Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:57
Kan iemand mij uitleggen waarom de TP-Link TL-WR1043ND nog steeds verkozen word boven de nieuwere routers van TP-Link (C58, C59)?

Ik zie in de tweakers Gift Guide deze router staan die uit 2010 is terwijl de C58, C59 wel 5Ghz aanbieden voor ongeveer dezelfde prijs. (C58 iets goedkoper maar mist USB, C59 iets duurder)

Is dit puur omdat openwrt etc. (nog) niet beschikbaar is voor de nieuwere modellen of is er daadwerkelijk een reden dat de oude router beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03
De C58 en C59 zijn routers met 100Mbit ethernet poorten, de geadverteerde wifi snelheden ga je nooit halen met die dingen.

Wat je vergeet bij de 1043ND is dat TP-Link veel producten van nieuwere versies voorziet die soms compleet anders zijn. De 1043NDv2 en hoger is een compleet andere router dan de oorspronkelijke 1043ND. Voor 2.4GHz of alleen LAN voldoen die dingen prima. Een Archer C7 zal geen hogere performance halen dan een 1043NDv2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een Archer C7 zal geen hogere performance halen dan een 1043NDv2.
In de 2.4GHz niet, maar als je clients 5GHz ondersteunen wordt dat ander verhaal.

Ik zou anno 2016 sterk afraden om een 2.4GHz-only AP te overwegen; 2.4GHz wordt op steeds meer locaties onbruikbaar. Kan zijn dat het nu nog werkt, maar dat morgen een stoorbron er doorheen komt fietsen. Dan sta je daar met je 'nieuwe' 2.4GHz-only geval :o

Alleen als je echt geen WiFi nodig hebt zou een 1043ND aan te raden zijn, want inderdaad, voor Gigabit Ethernet routeren heeft een C7 oid geen meerwaarde.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
_JGC_ schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:04:
De C58 en C59 zijn routers met 100Mbit ethernet poorten, de geadverteerde wifi snelheden ga je nooit halen met die dingen.
Ah, dat verschil had ik even gemist. Maakt voor mij persoonlijk niet uit aangezien vrijwel alles via wifi gaat (en dus 5Ghz een groter voordeel is dan 1Gbit LAN).

Ik vroeg me vooral af waarom die oude 2.4Ghz only router nog zo populair was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03
Philip Ross schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:11:
[...]

Ah, dat verschil had ik even gemist. Maakt voor mij persoonlijk niet uit aangezien vrijwel alles via wifi gaat (en dus 5Ghz een groter voordeel is dan 1Gbit LAN).

Ik vroeg me vooral af waarom die oude 2.4Ghz only router nog zo populair was.
Ik neem aan dat dat wifi signaal ook een keer naar een ethernet poort gaat, bijvoorbeeld naar je modem, andere switch of NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
_JGC_ schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:51:
[...]

Ik neem aan dat dat wifi signaal ook een keer naar een ethernet poort gaat, bijvoorbeeld naar je modem, andere switch of NAS.
Klopt, maar aangezien ik toch niet meer dan een 50Mbit ansluiting op internet heb maakt dat niet veel uit lijkt me. Vooral voor intern verkeer is gigabit handig.
Pagina: 1