toe te voegen.
Is er een mogelijkheid om de sata naar molex om te zetten met een adapter? Ik heb nogal wat molex fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
Antec P182 Performance one.
Ze komen met Antec's eigen 120mm molex fans en een fan controller.
Zitten er 3 in de kast, heb een 4e gekregen van een behulpzame medetweaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
UltiemePCNerd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:35:
[...]

Antec P182 Performance one.
Ze komen met Antec's eigen 120mm molex fans en een fan controller.
Zitten er 3 in de kast, heb een 4e gekregen van een behulpzame medetweaker :)
Volgens mij kun je die Tri-Cool fans gewoon aan elkaar verbinden, waardoor je mits de draden lang genoeg zijn al toe kan met één molex connector, met drie moet je sowieso voldoende hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
-The_Mask- schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:22:
[...]

Volgens mij kun je die Tri-Cool fans gewoon aan elkaar verbinden, waardoor je mits de draden lang genoeg zijn al toe kan met één molex connector, met drie moet je sowieso voldoende hebben.
Als ik de bitfenix whisper 450 neem, kan ik dan een 1070 nemen + 2550k overclocken?
Ik weet niet precies welke ik ga nemen, maar ik denk dat ik misschien de asus met acx cooler ga nemen of misschien een palit ofzo, weet niet zoveel van high end cards, heb er nog nooit geld voor gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
UltiemePCNerd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:14:
[...]

Als ik de bitfenix whisper 450 neem, kan ik dan een 1070 nemen + 2550k overclocken?
Meer dan genoeg. Zonder overklokken is het maximale zo'n 250W en met overklokken ga je de 450W nooit halen.
Ik weet niet precies welke ik ga nemen, maar ik denk dat ik misschien de asus met acx cooler ga nemen of misschien een palit ofzo, weet niet zoveel van high end cards, heb er nog nooit geld voor gehad :P
ACX is een koeler van EVGA niet van Asus. ;)

pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1070 8GB iChill X3
pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB
pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB
Zijn kaarten met een goede stiller koeler voor een relatief lage prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
-The_Mask- schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:29:
[...]
Meer dan genoeg. Zonder overklokken is het maximale zo'n 250W en met overklokken ga je de 450W nooit halen.

[...]

ACX is een koeler van EVGA niet van Asus. ;)

pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1070 8GB iChill X3
pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB
pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB
Zijn kaarten met een goede stiller koeler voor een relatief lage prijs.
Haha, door de war gehaalt, anyway, bedankt voor je hulp, ik ga voor de inno3d :)
Pagina: 1