Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Mijn vraag

Na aankoop van een nieuwe OLED 4K televisie zou ik graag mijn Popcorn A-400 vervangen door een mediaspeler die 4K en HDR aankan.

De beste feature aan de Popcorn A-400 vind ik is de mogelijkheid om ondertitels aan te passen bij mkv ( +/- vertraging, grootte, positie, kleur,...)

Normaal zou ik de opvolger A-500 overwegen maar omdat deze niet geschikt is voor HDR weergave zou ik opteren voor een andere speler van de concurrentie

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik stream voornamelijk van een Synology nas dus inbouwen van een HDD is niet noodzakelijk.
Zou ook graag ondersteuning willen voor bluray iso e.d...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al veel reviews opgezocht maar vind heel weinig terug i.v.m. ondersteuning voor ondertitels dus wat ervaringen zijn meer dan welkom :-)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_76
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-12-2022
Zelf een NVIDIA Shield TV, werkt prima... gebruik daar SPMC als mediaspeler op (XBMC/Kodi-fork)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Idd een shield.
Werkt prima met Kodi. Is makkelijk te bedienen. En Kodi kan prima overweg met ondertitels.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies hoort thuis in CEA. Een verhuizing die kant op met dit topic.

Daarnaast een kleine wijziging van de topic titel. Heb er "4K" van gemaakt in plaats van "beste". Dat dekt wat beter de strekking van je zoektocht. Wat de beste is, is per situatie anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
NVIDIA Shield TV lijkt wel in orde, maar overal uitverkocht...

Zal de reviews van de Fantec eens bekijken... specs zien er veelbelovend uit.
Iemand eigen ervaring met Fantec 4KP6800? Op amazon zijn er wel erg veel negatieve reviews ook?

[ Voor 25% gewijzigd door DorkoTheBeast op 30-11-2016 16:29 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Voor jouw beste keus is de himedia q10 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
plexter22 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:20:
Voor jouw beste keus is de himedia q10 pro
Die lijkt me ook heel geschikt, alleen lees ik (via google) dat de app Kodi niet volledig supported is? (kan ik niet goed volgen)

Heeft iemand hier ervaringen met dit toestel? Zijn de ondertitels aanpasbaar in positie/grootte en kan je een delay ingeven (pos/neg)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

DorkoTheBeast schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:04:
[...]

Die lijkt me ook heel geschikt, alleen lees ik (via google) dat de app Kodi niet volledig supported is? (kan ik niet goed volgen)

Heeft iemand hier ervaringen met dit toestel? Zijn de ondertitels aanpasbaar in positie/grootte en kan je een delay ingeven (pos/neg)

Alvast bedankt
Ik heb de Q10 pro, ben er zeker mee. Indien je kodi's eigen speler gebruikt kun je wel flink wat aanpassen met ondertiteling, positie, delay etc.

Wanneer je de wrapper-speler gebruikt heb je minder mogelijkheden, tevens download deze volgens mij alleen engelse subtitles. Moet me er nog steeds verder in verdiepen hoor, maar dit is wat ik tot nu toe gezien heb. Als het goed is wordt e.e.a. wel beter met Android 7 straks

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
NeFoRcE schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:08:
[...]
Wanneer je de wrapper-speler gebruikt heb je minder mogelijkheden
Is er een voordeel om de wrapper-speler te gebruiken i.p.v. Kodi?

Wat bedoelen ze met : the ‘wrapper’ solution for KODI isn’t ideal

[ Voor 79% gewijzigd door DorkoTheBeast op 01-12-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hoe zit het eigenlijk met 4k ondersteuning in netflix en 5.1 geluid in netflix met de Q10.
Ik dacht dat de normale android versie van netflix dat niet ondersteunde namelijk.
Dat je daarvoor de androidTV versie (shield) moest hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

DarkSide schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:48:
Hoe zit het eigenlijk met 4k ondersteuning in netflix en 5.1 geluid in netflix met de Q10.
Ik dacht dat de normale android versie van netflix dat niet ondersteunde namelijk.
Dat je daarvoor de androidTV versie (shield) moest hebben.
Q10 ondersteund geen 4k netflix, en ook geen 5.1 in netflix dacht ik. We kijken zelf netflix via tv zelf.

de wrapperspeler speelt volgens mij meer formaten af en maakt beter gebruik van de hardware. Maar correct me if i'm wrong.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja dat kan natuurlijk ook nog.
Kijk nu zelf nog alles via een NUC icm Windows 10, Kodi en de Netflix app. Maar merk dat een aantal 4k films niet lekker afspelen. Dus als mijn FHD vervangen gaat worden wil ik ook een nieuwe mediaspeler.
Het liefst een waar ook netflix op 4k draait. Omdat nog wel eens gebleken is dat een smartplatform gedurende het levensjaar van je TV wil stoppen met functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Zou een Raspberry Pi eventueel een goed alternatief zijn? (betere implementatie van Kodi?)
Is die hardware vergelijkbaar in vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 13:13
Als je 4K Netflix wilt is de keuze zeer beperkt. Ik denk dan dat je inderdaad bij de Nvidia Shield TV uit gaat komen of een mini-PC, waarbij volgens mij onder Windows 10 Kodi nog geen 4K met HDR goed ondersteund. Een Pi gaat je volgens mij geen 4K Netflix bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Ikzelf ben niet geinterresseerd in netflix aangezien ik een perfecte netflix 4K app op mijn LG Oled tv heb.

Voor mij is enkel films en series streamen in 4K (met HDR mogelijkheid) belangrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door DorkoTheBeast op 02-12-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 15:17
Je hebt nu sinds kort ook de http://www.mi.com/en/mibox/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Iemand ervaring met ZIdoo X9S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
DorkoTheBeast schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 07:59:
Ikzelf ben niet geinterresseerd in netflix aangezien ik een perfecte netflix 4K app op mijn LG Oled tv heb.

Voor mij is enkel films en series streamen in 4K (met HDR mogelijkheid) belangrijk.
Dan kan ik je de HiMedia Q10 Pro aanraden, die speelt 4K en HDR prima af.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
HereIsTom schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:04:
[...]

Dan kan ik je de HiMedia Q10 Pro aanraden, die speelt 4K en HDR prima af.
Bedankt Tom, die neem ik zeker in overweging. Was nog aan het twijfelen tussen deze en de Zidoo X9S maar deze laatste zou geen mooie ondertiteling geven bij externe subtitles (srt). Bij verkleining overlappen zelfs de letters elkaar.

Is dit bij de Q10 Pro beter?
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

pricewatch: Dune HD Solo Lite 4GB

4K, HDR, HD audio en nog veel meer. Voldoet prima aan je eisenpakket :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Microkid schreef op donderdag 8 december 2016 @ 07:53:

Ik vermoed dat je deze bedoelt?

pricewatch: Dune HD Solo 4K 4GB

349,- euro en lees dat deze nog heel veel issues heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Solo Lite en Solo 4K doen beide 4K en hebben beide wifi, verschil is vrij klein (behalve de prijs dan :))

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Microkid schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:08:
Solo Lite en Solo 4K doen beide 4K en hebben beide wifi, verschil is vrij klein (behalve de prijs dan :))
De lite ondersteund alleen iso met een betaald abonnement van 1.99 per maand en beide ondersteunen geen hdr volgens mij. Ook slechts hdmi 1.4 al heb je voorlopig geen aanbod waar je 2.0 voor nodig hebt. Qua gebruiksgemak en ondersteuning is dune wel top en de beeldkwaliteit is beter dan andere mediaspelers. Vooral de shield geeft relatief slecht beeld als je de diverse fora leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Hij ondersteunt gewoon hdr 10 bit en DVD-ISO hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
DorkoTheBeast schreef op donderdag 8 december 2016 @ 07:34:
[...]

Bedankt Tom, die neem ik zeker in overweging. Was nog aan het twijfelen tussen deze en de Zidoo X9S maar deze laatste zou geen mooie ondertiteling geven bij externe subtitles (srt). Bij verkleining overlappen zelfs de letters elkaar.

Is dit bij de Q10 Pro beter?
Alvast bedankt!!
Bij de Q10 Pro werkt de ondertiteling prima, duidelijk leesbaar en geen overlappingen gezien!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Microkid schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:44:
BD-ISO ondersteund hij alleen met een betaald abo, voor dvd hoef je dit apparaat niet te kopen natuurlijk.

Weet het niet zeker maar volgens mij ondersteund HDMI 1.4 geen HDR, in ieder geval is dit apparaat niet heel erg futureproof door deze versie HDMI. In de specificaties op de Dune website wordt er met geen woord gerept over HDR in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Voorlopig neig ik voor de Himedia Q10 Pro te gaan... deze doet het meeste heel goed blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
DorkoTheBeast schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:34:
Voorlopig neig ik voor de Himedia Q10 Pro te gaan... deze doet het meeste heel goed blijkbaar...
Heeft die geen issue met 24p beelden? Zou ff het htforum checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Malt007 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:44:
[...]

Heeft die geen issue met 24p beelden? Zou ff het htforum checken.
Het is zeer lastig om een model te vinden die geen issues heeft...
De Nvidia Shield TV zou heel goed werken (wel geen 3D maar vind ik niet erg), alleen nergens verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
DorkoTheBeast schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:13:
[...]

Het is zeer lastig om een model te vinden die geen issues heeft...
De Nvidia Shield TV zou heel goed werken (wel geen 3D maar vind ik niet erg), alleen nergens verkrijgbaar
Sja zou je een shield willen als je weet dat deze mindere beeldeigenschappen levert dan andere apparaten? Daarvoor heb je geen oled gekocht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Malt007 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:11:
[...]Sja zou je een shield willen als je weet dat deze mindere beeldeigenschappen levert dan andere apparaten? Daarvoor heb je geen oled gekocht toch?
Nee, dat wist ik niet...
Welke zou jij dan wel aanraden Malt007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
DorkoTheBeast schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 06:57:
[...]

Nee, dat wist ik niet...
Ik ben zelf voor de Dune gegaan omdat ik al jaren goede ervaringen heb met dit merk. Speelt altijd alles af, simpele doeltreffende interface, jarenlang updates en het werkt gewoon zonder gezeik. Helaas heeft deze serie wel enige minpunten, maar daar zal je de komende jaren geen last van hebben. De HDMI 1.4 zal er wel voor zorgen dat je over een jaar of 2-3 waarschijnlijk een nieuwere versie moet halen. Daarnaast zijn ze ook duur maar dat heb ik er voor over door de goede ervaringen. De lite versie ondersteund alleen BD-ISO met een betaald abonnement dus ben maar voor de gewone versie gegaan, deze fungeert ook als accesspoint en dat was in mijn situatie ook wel handig.

Ik lees redelijk veel over mediaspelers en zit niet te wachten op al die exotische merken die een kodi-variant installeren. Als je de fora er op naslaat zijn er altijd problemen met formats, 24p beelden, judder, ondertiteling, firmware-updates etc.

In de nieuwste popcorn zit overigens dezelfde Sigma-chip als in de dune dus die zou je ook kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 22:17
Malt007 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:11:
[...]

Sja zou je een shield willen als je weet dat deze mindere beeldeigenschappen levert dan andere apparaten? Daarvoor heb je geen oled gekocht toch?
Dat wist ik ook niet en aangezien ik dit wel een interessant topic vind, ben ik benieuwd of dit te staven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
rjvisje schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:40:
[...]

Dat wist ik ook niet en aangezien ik dit wel een interessant topic vind, ben ik benieuwd of dit te staven is?
Geen idee of dat echt te staven is met metingen ofzo, maar zie het op diverse fora langskomen (avforums.com, htforum.nl). Wel weet ik dat Dune altijd werkt met Sigma chips, die staan bekend om hoge kwaliteit beeldverwerking. De shield heeft wel veel meer mogelijkheden, de dune is gewoon perfect als streamspeler vanaf een server.

Hier een testje van een shield vs Popcorn met dezelfde chipset. http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=73053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
DorkoTheBeast schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 06:57:
[...]

Nee, dat wist ik niet...
Ik zou nog steeds de HiMedia Q10 Pro aanraden, deze speelt hier nu alles prima af met perfecte beeld en geluidkwaliteit!
En bij media24store kun je 'm ook nog omruilen als hij niet bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:44:
Geen HDR in 4K en slechts HDMI 1.4.
De nVidia kan ook geen HDR in 4K 24HZ vanwege de refresh rate bug..
Hopelijk komt daar nog een fix voor maar ik verwacht het niet. De nVidia console 2 zal het waarschijnlijk allemaal wel kunnen.
Dat Chineze ding zou ik nooit kopen.

Kodi met een Intel Kaby Lake zou het allemaal moeten kunnen maar dat gaat nog wel even duren voordat de ontwikkelaars van Kodi het gaan ondersteunen.

Het enige wat nu werkt zijn de ingebouwde media players van LG en hoogstwaarschijnlijk ook de andere fabrikanten die zo'n TV leveren.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-10 04:50
Ik heb gisteren een mail ontvangen dat de nieuwe Oppo B4K blu-ray speler eindelijk te bestellen is. Heer en meester op gebied van audio/video:

http://oppodigital.com/blu-ray-udp-203/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeg0231
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-11-2022
IMWhizzle schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:08:
Ik heb gisteren een mail ontvangen dat de nieuwe Oppo B4K blu-ray speler eindelijk te bestellen is. Heer en meester op gebied van audio/video:

http://oppodigital.com/blu-ray-udp-203/
ondersteund ook geen HDR via usb, via streaming over netwerk weet ik niet.
Verder ben ik benieuwd wat de OPPO 203 als mediaplayer kan en presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Microkid schreef op donderdag 8 december 2016 @ 07:53:

Even een oud schopje omhoog.

Ik kan er eentje krijgen zonder afstandsbediening, nu heb ik hier zon remote toetsenbord afstandsbediening met een usb ontvangertje liggen. Werkt die hier ook mee?
Pagina: 1