• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05-2025
Beste tweakers,

Omdat mijn iPhone 6 bijna kapot is (de home button en aan en uit knop werken niet meer goed) en mijn abonnement afloopt, ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon.

Ik twijfel tussen de S7 (Edge) en iPhone 7.

Waarom twijfel ik?
Ik heb altijd met veel tevredenheid een iPhone gebruikt en zou graag weer een iPhone willen. Echter is een iPhone gewoon erg duur met een abonnement 52€ bij Vodafone.
Als ik een Samsung koop heb ik én een goedkoper abonnement én een cashback van 50 (s7) of 100 euro (s7 edge). Dat maakt een Samsung wel erg aantrekkelijk. :P

Wat zouden jullie doen en waarom heb jij voor een iPhone 7 gekozen in plaats van voor een Samsung en vice versa?

Bij voorbaat dank

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik kocht een s7 eigen omdat ik die voor 430 euro kon krijgen. En dat is een flink prijsverschil tov een iPhone. Maar toch als je een iPhone gewent bent. Dan is het gebruik van touchwiz moeilijk irritant. Ik vind het echt minder logisch werken allemaal. En nee dat is voor mij geen gewenning want ik gebruik touchwiz al vanaf de s4.
Ik vind 430 euro al absurd veel geld. En vind 900 euro voor een iPhone niet te doen.

Always look on the bright side of life.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01 20:50
Appels en peren. Je geeft zelf aan dat je altijd een iphone hebt gebruikt. Als je niets van Android af weet is het raadzaam om betreffende toestel eerst eens te proberen.
Ken genoeg mensen die deze stap hebben genomen maar uiteindelijk terug gaan naar iphone omdat ze bijv niet willen of kunnen wennen aan het android eco systeem. Zijn ook mensen die het wel bevalt.
Waar jij tussen valt, tja moeilijk te zeggen.
Uiteindelijk ga je een toestel dagelijks meerdere malen gebruiken, het gebruik ervan en hoe je dat ervaart is erg subjectief.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Is het eenmalige prijsvoordeeltje niet je winst van dat moment, maar je verlies voor de tijd dat je het apparaat gebruikt?

Ik zou bij de keuze vooral de lange termijn bekijken en de prijs ondergeschikt maken. Is je toestel over 3 jaar nog functioneel? Ondersteund? Verkoopbaar? Prettig om mee te werken?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05-2025
'T is niet zo dat ik niet overweg kan met Android. Heb namelijk een klein jaartje een Nexus 5 gebruikt en vond dat een erg fijn toestel.
Met Android heb ik weinig moeite.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01 20:50
En zo vind je beetje bij beetje je eigen antwoorden :)
Als jij in deze het prijsvoordeel zwaarder weegt en je weet van jezelf, 'ik kan er mee overweg / eerdere ervaring was erg fijn' dan heb je al soort van een antwoord

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-01 11:53
Ik heb zelf een S7 Edge en ik kan er het volgende over zeggen:
- Scherm is top (zwartwaarden, mijn hemel)
- Camera is top
- Snelheid is ruim voldoende

Ik had hiervoor een Nexus 5, een toptoestel vond ik dat. Stock Android was het grootste pluspunt, ik mis het een beetje, TouchWiz is niet slecht maar ik vind stock fijner. Gelukkig kun je een launcher installeren en een thema, dan ben je van die kleurtjes van Samsung af.
(oh en als je om speakers geeft zou ik niet voor de Samsung gaan)

Ik vind Android fijner in gebruik, maar een iPhone is zeker niet verkeerd (vooral als je ook andere Apple producten hebt, schijnt het).

TL;DR : S7 Edge gekozen vanwege scherm en camera, Touchwiz valt mee te leven. IPhone is naar mijn idee net iets te duur voor wat je krijgt, maar geen slechte optie.

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

• Frederick2016
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-02-2023
Op dit moment hebben providers aanbiedingen dat het qua prijs niet veel meer uitmaakt, Als je zelf fotograferen leuk vindt dan is de Samsung S7 echt aan te raden. Heb ik ook voor gekozen, mede op aanraden elders hier op het forum. De kwaliteit en functionaliteiten zijn zo goed dat ik er een hobby bij heb. Daarnaast is de S7 waterdicht. De kwaliteit beeldscherm is ook echt heel mooi! eerlijk gezegd vind ik design van de Samsung ook mooier dan de iPhone.

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20
Als je tevreden bent over een iphone en niet ontevreden met die van jou, want laten we eerlijk zijn, wat brengt een nieuwe iphone tov van 1 van 2 jaar oud. Lekker laten repareren voor € 100,-?

Sim only afsluiten bij tele2 of tmobile en de rest van het geld lekker op de bank zetten.

• Njamo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb een S7 edge naast een iPhone 6s Plus. Na +- 10 jaar een iPhone vond ik dat ik Android niet meer kon negeren. Ik heb de S7 edge nu ongeveer 2 weken en kan het volgende er over zeggen:

Uiterlijk

- Kies een launcher die voor jou prettig is. Ik heb gekozen voor de Arrow Launcher van Microsoft. Tevens heb ik Nova, Blackberry Launcher en Evie geprobeerd.
- De Samsung iconen vind ik lelijk. Ik heb gekozen voor de Polycon icon pack.
- Ik vind de visuele effecten voor het openen van een app zonde van mijn tijd. Dit heb ik uitgeschakeld via de ontwikkelaar modus.

Werking

Werking van apps:

- Ik vind apps overall minder goed werken. Ik heb bijv. bij Netflix dat weergave minder scherp is als op mijn iPhone. Het design van apps vind ik ook minder mooi.
- Je kunt in Android default applicaties kiezen in tegenstelling tot IOS. Ik wou Outlook gebruiken als default mailclient en Firefox of Chrome als default browser. Ik kwam tot de ontdekking dat elke browser (heb er meerdere geprobeerd ) trager is dan de meegeleverde. Deze gebruik ik dan ook. Houd er echter rekening mee dat Android met een back knop werkt. In veel browsers heb je geen go forward/back knop. Bij een iPhone ben je gewend om te swipen. Dit werkt dus niet! Outlook werkte ook niet zoals ik had verwacht. Het is heel traag en ook hierbij ben ik terug gegaan naar de ingebouwde mailclient.

Werking van games:

Wat betreft gaming heb ik mixed feelings. Ik had Need for Speed No Limits gedownload als eerste spel. Deze liep na 5 minuten vast. Na wat Google werk blijkt dat heeft te maken met de variëteit in android telefoons. Op dit gebied heeft Apple een voorsprong omdat er totaal maar 14 apple telefoons zijn (vanaf de 2G gezien). Ik heb ook andere spellen geprobeerd en hier heb ik tot dusver geen problemen mee ondervonden.

Het blijkt dat Samsung met de S7 zich met name focust op batterij verbruik. Dit heeft een negatief effect op games. Samsung heeft apps genaamd game launcher en game tools. Wanneer je een game vanuit de game launcher start kun hier andere energie settings mee geven (of uitschakelen, helemaal is niet mogelijk dan zou je moeten rooten) welke de performance en graphics verbeterd.

Om heel eerlijk te zijn zit ik hier niet op te wachten. Ik speel een game en dan wil ik gewoon de beste ervaring. Hier wil ik niet over na denken. Leuk dat er mensen zijn die de hele dag candy crush spelen en dit met een mindere ervaring ook prima vinden. Ik koop een high end smartphone om mooie graphics te krijgen.

Voordelen/Nadelen

Voordelen S7 Edge:

- Mooi scherm met mooie kleuren
- De camera is echt heel goed. Apple heeft met de iPhone 7 zijn best gedaan maar de S7 wint in situaties met weinig licht
- Sneller en meer opties met multitasking
- Gewicht is beduidend minder
- Vandaag of morgen de update naar Android Nougat
- Draadloos opladen is makkelijk

Nadelen S7 Edge/android :

- Ik heb het gevoel dat alles wordt mij wordt opgedrongen
- Soms druk ik per ongeluk iets aan wat aan de rand van het scherm zit
- Toestel is van GLAS. Zoek maar eens op drop testen op youtube. De iphone kan door de unibody meer hebben.
- Android is wennen, je moet het wel een kans geven!
- Mijn iPhone 6s Plus is sneller met browsen (dus dan zal een 7 dit helemaal zijn)
- Al je Apple spul (kabels, Apple tv, etc. etc.) werkt niet dus je zal alles opnieuw moeten kopen

Ik heb gelukkig de mogelijkheid gehad om niet te hoeven kiezen. Als ik wel zou moeten kiezen dan zou ik op basis van mijn 2 weken Android ervaring toch weer voor een iPhone kiezen. Het voelt meer af en ik voel mij er veiliger bij.

If it scares you it might be a good thing to try!
Pagina: 1