Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Mijn vraag
Ik heb een beamer (Epson EH-TW6000) die groene strepen over het scherm vertoond, de afbeeldingen die ik hieronder heb staan zijn in photoshop gemaakt omdat de fotos niet duidelijk genoeg waren maar het effect is exact hetzelfde.Mijn vraag: Is dit nog te repareren, Enige inschatting van wat dit kost, en kan ik dit zelf ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Epson EH-TW6000
Verschillende HDMI kabels en VGA kabel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Input poorten defect
Ik heb verschillende poorten en kabels geprobeerd. Maar zelfs zonder input, in het beamer menu, zijn de strepen zichtbaar.

2. Vuil,
Ik heb de beamer losgehaalt om te controleren op vuil maar kon niks relevants vinden.

Omdat het zulke specifieke strepen zijn zat ik te denken aan corrosie op een bepaalde aansluiting/poort/connector, maar ik kon zo snel niks vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.robertblaauboer.nl/wp-content/uploads/2016/11/Beamer-probleem-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.robertblaauboer.nl/wp-content/uploads/2016/11/Beamer-probleem-2.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kom, na 4,5 uur al het topic ophoog trappen...

Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen is niet de bedoeling. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken. Check Het algemeen beleid #verbodenanders nog even. Iets meer geduld is dus wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
S1NN3D schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:38:
[mbr]Kom, na 4,5 uur al het topic ophoog trappen...

Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen is niet de bedoeling. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken. Check Het algemeen beleid #verbodenanders nog even. Iets meer geduld is dus wel wenselijk.[/]
Excuses, zal wat meer geduld hebben, verwijder mijn schopje en bericht maar, beloof beterschap _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:25

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Geen verstand van beamers maar lijkt het hier misschien op?

YouTube: how to remove vertical lines on a projector

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Die had ik zelf ook gevonden, alleen mijn beamer heeft niet van die contacten aan de binnenkant. Ook heeft hij strepen over het hele scherm, en ik maar op paar plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Ik heb de platte kabels die van het moederbord naar de Lcd/dlp ? gaan los gehaald en schoongemaakt ( ze waren niet zichtbaar vies maar toch) en nu zijn er wel twee strepen verdwenen. Ik dacht dan licht daar het probleem maar ik krijg de overige drie strepen hier niet mee weg. Zit het dan in de connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NowayIndustries
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-08 18:05
RobertoBravo schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:19:
Ik heb de platte kabels die van het moederbord naar de Lcd/dlp ? gaan los gehaald en schoongemaakt ( ze waren niet zichtbaar vies maar toch) en nu zijn er wel twee strepen verdwenen. Ik dacht dan licht daar het probleem maar ik krijg de overige drie strepen hier niet mee weg. Zit het dan in de connector?
Waarschijnlijk wel, of er is een breuk in de connector contacten naar de PCB, of je kabeltje heeft een breuk erin zitten (neem aan dat je flatflex bedoelt).

Je kunt proberen om (indien je daar veilig bij voelt) druk op de connector uit te voeren terwijl de beamer aanstaat. Zoals met alles hou je verstand erbij en gebruik een niet geleidend stuk hout of plastic om op die connector te drukken.
Als die strepen verdwijnen kun je proberen met een soldeer ijzer alle soldeerpunten van die connector op de PCB even te verwarmen zodat het soldeer erop smelt. Dat zou eventuele breuken in het soldeer moeten verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
NowayIndustries schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:40:
[...]

Waarschijnlijk wel, of er is een breuk in de connector contacten naar de PCB, of je kabeltje heeft een breuk erin zitten (neem aan dat je flatflex bedoelt).

Je kunt proberen om (indien je daar veilig bij voelt) druk op de connector uit te voeren terwijl de beamer aanstaat. Zoals met alles hou je verstand erbij en gebruik een niet geleidend stuk hout of plastic om op die connector te drukken.
Als die strepen verdwijnen kun je proberen met een soldeer ijzer alle soldeerpunten van die connector op de PCB even te verwarmen zodat het soldeer erop smelt. Dat zou eventuele breuken in het soldeer moeten verhelpen.
Ja daar was ik ook al beetje bang voor, solderen kan ik wel maar ben niet zo'n held dat ik zulke kleine contactjes netjes krijg. De beamer zelf heeft ook een beveiliging dat deze niet aan kan zonder dat de klep dicht kan. Ik heb al wel gevonden welke contactjes ik met elkaar moet verbinden om die beveiliging te omzeilen maar voel me er niet al te prettig bij om dat zo maar te doen. Ik kijk eerst wel of ik aan de onderkant van de printplaat iets van zichtbare schade/corrosie zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NowayIndustries
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-08 18:05
RobertoBravo schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:22:
De beamer zelf heeft ook een beveiliging dat deze niet aan kan zonder dat de klep dicht kan. Ik heb al wel gevonden welke contactjes ik met elkaar moet verbinden om die beveiliging te omzeilen maar voel me er niet al te prettig bij om dat zo maar te doen.
Misschien dat je iets tussen de behuizing en de connector kan plaatsen zodat er druk op wordt geplaatst als deze dicht is? Ligt een beetje aan de interne indeling en toleranties maar als het makkelijk kan lost het misschien je probleem op. Dan moet je eigenlijk iets hebben wat wel een beetje kan indeuken (of een dunne laag van een zachter materiaal en een stuk harder materiaal zodat er wel druk vanaf de behuizing kan komen), teveel druk zal misschien juist andere problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
NowayIndustries schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:23:
[...]

Misschien dat je iets tussen de behuizing en de connector kan plaatsen zodat er druk op wordt geplaatst als deze dicht is? Ligt een beetje aan de interne indeling en toleranties maar als het makkelijk kan lost het misschien je probleem op. Dan moet je eigenlijk iets hebben wat wel een beetje kan indeuken (of een dunne laag van een zachter materiaal en een stuk harder materiaal zodat er wel druk vanaf de behuizing kan komen), teveel druk zal misschien juist andere problemen veroorzaken.
Ja ik bedacht net zelf om een passen blokje te 3d printen hier op werk van zacht materiaal. Ik haal eerst de plaat nog keer helemaal los om te kijken of er wat aan de onderkant te zien is.
Pagina: 1