Ik zou graag advies willen hoe ik mijn opslag van bestanden, films, muziek, foto's en backups kan regelen.
Op dit moment heb ik een aantal externe schijven van gecombineerd zo'n 7TB aan opslag die langzaamaan aan het vol raken zijn. Nu zit ik dus met behoeft aan meer schijfruimte en vraag mij af wat de beste oplossing is. Wat ik nodig heb is:
- Opslag voor volledige (Time Machine) backup van mijn iMac
- Opslag voor volledige (Time Machine) backup van mijn MacBook Pro
- Opslag voor volledige backup van mijn PC
- Opslag voor 350 films nu (en 500 tot 700 films in een jaar of twee tijd)
- Opslag voor 25,000 muziek nummers (groeit nog steeds)
- Opslag voor 2000 foto's (groei nog steeds)
- Opslag voor vele PDF's en office documenten
- Opslag voor een grote bibliotheek aan bestanden van Illustrator
Wat ik graag zou willen is dat ik deze bestanden zowel op mijn iMac, MacBook en PC kan gebruiken. Daarnaast zou toegang tot de bestanden op mijn iPhone en tot de films via mijn AppleTV zeer fijn zijn.
Nu heb ik al even gezocht op internet en zie dat bijvoorbeeld een NAS aan deze wensen kan voldoen, echter zijn er vele merken en er moeten dan nog harde schijven in waarvan ik niet weet welke daarvan goed zijn voor mijn gebruik. Daarnaast weet ik niet of er nog andere (betere) oplossingen zijn dan een NAS.
Ik zou heel erg geholpen zijn met advies voor wat ik zoek.
Op dit moment heb ik een aantal externe schijven van gecombineerd zo'n 7TB aan opslag die langzaamaan aan het vol raken zijn. Nu zit ik dus met behoeft aan meer schijfruimte en vraag mij af wat de beste oplossing is. Wat ik nodig heb is:
- Opslag voor volledige (Time Machine) backup van mijn iMac
- Opslag voor volledige (Time Machine) backup van mijn MacBook Pro
- Opslag voor volledige backup van mijn PC
- Opslag voor 350 films nu (en 500 tot 700 films in een jaar of twee tijd)
- Opslag voor 25,000 muziek nummers (groeit nog steeds)
- Opslag voor 2000 foto's (groei nog steeds)
- Opslag voor vele PDF's en office documenten
- Opslag voor een grote bibliotheek aan bestanden van Illustrator
Wat ik graag zou willen is dat ik deze bestanden zowel op mijn iMac, MacBook en PC kan gebruiken. Daarnaast zou toegang tot de bestanden op mijn iPhone en tot de films via mijn AppleTV zeer fijn zijn.
Nu heb ik al even gezocht op internet en zie dat bijvoorbeeld een NAS aan deze wensen kan voldoen, echter zijn er vele merken en er moeten dan nog harde schijven in waarvan ik niet weet welke daarvan goed zijn voor mijn gebruik. Daarnaast weet ik niet of er nog andere (betere) oplossingen zijn dan een NAS.
Ik zou heel erg geholpen zijn met advies voor wat ik zoek.