M'n desktop start niet meer door; fans draaien even, de DRAM led knippert eenmaal, en vervolgens start het systeem opnieuw op.
Ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gezien.
Hardware:
Na wat meer prutsen met de aansluitingen en het RAM, kreeg ik een werkend systeem met 1 DIMM.
Vanwege de grootte van m'n fan kan ik slechts 2 van de 4 sloten gebruiken. 1 van de DIMMs werkt in beide sloten. De andere DIMM echter niet, zodra deze of alleen of in combinatie met de andere in 1 van de 2 poorten wordt geplaatst is het over. Het ziet er dus naar uit dat die ene DIMM kapot is
- Een aantal maanden geleden ben ik verhuisd, waarbij ik m'n desktop deels uit elkaar heb gehaald. Deze heb ik na de verhuizing weer in elkaar gezet en sindsdien had ik regelmatig artifacts (groene lijnen). En omdat het relevant kan zijn; bij het opnieuw bevestigen van de CPU is er wat koelpasta op de rand van de CPU beland
- Sinds een dag of twee liep m'n systeem af en toe vast, of startte opnieuw op.
- Vanochtend liep deze weer vast. Opnieuw starten had weinig effect, en sindsdien start de pc niet meer door.
- Alle PCI-E, SATA, en externe apparaten losgekoppeld. Dit had geen effect.
- Kabeltjes van de voeding opnieuw gekoppeld.
- RAM eruit. De DRAM led brand daarna continu. (Hoor je niet ook een piep te krijgen?)
Ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gezien.
Hardware:
- Cooler Master V550 Semi-Modular (550W)
- HyperX Fury Black (2x, 8GB, DDR3-1600, DIMM 240)
- Gigabyte GTX 970 Windforce 3X (GM204, 4GB)
- ASUS H97M-PLUS
- Intel Core i5 4690 BOX
Na wat meer prutsen met de aansluitingen en het RAM, kreeg ik een werkend systeem met 1 DIMM.
Vanwege de grootte van m'n fan kan ik slechts 2 van de 4 sloten gebruiken. 1 van de DIMMs werkt in beide sloten. De andere DIMM echter niet, zodra deze of alleen of in combinatie met de andere in 1 van de 2 poorten wordt geplaatst is het over. Het ziet er dus naar uit dat die ene DIMM kapot is
[ Voor 16% gewijzigd door FRidh op 30-11-2016 16:40 ]
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi