Afzuiging icm met heteluchtverwarming draait continu voluit

Pagina: 1
Acties:

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 13:55
Beste lezers,

Ik heb thuis een Mechanisch ventilatiesysteem en een heteluchtverwarming.
Nu met deze koude dagen draait het ventilatiesysteem continu op volle toeren.
Het ventilatiesysteem is in de keuken in te stellen en staat nu op stand 1. ( de laagste stand)

Heeft er iemand anders ervaring met dit probleem en een oplossing?

Met vriendelijke groet,

N

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Je zal toch even iets meer uit moeten leggen? De MV draait continu? Dat hoort. :P Maar ik neem aan dat je bedoelt dat de heteluchtverwarming nu op volle toeren draait en je niet de warme lucht via de MV kwijt wil?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:12
Of (net zoals bij mij) de MV controleert de lucht kwaliteit en op basis daarvan gaat hij automatisch harder en zachter draaien. Ik merkte ook al dat hij nu met de verwarming harder draait dan normaal.

• MrN
Sorry mijn excuus mijn verhaal is inderdaad niet heel duidelijk.

De Mechanische ventilatie draait voluit dit staat los van de heteluchtverwarming maar is wel aan elkaar gekoppeld. Zou kunnen zijn dat het inderdaad komt doordat het kouder is en er meer vocht is of iets.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Uhm...

Staat los van de heteluchtverwarming, maar is wel aan elkaar gekoppeld... Dat wordt niet duidelijker zo.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MrN
Excuus ik heb een mechanische ventilatie die continu voluit draait.
Ik kan deze niet lager zetten als dat deze nu staat hij staat op stand 1 van de 3.
Mijn ventilatiesysteem is een systeem bovenop de kast van mijn hetelucht verwarming,

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MrN schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:03:
Excuus ik heb een mechanische ventilatie die continu voluit draait.
Ik kan deze niet lager zetten als dat deze nu staat hij staat op stand 1 van de 3.
Mijn ventilatiesysteem is een systeem bovenop de kast van mijn hetelucht verwarming,
Tijdelijk uitzetten die ventilatie. Hier al jaren handmatig indien gewenst aan (3 standen) en verder uit.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• MrN
Ja dat is ook een optie vraag is of dit gezond is op de winterdag als er al nagenoeg niet geventileerd wordt.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-02 19:15
Ik vermoed dat het niets anders is dan:

Warmtevraag: aanvoerventilator gaat harder draaien.
Echter is zo'n systeem vaak balansventilatie (aan- en afvoer moeten redelijk gelijk zijn) dus zal de afvoerventilator ook harder gaan draaien.
Ik vermoed dat er wel een warmtewisselaar tussen aanvoer en retourlucht zit, dus het verlies zal niet giga zijn.

Wil je testen of mijn vermoeden juist is, zet je thermostaat eens (flink) lager zodat er geen warmtevraag meer is, en luister even of je ventilatie nu zachter gaat draaien.

• MrN
Beste Ybos,

Dit heb ik al getest ook bij de warmtevraag uit blijft de ventilatie hard draaien.

Toch bedankt voor de tip.

Ik vermoedt dat het iets met vocht te maken heeft en kou.
Pagina: 1