Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor Grafisch werk/Game PC (€800-900)

Pagina: 1
Acties:

• Sp4rk
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-09-2023
Hallo,
De computer heeft het reeds opgegeven na vele jaren en moet nu vervangen worden.
Ook grote tijd voor upgrades, aangezien alles erg traag liep (of vastliep, of crashte..) en ik zou sommige games die ik eerder niet zou kunnen spelen (of wel, maar op laagste settings) nu wel willen kunnen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou het graag willen gebruiken voor games, vooral het CPU-zware Guild Wars 2.
Skyrim en soortgelijke games zou ik ook wel eens willen proberen.
Daarnaast voor grafisch werk in programma's zoals adobe photoshop, premiere en after effects.
Dat meerdere programma's tegelijk open staan moet dan ook geen groot probleem zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Incl. alles rond de 800-850 euro. 900 kan misschien nog, richting 1000 liefst niet.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor nu blijf ik met mijn huidige monitoren, toetsenboord/muis etc. Misschien mijn card reader als het past.
Het is een 3.5" Internal Cardreader van Eminent. Anders zou die ook vervangen moeten worden, zo lijkt het in ieder geval met de kast die ik hieronder gekozen heb. Toch maar een placeholder als er iets passenders is.
De monitoren zijn twee Videoseven 17" E17PS (4x3 res). Die zullen waarschijnlijk in de toekomst vervangen worden met bredere.
Daarnaast natuurlijk nog de twee interne schijven. Als zij niet passen met de nieuwe 1TB en SSD, zal ik ze extern moeten maken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
~120GB SSD, 1TB HDD, 8GB ram en een i5 processor. Ik las dat de 6600 sterk werd aangeraden voor Guild Wars 2, omdat het zwaar afhankelijk van de CPU is (Maar ja, zijn die pro gamer sites). Als er een lagere versie is zonder enorm veel verlies kan dat extra geld naar een betere grafische kaart denk ik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Slechte ervaringen met Seagate disks en Acer laptops, goede met Asus PCs. Die computer ging een mooie 10 jaar mee.
Ik volg de merken niet echt, dus ik laat dat aan jullie over.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet natuurlijk weer een lange tijd mee kunnen gaan.
Het zou geweldig zijn als ie stil was/niet gloeiend heet. Qua behuizing, niet too flashy.
De paar in de builders van enkele web shops met die rood/groen/blauw keuzes vind ik iets te. Het hoeft geen grote licht show te worden want het ding staat toch onder een bureau.
Games zou ik ook het liefst zonder problemen op hogere settings willen spelen.
Ook een aardig nummer USB porten. Mijn vorige had er 8. Op z'n minst 5-6 zou mooi zijn.
Geen idee of het allemaal mogelijk is in deze prijs reeks.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb het lijstje hieronder bij Alternate samengesteld met de PC bouwer en zou er graag feedback op willen hebben, omdat ik niet erg hardware snugger ben. Zoals ik soms lees dat een lager GeForce nummer beter kan zijn dan een hogere. Daarom ben ik niet zeker van bijv. de kaart die ik heb uitgekozen.
Ik neem aan dat wat je samenstelt in de bouwer wel werkt, maar niet of het optimaal is. Dat een component een ander belast ofzo.

Ik ben op de onderstaande lijst gekomen na veel gegoogle voor suggesties van wat wel/niet kan werken om GW2 op betere settings te kunnen spelen + upgrades van andere. Photoshop enzo werkte wel okay, maar de laad tijden van grotere bestanden en tijdelijke vastlopingen, niet zo prettig.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 236,-€ 236,-
1MSI Z170A PC MATE€ 108,95€ 108,95
1Gigabyte GeForce GTX 1050 G1 Gaming 2G€ 153,-€ 153,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart€ 74,05€ 74,05
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 60,-€ 60,-
1Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart€ 14,95€ 14,95
1Sharkoon WPM600 Bronze€ 55,95€ 55,95
1Kingston HyperX Fury SSD 120GB€ 48,80€ 48,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 801,65

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Als je niet gaat overklokken, is een Z170 moederbord overbodig. Een B150 volstaat. Daarnaast zou ik als voeding de Corsair CX450M nemen, je hebt hier geen 600W voor nodig.
De GTX1050 is prima voor 1080p gaming, maar op zware games moet je wel wat kwaliteit inleveren voor 60fps.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Ik raad je de volgende dingen aan:MSI H110M Eco of ander
H110M moederbord of b150 moederbord
Met de besparingen een 1050 Ti kopen voor wat meer kracht
Sharkoon case vervangen door ander merk vanwege lage kwaliteit
Sharkoon PSU vervangen door een corsair cx450m of een seasonic g power 360.

Edit: Oeps.. had Corsair ipv msi neergezet bij mobo lol

[ Voor 12% gewijzigd door UltiemePCNerd op 02-12-2016 08:31 ]

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11 20:58
Is dit niet iets voor je?:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 214,-€ 214,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 285,-€ 285,-
1BitFenix NOVA Zwart Window€ 31,50€ 31,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 85,-€ 85,-
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 73,99€ 73,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 831,39

Het verschil tussen de 6600 en de 6500 is niet extreem. Zit een goede videokaart bij alleen geen HDD. Maar goed die zijn niet zo duur.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Je grootste uitdaging zal zijn hoe je 2 monitor met alleen een VGA aansluiting wil gaan aansluiten. Er is simpelweg geen moderne, courante, videokaart meer te vinden met een VGA aansluiting. Sommige moederborden, waaronder de GA-B150-HD3P, hebben wel een VGA aansluiting maar dan maak je dus geen gebruik van je losse videokaart!

Er zijn ook wel HDMI naar VGA adapters of DP naar VGA, maar persoonlijk ben ik niet zo te spreken over de kwaliteit van die dingen. Ervaringen die ik er mee heb zijn strepen in het scherm, kleurverschil, net niet scherp.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Sp4rk
Dat B150 moederbord en andere zien er goed uit.
Ik krijg ook steeds meer de neiging om zelf alles in elkaar te zetten (first time for everything) ipv door een winkel; de spullen los elders halen is echt stukken goedkoper (en minus bouwkosten). De samenstelling-verzegeling is toch al snel gebroken.

Dat van de beeldschermen wist ik niet.
Op mijn oude had ik al 1 scherm op een DVI-D>VGA dingetje zo te zien. Dus dan zal ik daar nog 1 extra van moeten hebben.
Ik merkte wel een klein kleur verschil tussen de twee, maar het is toch tot ik nieuwe schermen haal over een paar maanden.

Via de pricewatch zat ik alsnog te zoeken op kasten met een 3.5" voor de card reader, maar veel goede opties zijn er geloof ik niet. Wordt toch maar een externe usb ervan halen. Zijn ze allemaal prima? Staan alleen foto's van mijn camera op als dat uit maakt.

Ook gekeken voor alternatieven voor de kast zonder reader.
Zou pricewatch: Aerocool VS-92 Black Window Edition werken?
Ik snap dat je moet zoeken op ventilatie voor de hitte, maar stilte kom je alleen achter via reviews?

Edit: Er zijn ook kasten met ingebouwde card reader, daar goede opties tussen?

Tot slot, ik heb vernomen dat er al koelpasta op de i5 zit. Is dit voldoende?
Excuses voor de vele vragen.

[ Voor 30% gewijzigd door Sp4rk op 02-12-2016 02:40 ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Het kan zijn dat een simpele verloop van DVI-D naar VGA niet altijd werkt. Volgens mij moet de videokaart dat ook daadwerkelijk ondersteunen. Ik weet dat echter niet helemaal zeker.

Kasten met cardreader zijn er wel, maar vaak in het hogere prijssegment of juist van twijfelachtige kwaliteit. Wil je er per sé een window in? Anders zou je nog naar deze kunnen kijken: pricewatch: Cooler Master Silencio 452. Best een goede kast met als enige echte nadeel dat het kabelmanagement beter zou kunnen.

Er zit inderdaad al koelpasta op de koeler van de i5. Dat is voldoende. Wel is de bijgeleverde ventilator niet een van de stilste, maar je zou kunnen afwachten of het je stoort. Een andere koeler is snel genoeg gehaald en geinstalleerd.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Sp4rk
RvL schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:31:
Wil je er per sé een window in? Anders zou je nog naar deze kunnen kijken: pricewatch: Cooler Master Silencio 452. Best een goede kast met als enige echte nadeel dat het kabelmanagement beter zou kunnen.
Nee, zoals ik eerder vermeld had is dat de PC onder een bureau komt te staan, dus van de zijkanten zie je toch niet veel. Zal ook wel snel bekrast worden denk ik.

Die Silencio kwam ik ook al tegen en ziet er prima uit, wel iets meer dan wat ik voor de kast wil uitgeven ja. Wil het toch het liefst onder €50 proberen te houden nu de gb upgrades de prijs omhoog hebben gekrikt. Ik geloof dat cool master en bitfenix dan de beste opties zijn?

Ik zag deze nog pricewatch: Cooler Master Force 500, jammer dat de ventilatie aan de rechterkant nutteloos zou zijn, omdat de pc aan die kant tegen een wand zou komen. En ik lees dat de voeding aan de bovenkant hebben ook nadelig is.
Poeh, dit is moeilijker dan ik eerst dacht.
Ingebouwde/slotbare cardreader is ook maar een quality of life, kan altijd een goedkope usb halen.

Betreft cable management; vergeleken met de foto's die ik hier zie was mijn laatste pc het omgekeerde. Alle kabels hingen er maar een beetje boven de videokaart, tussen de voeding en schijven.. Was dan ook een kant-en-klare PC van zo'n 10 jaar geleden, dus het is sowieso al een enorme verbetering.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,90€ 209,90
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 285,-€ 285,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 74,39€ 74,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 851,09

Windows en dvd brander zijn al geregeld.

Van de ventilator wacht ik wel af. Zoverre heb ik meer last gehad van het echoënde geluid afkomstig van mijn HDD (Hand tijdje op de kast leggen verminderde het. Alsof je een dier aan het kalmeren was.).

Verwijderd

In plaats van een ATX zou je mATX kunnen nemen. Een pricewatch: Asus B150M PRO GAMING met 8x USB aan de achterzijde in een pricewatch: Cooler Master N200 Closed, pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed of pricewatch: Fractal Design Core 1500 bijvoorbeeld.

• Sp4rk
Ik hak de knoop maar door met de Silencio want ik moet toch een pc hebben volgende week om door te kunnen werken. De cable management moet ik maar ff uitzoeken zodra ik alles in elkaar zet.

Bedankt voor jullie hulp allemaal. Hopelijk gaat dit ook weer vele jaren mee!
Pagina: 1