Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
De aanschaf van de PS4 Pro bracht een hardwarebeperking van mijn receiver naar voren: er is geen 4K support hoger dan 30 hz. Dus De PS4 -> HDMI -> Sony STR DN1040 -> HDMI -> 4K TV bracht geen 4K resolutie en ook geen HDR. Daar heb ik de PS4 wel voor gekocht. Geluid via ARC bracht ook geen soelaas omdat de TV gaat bepalen welk signaal wordt uitgestuurd en die overruled de surround setting die ik graag op mijn receiver wil hebben. Dus op zoek naar een nieuwe receiver.

Probleem is alleen dat ik ook nog een netwerk speaker van Sony heb, de NA S510. Deze (en de receiver) kan worden bestuurd met de AudioRemote app van Sony. Nu heeft Sony bepaald dat nieuwe hardware alleen met Songpal kan worden bestuurd en mijn apparaten kunnen daar niet mee overweg. Dus als ik een nieuwe receiver koop, kan ik de multiroom functie niet meer gebruiken op de netwerkspeaker (deze staat in de keuken en is de aanvulling op de 5.1 instelling van de woonkamer). Nu baal ik behoorlijk van de houding van Sony dat ze hun oude apparatuur niet compatibel maken voor de nieuwe software dus ik ben niet meer van plan om nog een Sony speaker of receiver te kopen. Maar wat dan wel? Ik wil niet nogmaals in dezelfde valkuil stappen door voor 1 fabrikant te gaan en over x jaar erachter te komen dat je alleen een bepaalde generatie hardware kan gebruiken en verder niets. Graag jullie advies!

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
4K receiver (HDCP 2.2, 2160P @ 60Hz), 5.1 surround met mogelijkheid tot multiroom audio, plus multiroom speaker die daarop aangesloten kan worden

Wat is je budget?
max 750

Wat heb je zelf al gevonden?
De Yamaha RXV681 met de Yamaha WX030. Bij Amazon.de betaal je ongeveer 735 euro voor deze units.

Welke vragen heb je hier nog over?
Yamaha biedt dus Music cast aan, weer een eigen gesloten systeem. Zijn er alternatieven die meer open staan voor andere merken? Dus bijv een receiver van Merk X die ook audio (tegelijk) kan streamen samen met een netwerkspeaker van Merk Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:42
Ik heb een Yamaha A1060 reciever, en de keuken gewoon bedraad aangesloten (was al zo)
Musiccast werkt best wel goed, bedienen van de radio vanaf de telefoon is erg makkelijk, al ben ik nog steeds met toeters en bellen aan het stoeien, niet alle knopjes op de afstandbediening zijn logisch, en een SACD vraagt een andere instelling dan een DVD, wordt niet altijd automatisch door de reciever herkend (was bij mijn Onkyo wel zo) Maar het geluid..... genieten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je kan er ook voor kiezen om de reveiver los te zien van het multiroom gebeuren. Dan zit je er bij eventuele toekomstige upgrades van je receiver niet weer in dezelfde positie.

Met bijvoorbeeld een Sonos Connect, voeg je streaming opties toe aan elke versterker/receiver. En op overige posities kun je Play speakers plaatsen. Merken als Bluesound en Heos bieden dezelfde mogelijkheden.

Wel wat duurder in aanschaf maar wel veel flexibeler in het gebruik en ook toekomstbestendiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
S1NN3D schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:59:
Je kan er ook voor kiezen om de reveiver los te zien van het multiroom gebeuren. Dan zit je er bij eventuele toekomstige upgrades van je receiver niet weer in dezelfde positie.

Met bijvoorbeeld een Sonos Connect, voeg je streaming opties toe aan elke versterker/receiver. En op overige posities kun je Play speakers plaatsen. Merken als Bluesound en Heos bieden dezelfde mogelijkheden.

Wel wat duurder in aanschaf maar wel veel flexibeler in het gebruik en ook toekomstbestendiger.
Dat is inderdaad een goeie. Ik heb voordat ik de netwerkspeaker had aangeschaft, eerst Sonos proberen aan te sluiten op mijn Sony versteker. Om zo bv ook radio op beide speakersystemen af te kunnen spelen. Bleek dat mijn receiver alleen met digitale input signalen overweg kon om zone B aan te sturen. Ook kreeg ik het destijds niet voor elkaar om de 5.1 en de play 1 samen te laten werken, ook al was alles correct aangesloten. Dus die had ik terug gestuurd, want A lukte niet wat ik wilde en B de prijs is enorm.

Nieuwe receiver + Sonos connect + Sonos Play 1 komt echt ver boven het budget (dat al moeite heeft met de WAF) dus bedankt voor je suggestie maar deze laat ik even schieten :)
HvdBent schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:36:
Ik heb een Yamaha A1060 reciever, en de keuken gewoon bedraad aangesloten (was al zo)
Musiccast werkt best wel goed, bedienen van de radio vanaf de telefoon is erg makkelijk, al ben ik nog steeds met toeters en bellen aan het stoeien, niet alle knopjes op de afstandbediening zijn logisch, en een SACD vraagt een andere instelling dan een DVD, wordt niet altijd automatisch door de reciever herkend (was bij mijn Onkyo wel zo) Maar het geluid..... genieten....
Goeie ervaringen dus met de Yamaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:42
Zeker, al is de verandering in bediening ten opzichte van de Onkyo niet beter, ik mis de logica hier en daar, en het feit dat aangeboden ingangssignalen niet automatisch tot de juiste output van de versterker leiden. Ik moet wel zeggen dat mijn vrouw tevreden is, ze kan de tuner vinden... en lekker sky luisteren als ik er niet ben (verheug me nu al op de kerst meuk....) dan zet ik liever een plaatje Herman van Veen op voor de kerst.,..