Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-07 19:31
Goedendag,

Zo op het eerste oog leek er niks mis met mn tv te zijn. Maar sinds ik een ps4 heb en ik speel dan met twee players (splitscreen boven/onder) dan zien wij dat het beeld ONDER kleiner is dan boven.

Vervolgens keken we laats film via plex apple tv 4gen. En hierbij viel op dat bepaalde dingen van het menu (bij zoeken die A B C D etc rechts groten deels buiten het scherm valt).

Nu kan ik alleen nergens in mn tv instellingen vinden of ik zelf het scherm misschien kleiner kan maken.

We hebben het scherm al op verschillende formaat standen gezet maar komen toch steeds weer terug op breedbeeld. Dit omdat dan niks uitgerekt lijkt en we geen balken hebben. Bij de optie beeldvullend of auto-zoom springt ie van elke reclame naar een ander formaat (zeer irritant)

Dus onze vraag:
Is het normaal dat er bepaalde dingen stukjes buiten het beeld valt?

Het betreft hier de philips 42PFL5028H/12

*typo in serie nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

Is het genoemde type wel correct? Google laat mij niets vinden op dat nummer.

Heb je al eens met de beeldinstellingen gespeeld? Dus de bron op iets als "Game" of "PC" zetten. Veelal doet dat wel iets met de Pixel Perfect instellingen, die wil je 1:1 hebben om het beeld beeldvullend te krijgen. Zonder correct type valt de handleiding nalezen tot nu even niet tot de opties.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
FeaR schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:27:
Is het genoemde type wel correct? Google laat mij niets vinden op dat nummer.

Heb je al eens met de beeldinstellingen gespeeld? Dus de bron op iets als "Game" of "PC" zetten. Veelal doet dat wel iets met de Pixel Perfect instellingen, die wil je 1:1 hebben om het beeld beeldvullend te krijgen. Zonder correct type valt de handleiding nalezen tot nu even niet tot de opties.
Had inderdaad een typo in de serie nummer. Is inmiddels bijgewerkt.

En ja heb het hele menu doorlopen en alle mogelijke opties bekeken. Zelfs bij beeldformaat "beeldvullend" vallen er nog dingen buiten beeld. En dit was mij nooit opgevallen dat ik samen met mijn partner ging gamen en zag dat dingen buiten beeld viel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Vroeger heette de optie bij Philips om het volledige beeld weer te geven "niet op schaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
hcQd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:33:
Vroeger heette de optie bij Philips om het volledige beeld weer te geven "niet op schaal".
Die optie bestaat nog steeds:
Automatisch opvullen
Automatisch zoomen
Filmformaat 16:9
Superzoom
Niet geschaald
Breedbeeld
Alleen de mooiste ervaring blijft breedbeeld. Dit omdat je dan geen balken meer hebt en ook niet het scherm zit verspringen bij reclames etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-07 10:57
Jboy1991 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:37:
[...]

Die optie bestaat nog steeds:

[...]

Alleen de mooiste ervaring blijft breedbeeld. Dit omdat je dan geen balken meer hebt en ook niet het scherm zit verspringen bij reclames etc
Daar heb je dan ook meteen je antwoord. Balken bij films zijn normaal, dat is nou eenmaal de aspect ratio waarmee de film geschoten is en dat verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
kwdtje schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:44:
[...]

Daar heb je dan ook meteen je antwoord. Balken bij films zijn normaal, dat is nou eenmaal de aspect ratio waarmee de film geschoten is en dat verschilt.
Hmm Meende dat balken niet meer van deze tijd is.

Maar als ik het dus begrijp ""niet geschaald"" is dus de werkelijke beeld formaat (Waarin het opgenomen is).?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:07
Niet geschaald is de uitvoer resolutie van het apparaat, dus niet geschaald.

En balken zijn tegenwoordig weer prima in omdat menig film tegenwoordig op 21:9 wordt gezet ivm het bioscoop formaat, de tv's zijn doorgaans 16:9.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1