Probleem
Fanspeed van GPU is niet onder de 33% te krijgen met tools als MSI afterburner.
Situatie
Beste Tweakers,
Ik zit met een probleem met mijn MSI GTX 960 videokaart. Ikzelf heb de 2GB versie van het gekoppelde product (dat dacht ik tenminste).
Tot een maand of 3 geleden werkte de videokaart semi-passief. Wanneer er een lage load was schakelden de fans zichzelf uit.
Sinds kort blijven de fans minimaal draaien op 33% fanspeed. Ook wanneer er praktisch 0 load is. Dit resulteert in zeer lage temperaturen (25'C) maar te veel herrie als ik niet zit te gamen. De PC staat in de woonkamer naast de TV dus vriendin wordt ook niet blij van de herrie.
Wat ikzelf heb geprobeerd
Tips en tricks zijn natuurlijk welkom
Fanspeed van GPU is niet onder de 33% te krijgen met tools als MSI afterburner.
Situatie
Beste Tweakers,
Ik zit met een probleem met mijn MSI GTX 960 videokaart. Ikzelf heb de 2GB versie van het gekoppelde product (dat dacht ik tenminste).
Tot een maand of 3 geleden werkte de videokaart semi-passief. Wanneer er een lage load was schakelden de fans zichzelf uit.
Sinds kort blijven de fans minimaal draaien op 33% fanspeed. Ook wanneer er praktisch 0 load is. Dit resulteert in zeer lage temperaturen (25'C) maar te veel herrie als ik niet zit te gamen. De PC staat in de woonkamer naast de TV dus vriendin wordt ook niet blij van de herrie.
Wat ikzelf heb geprobeerd
- Ikzelf heb geprobeerd het in het Nvidia control panel aan te passen, maar daar heb ik het gehele 'performance' tabje niet
- IK heb via MSI afterburner(AB) geprobeerd de fanspeed op lager dan 33% in te stellen, helaas accepteert AB dat niet.
- Ik heb via MSI AB een custom fanprofiel gemaakt (bij 60'C pas beginnen met blazen), helaas ook zonder resultaat.
- Kleine google-zoektocht ook zonder resultaat
Tips en tricks zijn natuurlijk welkom