Logitech Z906 vs. HK Soundsticks 3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 11:25
Heb al enkele jaren de Harman Kardon Soundsticks 3 in gebruik met mijn tv.
Ben momenteel aan het kijken naar een leuke upgrade (liefst surround), en zie de Z906 voor mooie prijzen op internet staat. Nu is mijn vraag:
Is de Logitech Z906 beter dan de Soundstick 3?

Uiteraard weet ik dat geluid persoonlijk is, ik vraag dan ook om jullie mening. Met name mensen die beide speakersets getest/beluisterd hebben.

Beide setjes worden op internet veel gereviewed, echter een duidelijke vergelijking tussen deze twee vind ik niet. Vandaar mijn vraag ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Z906 is een boombox met 5 satellieten. Soundsticks (heb ze zelf ook staan) hebben een hele goede soundstage maar is stereo.
Kwaliteitstechnisch heb ik de HK hoger staan dan de logitech. Die laatste kost bijna 300 euro. Dat bedrag zou ik ff in mijn zakken houden, verder sparen en iets echt goeds kopen. Of je moet op de 2e hands markt gaan kijken.

Tegenvraag: waarom wil je upgraden, en waarvoor ga je het gebruiken? Veel films, veel muziek, of beiden? En wat is evt je max budget?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 11:25
The Eagle schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:11:
Z906 is een boombox met 5 satellieten. Soundsticks (heb ze zelf ook staan) hebben een hele goede soundstage maar is stereo.
Kwaliteitstechnisch heb ik de HK hoger staan dan de logitech. Die laatste kost bijna 300 euro. Dat bedrag zou ik ff in mijn zakken houden, verder sparen en iets echt goeds kopen. Of je moet op de 2e hands markt gaan kijken.

Tegenvraag: waarom wil je upgraden, en waarvoor ga je het gebruiken? Veel films, veel muziek, of beiden? En wat is evt je max budget?
Dank voor je antwoord. dit gevoel kreeg ik inderdaad ook: Logitech's prima, HK zijn echter geluidstechnisch beter.

De reden dat ik aan het kijken ben naar een 'upgrade' is omdat ik vaker films kijk en games speel, en dat daarbij mij een 5.1 set geschikt leek. Ik hoop dat ik daarmee een meer "immersive" experience in huis haal.

Budget heb ik niet echt over nagedacht, echter leek mij die Logitechs ideaal geprijsd. Ik begrijp nu alleen ook dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zijn. Anderszijds is 1000+ euro mij het ook niet waard voor beter geluid. Dan houd ik het namelijk bij mijn Soundsticks.

Als er echter leuke geluidssets zijn in prijscategorie tot 500 euro, dan houd ik mij aanbevolen :-)