Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mijn game PC samenstelling: goed of slecht?

Pagina: 1
Acties:

• Alanson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05 13:11
Ik heb een game pc samengesteld voor €796,85, maar ik weet niet of dit goed of slecht is (ik heb namelijk niet zo veel verstand van al die componenten enzo) Ik wil graag een goede pc die zware games tenminste op medium-settings kunnen werken. Ook wil ik deze PC lang bewaren.
Als er iets goedkoper kan, maar nog steeds even goed is of zelfs beter, vertel het maar. hier is de link naar m'n samenstelling:

https://www.computer-bestel.nl/game-pc/basic-game-pc/12|0|3|69|102|83|23|37|60|131|108|0|85|1|90|0|0|0|0|6|1|0/

Kopieer en plak de hele link, druk er NIET op

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een goede computer voor gaming maar ook voor schoolwerk

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst max. €800 maar een paar euro's er boven is niet heel erg

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 of 2 videokaart(en), 16gb maar als dat te duur is 8gb

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie hierboven

Ga je overklokken?
Dat weet ik niet (omdat ik niet weet hoe dat moet :/ )

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag dat jullie met een goedkopere oplossing komen of zeggen dat dit een goede samenstelling is!

Alvast bedankt

[ Voor 1% gewijzigd door Alanson op 30-11-2016 15:10 . Reden: aanpassing ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik denk dat weinig mensen je gaan helpen omdat je verwijst naar een site (volgens mij klopt de link ook niet ofwel, mis je een deel).
Zou je die pc eens in elkaar kunnen zetten middels de pricewatch? De uitleg hoe je dit doet staat een pagina terug.

Handleiding Pricewatch
DAA beleid

Ik heb overigens even zitten kijken, maar voor dat bedrag kun je volgens mij veeeeeel beter krijgen.
Een Intel i5 bijvoorbeeld enzovoorts.
Ga je alleen gamen, ofwel heb je niet super veel opslag nodig? Dan raad ik namelijk aan om een SSD te nemen voor de snelheid.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 185,51€ 185,51
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 235,57€ 235,57
1Corsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 62,71€ 62,71
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 60,-€ 60,-
1Cooler Master GM G450M€ 49,90€ 49,90
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 803,64

Uitgaande van ongeveer je budget kom ik op bovenstaande uit.

[ Voor 111% gewijzigd door Arunia op 30-11-2016 15:23 ]

Verwijderd

Kan nooit goed zijn vanaf zo'n site. Matige componenten en te duur is mijn ervaring.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Je moet even aan de slag met de url tags, want de link klopt nu niet. Een deel ervan wordt niet herkend als URL. Of misschien nog beter, gewoon de PC in de tweakers.net pricewatch invoeren.

Ik zou zelf voor Intel gaan. AMD CPU's zijn al gauw simpelweg niet krachtig. Benchmarks zoeken is soms wat lastig, Intel doet het in een aantal veel slechter dan realistisch is (zo zou de A10 7850K bijna 3 keer sneller zijn dan de i5 6500K volgens benchmarks die zich baseren op bitcoin mining software), maar in veel andere benchmarks zie je al gauw dat de i5 4440 het al gauw een stuk beter doet. Die kost tweedehands ook een keer een euro of 100. Ook zou een 3570K sneller zijn. Je kan een complete PC kopen met die CPU voor 500 euro. Heb je nog 300 euro over voor een GPU. Zelfs een i5 2500 weet het alleen niet te verslaan op grafisch gebied, wat voor jou niet uitmaakt omdat je toch een losse videokaart wil. Die CPU kost in boxed nieuwstaat nog een keer 70 euro. En is volgens de benchmarks simpelweg beter.
TL;DR: De prijs-prestatie verhouding van die CPU lijkt absurd slecht. Wat Arunia samenstelt heeft een CPU die al gauw 50% sneller is. Wat jij hebt was zo'n 4 of 5 jaar geleden mid range. Niet eens high end.

De uitgekozen WIndows is trouwens een testversie. Maar via keystores kost een licentie je misschien een keer 15 of 20 euro.

Je betaalt overigens ook ongeveer 100 euro voor assemblage. Als ik een soortgelijk systeem namaak in Pricewatch betaal je richting de 660 euro met wat goedkoper RAM (hun RAM kost iets van 100 euro, maar de extra luxe heeft geen baat in zo'n systeem) en niet-modulaire voeding met 50 Watt minder. En dan heb ik nog niet de prijs geoptimaliseerd door bij 1 winkel te zitten, dus de verzendkosten kunnen mogelijk nog wel wat lager, alsmede enkele componenten. En eigenlijk is dat het geld alsnog niet waard.

Dan zou ik inderdaad kijken naar de build van Arunia. Dan heb je een CPU die al gauw 50% sneller is (als niet meer), een betere videokaart, en ook al een halve terabyte SSD, wat veel sneller is dan een harde schijf. En wees nou eerlijk, heb je echt meer dan dat nodig? Daar kan je 9 of 10 enorme games van 40-50GB mee installeren. Veel van de games die ik speel zijn misschien een keer 10GB, met hier en daar een uitschieter als Shadow of Mordor die nog niet eens 50GB is.

[ Voor 16% gewijzigd door Amanoo op 30-11-2016 16:07 ]

• Alanson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05 13:11
ja, ik heb niet zo veel verstand van deze dingen, ik deed eigenlijk wat goed leek en vergeleek verschillende CPU's met elkaar en ook de GPU's. En zoals ik al zei, ik ga het niet alleen voor gaming gebruiken, ook voor schoolwerk enzo. Ik zie nu ook dat het veel goedkoper kan, dus bedankt voor al jullie informatie. Ik kijk nu eigenlijk ook naar een wat goedkopere richting dan 800 euro. 750 euro is nu eigenlijk het maximum en niet meer. Hoe dan ook bedankt voor jullie informatie, want ik ben nu een stuk wijzer geworden! :)

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Alanson schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:23:
[...]

Ik kijk nu eigenlijk ook naar een wat goedkopere richting dan 800 euro. 750 euro is nu eigenlijk het maximum en niet meer. Hoe dan ook bedankt voor jullie informatie, want ik ben nu een stuk wijzer geworden! :)
De build van Arunia geeft alsnog veel waarde voor het geld. Je zou eventueel wel kunnen kijken naar een goedkopere kast. Zo'n mooie kast van meer dan 60 piek is best leuk en aardig, maar er is weinig mis met een Cooler Master van 30 euro, of wellicht een nog iets goedkopere kast. Dan zit je met een soortgelijke build al bijna op 750 euro. Kijk wel even of een kast ook enkele fans heeft. Een stuk of 2 (misschien zelfs 1) 120mm fans zullen wel genoeg zijn, zolang de lucht maar niet stil staat in de kast. Hooguit is een goedkopere kast iets lastiger qua kabelmanagement en misschien ietsjes minder stil.

categorie: Behuizingen (filters op basis van ATX form factor en rating zijn al toegepast)

[ Voor 9% gewijzigd door Amanoo op 30-11-2016 16:34 ]

Pagina: 1