Sinds kort heb ik een HP omen 15-ax025nd gaming laptop.
Specs:
pricewatch: HP Omen 15-ax025nd
Nu heb ik een probleem. De prestaties als de laptop aan de lader ligt, zijn top (high settings, 60+ FPS). Als de stekker van de lader er uit gaat en de laptop dus op de batterij draait, is het een heel ander verhaal. De prestaties zakken dan naar 10 FPS. Het lijkt erop dat de processor en de GPU worden ondergeklokt. Hoe is dit mogelijk? Een laptop moet toch dezelfde prestaties bieden als hij niet aan kabel ligt!
Ik heb het volgende al geprobeerd:
-Drivers geüpdate
-Windows geüpdate
-Energieprofiel in Windows van 'gebalanceerd' naar 'hoge prestaties' veranderd
-In het Nvidia configuratiescherm de energiebalans naar 'Verkies optimale prestaties' gezet
Helaas zonder resultaat...
Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Bij voorbaat dank
Specs:
pricewatch: HP Omen 15-ax025nd
Nu heb ik een probleem. De prestaties als de laptop aan de lader ligt, zijn top (high settings, 60+ FPS). Als de stekker van de lader er uit gaat en de laptop dus op de batterij draait, is het een heel ander verhaal. De prestaties zakken dan naar 10 FPS. Het lijkt erop dat de processor en de GPU worden ondergeklokt. Hoe is dit mogelijk? Een laptop moet toch dezelfde prestaties bieden als hij niet aan kabel ligt!
Ik heb het volgende al geprobeerd:
-Drivers geüpdate
-Windows geüpdate
-Energieprofiel in Windows van 'gebalanceerd' naar 'hoge prestaties' veranderd
-In het Nvidia configuratiescherm de energiebalans naar 'Verkies optimale prestaties' gezet
Helaas zonder resultaat...
Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Bij voorbaat dank
[ Voor 3% gewijzigd door DefiniteTmn op 30-11-2016 16:27 . Reden: Extra info ]
i7 6700K, GTX 1070, 16GB DDR4 | Fanatec CSL Elite Base + LC, Thrustmaster TH8A, Oculus Rift