Wat voor SSHD of HDD is het beste geschikt voor de ps4?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknownx09
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 09:28
Ik ben al een tijdje opzoek naar een harde schijf voor mijn ps4. Ik kom ruimte te kort dus ik ben van plan om te upgraden naar 1TB. Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten wanneer ik een schijf bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 22:37
Heb er zelf ook een tijdje voor gezocht. Het verschil tussen HDD en SSHD is verwaarloosbaar. Het advies is meestal om een 5400 rpm schijf erin te plaatsen de 7200 rpm schijven worden wat warmer namelijk. Hou er rekening mee dat het een 2.5inch harde schijf moet zijn.

Je kan overigens ook een bracket bestellen en erop plaatsen waardoor het mogelijk is om een 3.5inch schijf te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 23:34

Nemesizz

Untouchable

Zelf heb ik er een 7200RPM 1TB schijf ingezet. Bij de PS3 was hitte meer een issue, maar maakt bij PS4 niet zoveel uit. Bovendien, was toen ik de schijf bestelde een 1TB 7200RPM met meer cache goedkoper dan een 5400RPM, dan is de keus toch al snel gemaakt.

Een SSD of SSHD hebben voor PS3 of PS4 niet zoveel nut. Laadtijden zijn misschien iets korter, maar je ziet lang zo'n grote verbetering niet dan wanneer je een SSD of SSHD in een PC stopt.
Qua prijs/prestaties zijn die dingen dus eigenlijk niet interessant voor een console.

Waar je op moet letten:
- 2,5 inch
- maximaal 9mm hoog (zijn ook 12mm 2,5 inch schijven, die passen niet!)
- sata (dat je geen sas schijf probeert >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hier op Gathering of Tweakers word wat eigen inzet verwacht. Dus wat heb je zelf al gevonden/geprobeerd? Dit is om te voorkomen dat andere Tweakers moeite en tijd in je vraag steken, maar daarbij op dingen komen die je zelf al had afgeschoten.

Deze inzet mist op dit moment. Ik zou je dus willen vragen om je TS bij te werken zodat er meer in staat over wat je zelf hebt gevonden, anders zal ik (of 1 van mijn collega's) genoodzaakt zijn om het topic op slot te gooien.