Horizontale behuizing ATX

Pagina: 1
Acties:

• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-01 23:01
Ik ben op zoek naar een behuizing die ik op zijn kant kan leggen en toch goede koeling kan hebben zonder waterkoeling.

Kan je een "normale" kast zomaar op z'n zijkant leggen, of kan je beter kijken naar iets in deze richting:
pricewatch: Fractal Design Node 804
of
pricewatch: Thermaltake Core V21

Ik heb een Mobo(joh), gtx1070, 1 SSD, 2 HDD's, en een grote CPU koeler..

de rede is dat ik heb op mijn bureau wil plaatsen,maar een systeem heb gebouwd dat ik mijn schermen kan schuiven aan de muur zodat ik eenvoudig en snel kan switchen tussen normaal gebruik en sim-racing gebruik.

Budget is niet echt specifiek. <150,- zou prettig zijn

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Je kan elke kast prima op z'n kant leggen.

Wil je dit doen als je zeg maar switched of gewoon standaard plat leggen ?

Sowieso niet omleggen terwijl je PC aanstaat daar kunnen je HDD's namelijk niet goed tegen.

• easygoingmartin
MichaelvD2203 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:50:
Je kan elke kast prima op z'n kant leggen.

Wil je dit doen als je zeg maar switched of gewoon standaard plat leggen ?

Sowieso niet omleggen terwijl je PC aanstaat daar kunnen je HDD's namelijk niet goed tegen.
Haha nee, vinden HDD's niet altijd even leuk.

En eigenlijk altijd plat leggen. Ik switch best vaak^^

Maar geen problemen met koeling en dergelijke? Gezien warmte stijgt en mijn "out" fans dan niet boven zitten maar op dezelfde hoogte? heb wle 12 Fans dus misschien is de stroming genoeg

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-02 17:08
Afhankelijk van hoe hoog je CPU koeler is kun je nog een rackmount behuizing overwegen. Niet zo stil als een gedempte kast, maar kan met de juiste fans best stil zijn.

Voor een beter passend advies is van belang te weten welke onderdelen je precies wilt inbouwen. Want E-ATX of M-ITX maakt nogal een verschil. Net als 2,5" of 3,5" schijven en een CPU koeler die 120mm breed of hoog is. Daarnaast weten we niet hoeveel ruimte je hebt voor de kast. Kan de kast vanaf het bureau gemeten 10cm hoog zijn, 20cm of 25cm? Veel luxere kasten zijn 20-25cm breed en dus gekanteld hoog.

Wat betreft de koeling maakt het niet zoveel uit. Als er geen wervelingen ontstaan die warmte opsluiten in de kast maakt het niet veel uit of een kast staat of ligt. Dat gaat pas spelen bij (semi-)passieve koeling.
Met bijvoorbeeld een 4U hoge rackmount als pricewatch: Inter-Tech IPC 4U-4129-N zou je waarschijnlijk de drie middelste fans kunnen vervangen voor stillere PWM varianten en alle andere fans weglaten. CPU koeler (als die past) passief gebruiken zou dan best mogelijk kunnen zijn. Al ligt dat aan het ontwerp van de koeler. Qua koeling prima, maar mogelijk is er door de constructie nog wel wat meer geluid dan je bij een consumentenkast hebt.

Addicted to silent computing

• easygoingmartin
bedankt!

Opzich is mijn huidige kast plat leggen ook nog een optie dan.
Nu kwam ik dit net tegen:

http://www.tomshardware.d...estberichte-241939-5.html

moet zeggen dat ik dit ook erg gaaf vind. Maar die kast is denk ik niet echt handig voor luchtkoeling denk ik? kan niet echt fans goed monteren denk ik, maar ik ken de kast niet goed

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
easygoingmartin schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:31:
bedankt!

Opzich is mijn huidige kast plat leggen ook nog een optie dan.
Nu kwam ik dit net tegen:

http://www.tomshardware.d...estberichte-241939-5.html

moet zeggen dat ik dit ook erg gaaf vind. Maar die kast is denk ik niet echt handig voor luchtkoeling denk ik? kan niet echt fans goed monteren denk ik, maar ik ken de kast niet goed
Hij is open een alle kanten dus alle warmte gaat automatisch naar boven. Maarja het is waarschijnlijk wel een stofnest.

• easygoingmartin
klopt. maar zou je dit koel kunnen houden met luchtkoeling? proberen fans te installeren?

Verwijderd

Hoe ziet je huidige systeem eruit? Is dat
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 244,95€ 244,95
1MSI B150M MORTAR€ 75,-€ 75,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB€ 459,-€ 459,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Zalman Z9 Plus€ 58,07€ 58,07
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 99,95€ 99,95
1Corsair VS650€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 120GB€ 77,-€ 77,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.063,92

welke in je inventaris staat?
Waarom zit je in over warmte, zoveel warmte produceert dit systeem niet.
Een goede behuizing zou zijn de pricewatch: Fractal Design Node 605, pricewatch: Silverstone Grandia GD10, pricewatch: Silverstone Grandia GD09 of pricewatch: Silverstone Grandia SST-GD07B. Stuk voor stuk behuizingen die uit de doos of voorzien van een extra casefan goed in staat zijn het systeem koel te houden. Bij diverse behuizingen heb je nog de mogelijkheid om er binnen budget een nieuwe goede lage cpu koeler in te monteren.

Verwijderd

Klopt, de tijd dat er een 10kg CRT monitor op komt te staan is lang voorbij.
Pagina: 1