Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 13:38
Mijn vraag
Weet iemand wat de oorzaak ervan kan zijn dat mijn HTC One S na het flashen van verschillende custom roms (CM, MIUI en SlimOS) niet meer kan booten.Het toestel start op tot het HTC logo waarna het scherm op zwart gaat. Het toestel staat dan nog wel aan in verband met reactie op de buttons. Verder is het wel gewoon mogelijk om het toestel in de recovery op te starten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb mij keurig aan de stappen voor rooten en flashen gehouden. Ik heb eerst mijn toestel unlocked via HTCDev, toestel via adb geroot.
Vervolgens de CWM-recovery geflashed.
Nadat ik via de recovery een backup hebt gemaakt heb ik geprobeerd op verschillende manieren verschillende custom roms te flashen. (via de recovery van het toestel een zip op het toestel zelf flashen maar ook geprobeerd via sideload van adb). Al die keren kreeg ik geen foutmelding bij het flashen, echter wanneer ik vervolgens de HTC rebootte kwam het telkens in een bootloop terecht, en nu ben ik benieuwd wat daar de oorzaak van is.

Beste antwoord (via IThom op 01-12-2016 21:13)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Als je toestel niet S-OFF is gemaakt, maar enkel de bootloader is ge-unlockt maar nog S-ON is, moet je bij een HTC áltijd nog de boot.img nog los flashen via fastboot. Dus als je dit niet eerder hebt gehad met hetzelfde type toestel, dan was dat andere toestel S-OFF. Dat soort gegevens kan je zien als je in de bootloader modus staat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Heb je wel factory resets gedaan vanuit CWM? meestal is je data partitie niet compatable tussen verschillende roms en krijg je daardoor bootloops. Met een factory reset (wipe /data, vaak met behoud van de normaal bereikbare storage). zorg je ervoor dat er geen systeem instelligen in de weg zitten voor je nieuwe rom.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je hebt hoogstwaarschijnlijk de kernel niet los geflashed. Dat is bij HTC (helaas!) nodig als je geen S-OFF bent.

Zie ook dit topic waar dit al eens besproken is: HTC one S heeft alleen zwart scherm na logo
Check de laatste paar posts daar even, gaat jou waarschijnlijk ook helpen. Vergeet inderdaad niet de /data en /cache partitie te wissen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaalus op 01-12-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
Prulleman schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:47:
Heb je wel factory resets gedaan vanuit CWM? meestal is je data partitie niet compatable tussen verschillende roms en krijg je daardoor bootloops. Met een factory reset (wipe /data, vaak met behoud van de normaal bereikbare storage). zorg je ervoor dat er geen systeem instelligen in de weg zitten voor je nieuwe rom.
Dit heb ik zeker gedaan omdat die om die reden vaker een bootloop probleem gehad hebt bij een ander toestel dus daar zou het niet aan kunnen liggen maar in ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
Kaalus schreef op zondag 4 september 2016 @ 21:58:
Gokje: Je hebt niet handmatig de kernel geflasht via fastboot. Je telefoon is voorzien van hboot 2.15 en S-ON. Met die combinatie kan je recovery de kernel niet flashen, de toegang tot die partitie wordt dan geblokkeerd. Je zult uit de zip van je rom het bestand boot.img los moeten flashen via je computer via het command <fastboot flash boot boot.img>. Daarvoor/daarna flash je je ROM en dan zou die moeten starten. Succes! :)
Ik neem aan dat je deze reactie vooral bedoeld?!
Ik heb dit nooit eerder met een HTC gedaan. Wat bedoel je precies met dat: "Je zult uit de zip van je rom de boot.img los moeten flashen?
Moet ik daarvoor alles unzippen? en moet ik die commands dan via adb invoeren?
In ieder geval tot zover bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:29
De instructies voor het installeren van CM lijken me toch duidelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
Thanks, maar dan is het voor mij nog niet helemaal duidelijk waar ik dat command in moet voeren, ik neem aan via adb shell?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:29
Je bedoelt fastboot? Dat is een apart commando wat je (als het goed is) eerder hebt gebruikt om de recovery te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
hcQd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:56:
Je bedoelt fastboot? Dat is een apart commando wat je (als het goed is) eerder hebt gebruikt om de recovery te flashen.
Thanks, ik heb het gevonden nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Fastboot is een apart commando en zelfs een aparte executable. Je moet de kernel los flashen omdat HTC toegang tot de boot partitie blokkeert vanuit de recovery. Geen idee waarom, want met fastboot flashen lukt alsnog dus het is voornamelijk irritant voor de gebruiker. Als het goed is heb je daar ook je recovery mee geflasht. De boot.img welke je moet flashen bevind zich in de zip van je ROM.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Als je toestel niet S-OFF is gemaakt, maar enkel de bootloader is ge-unlockt maar nog S-ON is, moet je bij een HTC áltijd nog de boot.img nog los flashen via fastboot. Dus als je dit niet eerder hebt gehad met hetzelfde type toestel, dan was dat andere toestel S-OFF. Dat soort gegevens kan je zien als je in de bootloader modus staat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1