oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
ik vind een trackball echt drie keer niets.
mijn vriendin wil niets anders meer. (wat betreft muizen dan he)
ze heeft een logitech met een rood balletje en een wielletje das wel makkelijk.
mijn vriendin wil niets anders meer. (wat betreft muizen dan he)
ze heeft een logitech met een rood balletje en een wielletje das wel makkelijk.
edit:
een trackball is erg gemakkelijk als je veel zooi op je bureau hebt. want muizen gaan niet over heuvels en stapels, en de trackball kun je overal bovenop plaatsen!!
een trackball is erg gemakkelijk als je veel zooi op je bureau hebt. want muizen gaan niet over heuvels en stapels, en de trackball kun je overal bovenop plaatsen!!
Verwijderd
Ik vind een trekbal zelf echt een rampzalig ding, kan er niet mee werken, kreeg kramp in mijn duim etc.
Vriend van mij die zweert erbij.
Is echt een kwestie van smaak, enige echte verschil is volgens mij dat je je muis ff losjes vast kan pakken en snel kan klikken, terwijl je een trekbal helemaal moet omvatten met je hand
Maar ook daar zal de geoefende trekker geen last van hebben denk ik.
Is dus echt grotendeels een kwestie van smaak.
Vriend van mij die zweert erbij.
Is echt een kwestie van smaak, enige echte verschil is volgens mij dat je je muis ff losjes vast kan pakken en snel kan klikken, terwijl je een trekbal helemaal moet omvatten met je hand
Maar ook daar zal de geoefende trekker geen last van hebben denk ik.
Is dus echt grotendeels een kwestie van smaak.
een trackball zal ik nooit van me leven nemen.
ik heb nu een normale muis met scroll wheel
neem gewoon een logitech optical usb muis.
haal het gewichtje eruit en dan hoef ik je ook weinig te doen.
ik heb nu een normale muis met scroll wheel
neem gewoon een logitech optical usb muis.
haal het gewichtje eruit en dan hoef ik je ook weinig te doen.
Ik heb de Logitech Trackman Marble FX en ik wil nix anders meer !! Ik ken nog 2 mensen die hetzelfde zweren !
Ik moet wel zeggen dat de Marble FX serieus beter, makkelijker, precieser en comfortabeler is dan elke andere Trekbal wat ik al vast heb gehad.
Wel is het zo dat je toch even moet wennen eraan. Maar ik vond het de beste aankoop die ik ooit had gedaan.
Ik moet wel zeggen dat de Marble FX serieus beter, makkelijker, precieser en comfortabeler is dan elke andere Trekbal wat ik al vast heb gehad.
Wel is het zo dat je toch even moet wennen eraan. Maar ik vond het de beste aankoop die ik ooit had gedaan.
Het kan op zich wel comfortabel zijn, maar volgens mij zou mijn duim helemaal spastisch worden van langdurig gebruik van een trackball 
Ik denk dat een muis zowiezo wel sneller is dan een trackball..
Verwijderd
ik krijg al snel kramp in m'n duim van zo'n ding...
en een gewone muis is zeker sneller, dat gekloot met zo'n bal de hele tijd... neem toch gewoon een optische muis, dan kun je ook boven op je rotzooi muizen
en een gewone muis is zeker sneller, dat gekloot met zo'n bal de hele tijd... neem toch gewoon een optische muis, dan kun je ook boven op je rotzooi muizen
Verwijderd
Met een trackball kan je ook geen sneller en lange beweging maken.
Doe mij maar een muis, waarom probeer je het zelf niet ff. Je kan vast wel ff een deal sluiten in de winkel, dat je een paar dagen een trackball mag proberen.
Doe mij maar een muis, waarom probeer je het zelf niet ff. Je kan vast wel ff een deal sluiten in de winkel, dat je een paar dagen een trackball mag proberen.
Verwijderd
Ik heb de touchpad van mun laptop...
is er een beetje tussin denk ik ...
maar dat word echt zwaar irritant als je zo de hele dag ermee bezig bent en met photoshoppen werkt het echt voor geen meter!!
Dan heb ik echt graag mun muis!
En heb nu een goede gehad (logitech cordless mouse)
Dussuh ... een optische zit er voorlopig nog niet in!!
is er een beetje tussin denk ik ...
maar dat word echt zwaar irritant als je zo de hele dag ermee bezig bent en met photoshoppen werkt het echt voor geen meter!!
Dan heb ik echt graag mun muis!
En heb nu een goede gehad (logitech cordless mouse)
Dussuh ... een optische zit er voorlopig nog niet in!!
Ik zeg ook dat de trackballs in het algemeen zuigen tov. de Trackman Marble FX.Het kan op zich wel comfortabel zijn, maar volgens mij zou mijn duim helemaal spastisch worden van langdurig gebruik van een trackball
http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/84
Deze bestuur je echt niet met de duim, maar met de wijsvinger, middelvinger en ringvinger.
Als ik naar LAN parties ga, dan heb ik dus absoluut geen last van pijn aan mijn hand.
En over precisie en snelheid: iemand een potje Quake III standaard DM ??
ICQ me !
Ik heb zelf thuis een Logitech Trackman Marble FX en op het werk een gewone Logitech scroll muis.
Moet zeggen, aan het begin was het wel wennen zo'n trackball maar als je er aan gewent bent wil je niet anders. Voor games enzo gebruik je natuurlijk wel een gewone muis, gaat veel beter.
Moet zeggen, aan het begin was het wel wennen zo'n trackball maar als je er aan gewent bent wil je niet anders. Voor games enzo gebruik je natuurlijk wel een gewone muis, gaat veel beter.
Op zondag 01 juli 2001 12:00 schreef Sharkbyte het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat de trackballs in het algemeen zuigen tov. de Trackman Marble FX.
En over precisie en snelheid: iemand een potje Quake III standaard DM ??
ICQ me !

hmmm op zich kan ik me voorstellen dat je aardig accuraat kunt schieten met zo'n trackball. Maar toch lijkt een muis me beter (ook voor hele snelle bewegingen)....
Is ook. Ik werk nog met de oudere Trackman Marble FX, is wit en heeft beetje andere ligging van de knoppen.hmmm op zich kan ik me voorstellen dat je aardig accuraat kunt schieten met zo'n trackball. Maar toch lijkt een muis me beter (ook voor hele snelle bewegingen)....
Ik werk nu op een IT magazijn en er is zoveel meer dan alleen een muis en trackball!!
Je hebt muizen die eruitzien als joysticks, muizen die je met je voeten moet bedienen, muizen die via sensors die je aan je bril vast kan maken bedienen. Noem het maar op en het is er wel. Wel allemaal onbetaalbaar maar ja.
Je hebt muizen die eruitzien als joysticks, muizen die je met je voeten moet bedienen, muizen die via sensors die je aan je bril vast kan maken bedienen. Noem het maar op en het is er wel. Wel allemaal onbetaalbaar maar ja.
Ik heb zelf een cordless trackman wheel... bevalt
heel goed ! ik heb ook een logitech optical wheelmouse, maar gebruik ze allebei.. Als ik een beetje zit te foto-soepen, is het best te doen met de trackball. Het enige nadeel is dat je altijd ffe "er in moet komen" om weer een beetje snel te kunnen werken. Als dat gebeurd is werk ik zeker net zo snel met de trackball als met de muis
Hmm nee joh, het is echt allemaal een kwestie van wennen. En met een grote duimspier doe je het goed bij de vrouwenOp zondag 01 juli 2001 10:09 schreef Morphs het volgende:
Het kan op zich wel comfortabel zijn, maar volgens mij zou mijn duim helemaal spastisch worden van langdurig gebruik van een trackball
Ik vind de Cordless Trackman Wheel heerlijk trouwens, zal nooit meer anders nemen. Waarom ze dit model cordless hebben gebouwd weet ook niemand, want dat ding komt toch niet van z'n plek, maar ik heb em gekocht omdat ie echt zeker beter in de hand ligt dan z'n voorganger, waar je je inderdaad wel heel erg voor moest inspannen.
Je kan er ook altijd 2 kopen en allebei aansluiten
Verwijderd
Als je echt mijn mening wilt weten??
Trackballs zijn enorm roppig. je pointer slipt onder de raarste hoeken weg, en preciesie hoooo maar.
Koop een optische muis. Die van logitech uiteraard. (Logitech MouseMan Wheel Optical, Ongeveer 100 tot 120 piek)Hele accurate muis. En hij ligt lekker in je hand. (Draadloos is af te raden, het kreng vreet batterijen.)*D
Maar onthoudt, Trackballs zijn enorm kut!
Trackballs zijn enorm roppig. je pointer slipt onder de raarste hoeken weg, en preciesie hoooo maar.
Koop een optische muis. Die van logitech uiteraard. (Logitech MouseMan Wheel Optical, Ongeveer 100 tot 120 piek)Hele accurate muis. En hij ligt lekker in je hand. (Draadloos is af te raden, het kreng vreet batterijen.)*D
Maar onthoudt, Trackballs zijn enorm kut!
Je hebt dus echt nooit met een Trackman Marble FX gewerkt anders zou je dat echt NIET zeggen. Test het eens met een echte trackball en niet met een "muis die ondersteboven ligt".je pointer slipt onder de raarste hoeken weg, en preciesie hoooo maar.
Het schijnt dat als je een tijdje met een trackball hebt gewerkt, je eraan gewend bent geraakt, je sneller bent als met een muis...
Niet dat ik het weet, maar diverse mensen die ik ken hebben dit ervaren.
Ik heb het effe geprobeerden het ging erg lastig, maar na 10 mins ging het al heel aardig. Ik kan me best indenken dat het sneller kan zijn, alleen met gamen... geen idee, heb ik er nog niet mee gedaan.
Ik heb het effe geprobeerden het ging erg lastig, maar na 10 mins ging het al heel aardig. Ik kan me best indenken dat het sneller kan zijn, alleen met gamen... geen idee, heb ik er nog niet mee gedaan.
.... Ik weet het ook niet
Inderdaad allebei, geeft geen conflicten (bij mij althans) logitech trackball marble wheel (duimmodel) ps-2 en een intelli-wheel mouse (usb)
lekker afwisselen goed voor lijf en leden (anti-rsi)
btw thuis heb ik een draadloze logitech mouseman (ook een optie?) om vooral mee te gamen
lekker afwisselen goed voor lijf en leden (anti-rsi)
btw thuis heb ik een draadloze logitech mouseman (ook een optie?) om vooral mee te gamen
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ik ben het met geheel met Sharkbyte eens. Ik heb al een jaar of drie de Marble FX, zowel thuis als op mijn werk, en ik wil niks anders meer. Ondertussen is een collega van me ook overgestapt.
Moest pas thuis een nieuwe (linker muisknop stotterde, zeker teveel gebruikt
) en heb gelukkig nog het oude model kunnen vinden.
Moest pas thuis een nieuwe (linker muisknop stotterde, zeker teveel gebruikt
Ha, nog iemand die mensen heeft geconverteerd naar het rijk der trackballs 
Ik heb ook al 3 mensen bekeerd, en ze bijven gelovig hoor
Ik heb ook al 3 mensen bekeerd, en ze bijven gelovig hoor
Verwijderd
Ik gebruik al 2,5 jaar een trackball en zou niet anders meer willen! Logitech Trackman marble fx (de oude versie!)
Kheb ook zo'n een logitech trackman marble geval en wil ook niks anders meer!
Of het moet de draadloze versie zijn
Ik vind het gewoon veel rustiger werken.
Werk RSI ook tegen. Je duim is immers het meest beweeglijke deeltje van je hele lichaam.
Laten we gewoon zeggen dat ik liever 8 uur met een trackbal werkt dan met een muis.
Het gamen gaat ook vrij goed. Hoewel ik niet zo'n held bent met die quake dingen
Of het moet de draadloze versie zijn
Ik vind het gewoon veel rustiger werken.
Werk RSI ook tegen. Je duim is immers het meest beweeglijke deeltje van je hele lichaam.
Laten we gewoon zeggen dat ik liever 8 uur met een trackbal werkt dan met een muis.
Het gamen gaat ook vrij goed. Hoewel ik niet zo'n held bent met die quake dingen
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Zo'n trackball lijkt me alleen maar RSI gevoelig.
Heb het een keer gebruikt en had toen al snel last van kramp.
Daarbij lijkt het me idd niet zo snel met gamen.
Shakey
Heb het een keer gebruikt en had toen al snel last van kramp.
Daarbij lijkt het me idd niet zo snel met gamen.
Shakey
Pagina: 1