Toon posts:

Laserjet 5L

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP Laserjet 5L en wat nu het probleem is als ik em onder win 98/2000 installeer en wil wat afdrukken pakt ie eerst een blaadje hmm staat nix op maar dan pakt ie een tweede.. staat ook nix op dan pakt ie een derde.. staat weer nix op en dan gaat et oranje lampje branden dus storing. stekker eruit stekker erin en storing is weg maar ga ik nu weer iets printen huppa begint ie weer met dat probleem. Terwijl deze printer gewoon moeiteloos print onder Windows XP dan print ie gewoon zoas elke printer gewoon print. Ik vind dit heel vaag. weet iemand wat dit kan zijn?

En ja ik heb verschillende drivers geprobeerd maar et mocht nie baten :'(

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Is het een USB of een parrallele printer.... als het een parrallele is dan moet je ff kijken of je poort goed is geconfigureerd in windows

Verwijderd

Topicstarter
het is een parrallele maare wat moet er goed staan dan tis gewoon LPT 1

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

je kunt even in je bios kijken waar hij op staat er zijn namelijk verschillende modi.. EPP/ECP/Standard en anders moet je misschien met die HP monitor (zo heet dat ding toch) bidirectionele communicatie aanzetten

Verwijderd

Topicstarter
Zo heet dat ding idd maar die heb ik nie :(

Maar ik heb ook nix in de bios veranderd en toch deed ie et onder XP

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ik hoef je toch niet te vertellen dat windows af en toe niet meewerkt he??

Maarja.... XP en 98 zijn nogal verschillend hoor, misschien dat 98 wat kieskeuriger is met je printer..

Wil je printer ook geen pagina printen meteen als windows zegt dat ie klaar is met je printer install en je vraagt om een testpagina te printen?

(Xp... w2k... aaah... allemaal t zelfde....)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat doe ik ook maar geen testpagina BTW ik draai nu win2k enne reboot helpt ook nie

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

nou dan moet je maar s nieuwe drivers downen of je moet je printer als een andere printer proberen te installeren

Verwijderd

Print je printer nog wel een testpagina uit zichzelf (knopje op printer ingedrukt houden). Als dat zo is dan lijkt het mij idd een verkeerde printerdriver probleem.. Meestal krijg je dan vreemde letters/tekens op je blaadjes, maar blanko kan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft ie eerder wel gedan testpagina uit zichzelf printen. Maar nu doet ie da nie. Als ik em ff inhou gaat eerst het onderste lampje branden daarna middelste daarna bovenste en daarna gewoon weer het onderste lampje. Maar ik snap dan nie waarom ie et onder XP et wel doet. En as ik XP weer neem werkt me Novell client weer nie. Tis ook allemaal wat :'(

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

er klopt iets niet.... Die printer print zelfs een testpagina als je hem niet in je computer hebt gestoken dus dat zou hij zelfs moeten doen als je hem (bij wijze van spreken) in een commodore 64 stopt...... Misschien terug naar vobis... (hehe)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb em nu zover dattie wel uit zichzelf een testpagina gaat printen maar print weer die 3 blaadjes :(

zelfs los van de lpt

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

dan moet je gewoon windows een keer opniew installen... dan sp2 en dan de rest (dus printer enz...)

Verwijderd

Topicstarter
Kzal in wanhoop XP nog maar es proberen en dan hopen da me client et ook doet want das de reden dak nu 2000 heb want die client heeft XP naar de ... geholpen >:)

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:51
xp installen voor zo'n printertje is wel erg rigoureus he?

Verwijderd

ik heb em nu zover dattie wel uit zichzelf een testpagina gaat printen maar print weer die 3 blaadjes
zelfs los van de lpt

dan moet je gewoon windows een keer opniew installen... dan sp2 en dan de rest (dus printer enz...)

Wat heeft dit nou in godsnaam met windows te maken als de printer los van de lpt poort ook 3 lege blaadjes print?

Kijk eens naar dat knipperende ledje en zoek dan in je handleiding op wat de knippercode betekent.

Ik gok erop dat je printer problemen heeft met het oppakken van papier. Hij pakt het papier op, is niet tijdig bij de volgende sensor (nog voor de fuserunit, want hij print immers niet), vervolgens gooit de printer de helepapierbaan vrij voor een aantal seconden en probeert het opnieuw.
Dit zou betekenen dat ie het de ene keer wel doet na 2 blaadjes, de andere keer na 3 blaadjes en dan printen en dan weer na 3 lege blaadjes en de 4e ook blanko en error.

check die printer van binnen eens zou ik zeggen

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Wat wou je dan doen?? Ff nieuw printertje kopen ofzow? >:)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 01 juli 2001 00:01 schreef ge0rgi0 het volgende:
Wat heeft dit nou in godsnaam met windows te maken als de printer los van de lpt poort ook 3 lege blaadjes print?

Kijk eens naar dat knipperende ledje en zoek dan in je handleiding op wat de knippercode betekent.

Ik gok erop dat je printer problemen heeft met het oppakken van papier. Hij pakt het papier op, is niet tijdig bij de volgende sensor (nog voor de fuserunit, want hij print immers niet), vervolgens gooit de printer de helepapierbaan vrij voor een aantal seconden en probeert het opnieuw.
Dit zou betekenen dat ie het de ene keer wel doet na 2 blaadjes, de andere keer na 3 blaadjes en dan printen en dan weer na 3 lege blaadjes en de 4e ook blanko en error.

check die printer van binnen eens zou ik zeggen
Uhm als je goed leest zul je zien dat ik zelf de suggestie heb gedaan om los van de lpt te printen.... Maaruh waarom zou er iets mis zijn met die printer?? Als dat ding onder xp toch wel NORMAAL print. Dan heeft het vrijwel zeker met drivers te maken of met een gaar os

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 00:06 schreef rival24 het volgende:

[..]

Uhm als je goed leest zul je zien dat ik zelf de suggestie heb gedaan om los van de lpt te printen.... Maaruh waarom zou er iets mis zijn met die printer?? Als dat ding onder xp toch wel NORMAAL print. Dan heeft het vrijwel zeker met drivers te maken of met een gaar os
Hij zij dat ie het DEED onder XP... Dus als ik ffies logisch nadenk dan zou het best kunnen dat ie daarna stuk ging... Ik bedoel maar als mijn auto stuk is en ik ga naar de garage zeg ik misschien ook wel.. "Wat raar gisteren deed ie het nog op de A9"

Dan kan je wel moeilijk gaan denken, met combinatie problemen van drivers en/of een gaar OS, maar als die printer het stand-alone zonder PC eraan ook al niet wil doen, dan moet je bij de bron beginnen met foutzoeken, de printer dus!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedenk me net dattie gister onder win2k wat geprint heb en da ging goed. Maar de toner is al een tijdje leeg (ff schudden en je ken weer iets printen) zou het misschien komen dat ie nu echt helemaal leeg is ?

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Om maar even verder te gaan met dat auto verhaal..... Als de benzine op is dan rijd je auto niet echt veel verder meer.......

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 00:58 schreef rival24 het volgende:
Om maar even verder te gaan met dat auto verhaal..... Als de benzine op is dan rijd je auto niet echt veel verder meer.......
Meen je dat nou? Dus als het papier van een printer op is dan print ie niet meer? Zal het storingsledje niet meer knipperen als er geen stroom is?
Goh..Daar zou Mr Clippy wat aan hebben :)

Verwijderd

Probeer het is als een HP LASERJET III.

Verwijderd

Topicstarter
Naar een nachtje uitstaan doet ie et weer. Heeel raar. Maar kheb me laten vertellen dat de 5L problemen had met papier enzo khad daarom ook zo'n kit besteld tegen het teveel papier pakken (is echt een aanrader!!) Ma goed ben weer blij dat ie et doet. Kheb em ook maar gekregen :)

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 18:36 schreef wbeelen het volgende:
Naar een nachtje uitstaan doet ie et weer. Heeel raar. Maar kheb me laten vertellen dat de 5L problemen had met papier enzo khad daarom ook zo'n kit besteld tegen het teveel papier pakken (is echt een aanrader!!) Ma goed ben weer blij dat ie et doet. Kheb em ook maar gekregen :)
Wat je kan proberen (als je niet wilt wachten op die kit) is om het separation pad te reinigen met wat alcohol (neem pure, anders is het zonde, kan je het beter opdrinken). Dit pad zit in het begin van de papierinvoer, onder de invoerrollers. klein rechthoekig plaatje zwart van kleur met bruine spikkels erin en een metalen randje rondom. Dit pad zorgt ervoor dat er niet meer als 1 blaadje tegelijk doorheen gaat. Normaal pakt de invoerroller altijd meerdere blaadjes tegelijk maar door die pad komt alleen het bovenste blaadje verder de printer in. Door vuiligheid (afgezette toner) kan er wel eens een hoekje van dit pad wat 'hoger' zitten. Hierdoor komt er dan soms helemaal geen papier de printer in of nog vaker meerdere blaadjes tegelijk.

Succes in ieder geval en gelukkig heb je je niet wijs laten maken om je OS opnieuw te instaleren voor je printer probleem.
Zal toch wat zijn als een printermonteur overal eerst een nieuw OS bij een klant gaat installeren! :)

Verwijderd

Oh jah, en vergeet niet om gelijk even de toner te vervangen, als ie al tijden bijna leeg is, is dit zeker het juiste moment.

Enne Rival24 leer eerst zelf eens om te lezen voordat je een ander gaat flamen hiervoor, je posts slaan totaal nergens op en misleidend bovendien. Als je hulp wilt bieden reageer dan als je er verstand van hebt en zet niet zomaar iemand aan het werk omdat je er zeker van bent dat het zo moet.
Logisch denken en onderbouw je gedachte dan kom je al een aardig eind in de richting.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp allemnaal goeie tips en me printer was het er mee eens :) want ie werkt weer uitstekend.
Pagina: 1