Office 2016 for mac overzetten van oude iMac naar nieuwe mac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Beste Tweakers,

Een paar maand geleden heb ik via de Microsoft store Office 2016 for mac gekocht.

Nu ga ik mijn oude iMac verkopen en mij een nieuwe Macbook pro aanschaffen...

Nu zou ik graag mijn Office 2016 willen overzetten van de oude naar de nieuwe mac, maar welke stappen moet ik precies doen ?

Ik vind veel voor het overzetten van deze software voor Windows, maar voor mac vind ik praktisch niets...

Iemand met ervaring of iemand die een beetje feedback gaan geven ?

Wordt zeker gewaardeerd! :9

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon opnieuw installeren met dezelfde licentiecodel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Deinstalleren op de oude machine en een nieuwe installatie op de nieuwe met gebruik van de verkregen licentie code bij aanschaf... als activeren automatisch niet werkt moet je even de handmatige activatie doorlopen, de aanwijzingen daarvoor krijg je te zien als de activatie niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En je kan ook even 020-5001500 bellen en daar je vraag voorleggen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Wel, deze office 2016 staat gelinkt aan mijn microsoft account, dus een echte licentiecode heb ik niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 14:48
Je kunt dan op de website van office een installatie deactiveren. Even inloggen op de office website. Na installatie van office op je nieuwe Mac activeer je deze door in te loggen met je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
JcHm schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:48:
Je kunt dan op de website van office een installatie deactiveren. Even inloggen op de office website. Na installatie van office op je nieuwe Mac activeer je deze door in te loggen met je account.
Wel, ik heb hier even naar gekeken, maar ik vind nergens op de site van office->mijn account-> waarik deze installatie kan deactiveren...

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:10
Heb je Office 365? Probeer https://portal.office.com/account/#installs eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Neen, zoals aangegeven heb ik Office 2016 for mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:15
Icaru schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:24:
[...]

Neen, zoals aangegeven heb ik Office 2016 for mac.
Ik neem aan dat dit de cloudloze "student &home" versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Dit staat er in mijn aankoopgeschiedenis :
Office 2016 Voor Thuisgebruik En Zelfstandigen Voor Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Ik lees iets op internet over een "migration assistant" waarbij heractivatie niet nodig zou zijn. M.a.w. probeer dat eens. Ik denk dat ze doelen op ingebakken functionaliteit van MacOSX m.b.t. user migratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
Gewoon office opnieuw downloaden en de code inkloppen. Wanneer hij de code niet accepteert even MS bellen. Dit had je in principe natuurlijk zelf gewoon al uit kunnen proberen. Software gaat meestal toch klagen over codes dus daarom installeer ik die altijd gewoon even opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Rhy schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:52:
Ik lees iets op internet over een "migration assistant" waarbij heractivatie niet nodig zou zijn. M.a.w. probeer dat eens. Ik denk dat ze doelen op ingebakken functionaliteit van MacOSX m.b.t. user migratie.
Het zou normaal simpeler moeten...
Ik heb deze office via de windows store aangekocht, maar ik moet hem van mijn huidige pc deactiveren en hem op de nieuwe pc terug activeren...
Ik kan dit nog niet testen aangezien ik mijn nieuw pc nog niet heb, maar ik wil voorbereid zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-10 13:01
Icaru schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:07:
[...]

Ik heb deze office via de windows store aangekocht, maar ik moet hem van mijn huidige pc deactiveren en hem op de nieuwe pc terug activeren...
Ik kan dit nog niet testen aangezien ik mijn nieuw pc nog niet heb, maar ik wil voorbereid zijn... ;)
Helaas kunnen we het niet niet makkelijker maken dan dat Microsoft het ons oplegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Icaru schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:07:
[...]

ja, en? Waar je 'm gekocht dat maakt niet uit. Het is toch een OSX -> OSX migratie? Dit is de enige manier (verneem ik her & der), omdat de licentie aan machine ID gekoppeld is. En via migration assistent werkt het dan wel ;-) Andere manier? Is contact opnemen met microsoft voor ontkoppeling, en opnieuw koppelen via herinstallatie op de nieuwe machine. Maar je moet de rest van je gegevens ook overzetten lijkt mij :P Dus dan is dat migration assistent beterder ;) https://support.apple.com/en-us/HT204350

[ Voor 2% gewijzigd door Rhy op 30-11-2016 15:35 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Rhy schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:34:
[...]

ja, en? Waar je 'm gekocht dat maakt niet uit. Het is toch een OSX -> OSX migratie? Dit is de enige manier (verneem ik her & der), omdat de licentie aan machine ID gekoppeld is. En via migration assistent werkt het dan wel ;-) Andere manier? Is contact opnemen met microsoft voor ontkoppeling, en opnieuw koppelen via herinstallatie op de nieuwe machine. Maar je moet de rest van je gegevens ook overzetten lijkt mij :P Dus dan is dat migration assistent beterder ;) https://support.apple.com/en-us/HT204350
Niet echt, ik heb een NAS, dus dat probleem heb ik niet... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

uhm ... jawel. Anders dan had je 't topic niet hoeven openen ;) Dus of je nu via NAS / timemachine / oude OSX backupped? Die user migration assistent is een must IMHO. Maar probeer het eens uit, en werkt het niet? Kijken we daarna weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt op office.com/myaccount inloggen en office downloaden op de nieuwe machine.
Activeren gaat op basis van account.

Op de oude machine hoef je alleen maar te verwijderen. Bij voorkeur wis je de hele schijf (grondig) voordat je doorverkoopt, dan weet je zeker dat de licentie en andere persoonlijke gegevens niet nog te achterhalen zijn.

Deactiveren is niet nodig/mogelijk bij losse versies, alleen bij 365. Bij activatieproblemen gewoon telefonisch activeren dan komt het vanzelf goed met de oude.

[ Voor 9% gewijzigd door defusion op 30-11-2016 17:17 ]

Pagina: 1