If it's just us, it seems like an awful waste of space
HurrI: Ik kan het niet vinden in howto 
hmz, dat je dat hebt kunnen missen...
* stylee heeft het gevoel dat HurrI de howto geeneens doorgelezen heeft
maarja niet getreurd
ik gebruik het volgende voor het forwarden van een webserver, de rest kan je zelf wel:
hmz, dat je dat hebt kunnen missen...
* stylee heeft het gevoel dat HurrI de howto geeneens doorgelezen heeft
maarja niet getreurd
ik gebruik het volgende voor het forwarden van een webserver, de rest kan je zelf wel:
code:
1
2
| # webserver forwarding van poort 81 (extern) naar 80 (intern) iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d 212.127.149.105 --dport 81 -j DNAT --to 192.168.0.2:80 |
port forwarden met ipchains
TssskOp zaterdag 30 juni 2001 18:38 schreef stylee het volgende:
iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d 212.127.149.105 --dport 81 -j DNAT --to 192.168.0.2:80[/code]
euh.. ja... ipchains dus...
If it's just us, it seems like an awful waste of space
ff ergens ipmasqadm downloadenm en installeren. En dan de port forwarden:
ipmasqadm portfw -a -P tcp -L (ip-van-je-interne-NIC-in-vuurmuur) (poortnummer-wat-je-geaccepteerd-hebt-in-ipchainsinputregel) -R (ip-van-bak-in-LAN) (poortnummer-van-bak-in-LAN)
ipmasqadm portfw -a -P tcp -L (ip-van-je-interne-NIC-in-vuurmuur) (poortnummer-wat-je-geaccepteerd-hebt-in-ipchainsinputregel) -R (ip-van-bak-in-LAN) (poortnummer-van-bak-in-LAN)
HurrI: euh.. ja... ipchains dus...
mijn excuses, was veeels te haastig
maar ik had hetzelfde truukje dat je hier ziet met iptables ook gedaan met ipchains, had ik ook gewoon uit de howto
mijn excuses, was veeels te haastig
maar ik had hetzelfde truukje dat je hier ziet met iptables ook gedaan met ipchains, had ik ook gewoon uit de howto
Pagina: 1