Home Cinema set 600 euro max

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:26
Ik zoek een?
Home cinema set: dus AV receiver + 5 sattelietspeakers + 1 (actieve?) subwoofer.
Kan dts hd en dolby truehd decoderen

Wat is je budget?
600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Games, films, muziek; ook muziek streamen van bluetooth

Wat heb je zelf al gevonden?
Onkyo ht-s5805 , Yamaha YHT-2930, Sony ht-dh550ss

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb gehoord dat een actieve subwoofer beter is, dus ik heb deze bij de verreisten gezet. Als dit niet hoeft, dan moet je er geen rekening mee houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Je start post is wat karig, kijk daarom ook is goed naar de andere topics waar meer informatie wordt gegeven!

Allereerst zou ik opzoek gaan naar een 5.1 receiver die aan je wensen voldoet.
Vervolgens kun je hier direct een 5.1`set op aansluiten of je begint met 2.0/2.1 en upgrade langzaam naar 5.1. De standaard alles-in-1 setjes zijn simpelweg niet echt hele mooie systemen en een zelf samengesteld systeem is over het algemeen een stuk beter.

Indien je begint met 2.0 en langzaam upgrade (sparen en upgraden) kom je uiteindelijk op een veel beter systeem dan direct een bedrag a € 300,00 neer te leggen voor iets wat het net niet is.

Een instap receiver die aan jouw wensen zou moeten voldoen kan deze zijn:

pricewatch: Yamaha HTR-4069

Nu heb je nog maar 250 euro over voor je speakers, wat behoorlijk karig is voor een 5.1 set.
voor dit bedrag kun je wel 2 leuke boekenplank speakers aanschaffen. Enkele voorbeelden zijn de Boston A25 of eventueel de Dali Zensor 1.

Mocht je toch echt perse satellieten willen en direct 5.1 kun je kijken naar de:

productreview: Teufel Consono 35 Mk3 (Zwart) review door Wizzu
https://www.teufelaudio.n...onsono-25-mk3-p13773.html

Wharfedale heeft op dit moment een een leuke prijs/prestatie set:
https://hificorner.nl/spe...LC238mr0NACFW0A0wodu7kFMQ

Je komt dan wel boven je budget, maar dan heb je wel iets (relatief) goeds in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
NL_Scratch schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:09:
Je start post is wat karig, kijk daarom ook is goed naar de andere topics waar meer informatie wordt gegeven!

....
Mja karig. Wat wil je dan nog meer horen? Ik heb toch alle vragen beantwoord die er in komen?

En wil je nu zeggen dat de voorgestelde sets niet goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Cowboy_Henk schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:27:

Mja karig. Wat wil je dan nog meer horen? Ik heb toch alle vragen beantwoord die er in komen?

En wil je nu zeggen dat de voorgestelde sets niet goed zijn?
De setjes hebben in elk geval allemaal een receiver met actieve subwoofer. Dit betekend dat je in de toekomst de speakers kunt upgraden. Dit omdat je dan ook vaak een nieuwe actieve subwoofer neemt dus een receiver met een passieve sub zou ik nooit aanraden.

De streaming mogelijkheden zijn wel heel vrij beperkt bij alle 3 de modellen.

Je ziet vaak wel dat de setjes van bijvoorbeeld Onkyo en Yamaha het beter doen de alles-in-één setjes van bijvoorbeeld Samsung/LG waarbij je een versterker/blueray in één krijgt en vaak een passieve sub.

In mijn optiek doe je er beter aan om een goede instap receiver te kopen en vervolgens een losse set 2.0 / 2.1 / 5.1 speakers.

[ Voor 22% gewijzigd door NL_Scratch op 01-12-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Thx voor de info. Wat bedoel je beperk met streaming mogelijkheden? Ze hebben toch allemaal bluetooth? Dus ik kan gemakkelijk de smartphone met Spotify verbinden?

Wat doet die Yamaha htr 4069 meer of beter dan de av receiver in die set = Yamaha htr 3069
En die teufelaudio ziet er wel interessant uit ja.
Nu is er zelfs 15% korting. Maar van Teufelaudio heb ik nog gehoord. Goed merk dus?

[ Voor 12% gewijzigd door Cowboy_Henk op 01-12-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 17:00
De setjes die je noemt geven je zeker een geluidservaring die ontzettend veel beter is dan het geluid uit je tv en je wordt er ook erg blij van als je een film aan het kijken bent. Ik zou denk ik zelf voor de onkyo gaan maar dat is puur op merknaam gebaseerd.

Wat echter niet betekent dat je voor jouw budget niet nog betere spullen kunt halen. Allereerst bluetooth is geen geweldig protocol om spotify over te streamen. De kwaliteit is beperkt, de afstand is beperkt, je slurpt je batterij leeg en je kunt het geluid maar met 1 telefoon bedienen.
Zelf zou ik bluetooth dan ook niet als eis geven, koop er goedkoop een chromecast bij en je bent up to date. En mocht je niet meer up to date zijn dan is het een stuk goedkoper te upgraden.

De receivers doen allemaal wel wat ze moeten doen.

Dan op naar het laatste element, de speakers. Hierbij kun je helemaal zelf bepalen wat je wilt. Deze setjes missen het middensegment in je geluid, maar je krijgt er een klein formaat voor terug. Je kunt grotere speakers kopen die een beter geluidsbeeld geven (van boekenplank tot zuil) maar dan zul je zelf moeten gaan combineren en zit je met "grotere" speakers in je kamer.
De overtreffende trap daarvan is boxen op marktplaats scoren. Je moet meer research doen, krijgt waarschijnlijk een design van een paar jaar oud. Maar voor hetzelfde budget krijg je wel nog meer geluidskwaliteit.

Zelf heb ik 3 jaar geleden gekozen voor een alles in 1 setje met uitbreidingsmogelijkheden. 2 jaar erg blij mee geweest en nu ben ik opzoek naar mooie zuilspeakers erbij via marktplaats. Hoewel ik denk dat 80% van de consumenten gewoon tevreden zou blijven bij mijn huidige set. (ik zelf ben dan weer erg tevreden met een auto die je gewoon goed van A naar B brengt)
Pagina: 1