Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 18:33
Sinds vorige week ben ik verhuisd naar een woning met glasvezel. Ik heb een KPN abonnement van 500/500. Dit is ook de eerste dat ik mijn desktop verbind middels een kabel, hiervoor heb ik altijd gebruikt gemaakt van WiFi.

Mijn PC is rechtstreeks aangesloten op de Experiabox(V9), echter krijg ik een zeer lage download snelheid door. Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5838882665.png

Het bijzondere hieraan is dus dat ik wél de 500 upload red maar de download is buitengewoon teleurstellend. Op de Mac Mini die er naast staat red ik wel de hogere snelheden met dezelfde kabel. Daarnaast als ik op de WiFi zit krijg ik wel een downloadsnelheid van 260. Ik werk met Windows 10 64bit

Ik heb de FTP kabel(cat6) rechtstreeks op het moederbord aangesloten, een Asus Maximus Hero VII. Hiervan heb ik de laatste drivers van geïnstalleerd voor LAN maar ook dit mocht niet baten. Ik heb ook een andere kabel geprobeerd(liggen er 2 naar deze kamer), zelfde resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2vkb9qp.jpg

Ik kom op de ondersteuningspagina van Asus ook niet verder. Kunnen jullie helpen? :?

Beste antwoord (via Aurelius89 op 30-11-2016 10:29)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je de driver van je netwerkkaart al geupdate? Op Asus is de laatste versie van 2015, bij Intel zijn ze van vorige maand.

Daarnaast is er een kans dat bij een nieuw netwerk Windows meteen in de stress schiet en de firewall aanzet; neem aan dat je dat ook al gecontroleerd hebt?

Verder is er al een experiabox v10 op de markt; mogelijk dat je even met KPN kan/wil bellen om ook daar jouw issue te bespreken?

/edit: heb je ook alle meuk van ASUS al gedeinstalleerd? Op mijn oude oude oude machine stond er veel van ASUS geinstalleerd; alles eraf gehaald en dat scheelde aanzienlijk in de performance.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 30-11-2016 09:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
heb je de kabel zelf gemaakt? want het kan zijn dat het kopje niet een goede aansluiting heeft met alles interne kabeltjes en het niet goed is aangeduwt want voor cat6 echt goed te laten werken moeten beide kanten echt goed in het kopje te zitten kan je dat checken?

anders een Cat5e kabel testen als je die hebt

[ Voor 8% gewijzigd door Rockster34 op 30-11-2016 09:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je de driver van je netwerkkaart al geupdate? Op Asus is de laatste versie van 2015, bij Intel zijn ze van vorige maand.

Daarnaast is er een kans dat bij een nieuw netwerk Windows meteen in de stress schiet en de firewall aanzet; neem aan dat je dat ook al gecontroleerd hebt?

Verder is er al een experiabox v10 op de markt; mogelijk dat je even met KPN kan/wil bellen om ook daar jouw issue te bespreken?

/edit: heb je ook alle meuk van ASUS al gedeinstalleerd? Op mijn oude oude oude machine stond er veel van ASUS geinstalleerd; alles eraf gehaald en dat scheelde aanzienlijk in de performance.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 30-11-2016 09:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
MAX3400 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:50:

Verder is er al een experiabox v10 op de markt; mogelijk dat je even met KPN kan/wil bellen om ook daar jouw issue
Precies dit! Hoewel je dan vaak alsnog een V9 opgestuurd krijgt :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 18:33
MAX3400 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:50:
Dit was het. Stom dat ik daar niet aan had gedacht, maar het is dus gelukkig opgelost, bedankt voor het snelle antwoord en alle hulp! _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5838997803.png