Strix r9 380x crasht constant in games !

Pagina: 1
Acties:

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-01 20:56
Hey,

ik ben nogal boos aan het worden de laatste tijd.. ik had veel crashes in games, dus ik dacht,
ik zet mijn OC uit van mijn cpu (fx 8320). Door dat ik hem uit zette, heb ik mijn chipset en vrm laten smelten volgens megekko...

Ik heb de overstap genomen naar intel.. de i5 6600k en de asus z170-deluxe moederbord. Dit werkt super! Behalve mijn videokaart dus... WANT games crashen nog steeds! De ene keer is het rendering device not detected(overwatch, veel voorkomend probleem), andere keer is het een 512mb error van directx, en andere keren is gewoon crash zonder info...

Ik heb windows en drivers meerdere malen opnieuw geinstalleer dus het kan geen software probleem zijn. En omdat ik bijna alles nieuw heb, kan alleen de gpu de oorzaak zijn... het gaat om de Asus STRIX R9 380x 4gb editie.

Weet iemand hier meer over? Ik heb alternate al een bericht gedaan of geld terug een mogelijkheid is, want dit is gewoon een niet werkende videokaart die ze mij verkocht hebben.. ik heb hem nu een 6-7 maand en die problemen zijn er al 1 a 2 maand..

Ik heb alle OC al uitgezet van de gpu dus er gebeuren geen gekke dingen mee..

gr,
Dennis

Linkje naar de gpu: https://tweakers.net/pric...rix-r9380x-4g-gaming.html

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:45
(welk moederbord had je met die fx 8320 ? )

Welke voeding gebruik je nu op het moment ?
Wat doet de kaart in een andere pc ?

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-01 19:23
Zijn de problemen ontstaan in het oude moederbord?
Misschien ook je gpu meegetrokken?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:18

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Om aan te vullen:
* merk/model voeding
* temperaturen/load van de gpu tijdens het gamen

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-01 20:56
Hiervoor had ik msi 970 gaming. Ik gebruik de corsair cx500m voeding en temps gingen nooit hoger dan 65-70 on load.

Ik stuur hem retour maar wat mij opviel was het volgende; met de gpu erin, gaf mn mobo q-code 40 aan (awaking from s4 state) en zonder gpu geeft die AO aan(all ok volgensmij). Ik heb custom gelid sleeving erin en ik las dat het aan de 24pin kon liggen? Kan dit kloppen..?

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:44
-

[ Voor 100% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 30-11-2016 17:38 ]

Pagina: 1