Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding kabels inkorten.

Pagina: 1
Acties:

• ZERO-B
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-01 15:06
Hallo,

Dit is mijn eerste forum topic op tweakers,

Ik heb een vraag ik heb een non modulair voeding een 350 watt thuis liggen. Maar er zitten zoveel extra dingen aan zoals al die molex en sata power kabels.

Mijn voorstel is als ik de voeding los draai en dan de kabels eraf soldeer is dit mogelijk of kan dit erge problemen opleveren voor de componenten, of kan ik de kabels afknippen en afscheiden met electro tape zonder kortsluiting. Want ik kan namelijk geen goedkope modulaire voeding vinden voor mijn mini ITX case met mijn budget wat ik heb.

Gr

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom wil je dit? Past het anders echt niet, of is het alleen maar voor de sier?

Want als je dit soort vragen zo gaat stellen zou ik je afraden om met elektriciteitskabels te gaan spelen, dan zou ik eerder zeggen negeer het...

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Los solderen kan,heb ik vroeger ook wel eens gedaan. Het is een rot werkje en je moet goed opletten aangezien je verschillende voltages ed. hebt.

Afknippen en met tape....serieus 8)7
Als je zo'n houtje touwtje oplossing overweegt spaar dan gewoon door of word creatief met tiewraps in je case ;)

Gabriël AM5

Verwijderd

Zoveel kabels heeft een 350w toch niet! Welke voeding is het en in welke behuizing wil je deze gebruiken?

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:34
In een erg kleine behuizing zijn de overbodige kabels in mijn ervaring niet het probleem, die kan je wel ergens tussenvouwen (het is misschien niet mooi, maar het past wel). De veel te lange, stugge 24-pins-kabel is wat het moeilijk maakt een voeding in een erg kleine behuizing, waar de voeding bijvoorbeeld recht tegenover het moederbord zit, te krijgen. Die kan je inkorten, maar als je niet goed weet wat je doet zou ik er niet aan beginnen en gewoon geduldig die kabel in je behuizing duwen. Het is even een rotwerk, maar dat is de prijs die je betaalt voor een mooi klein kastje.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lossolderen kan prima, het is alleen best wel veel werk.

Als je kabels wilt afknippen, doe het dan netjes met een krimpkousje ertussen. Tape wordt altijd een zooitje.

Verwijderd

TERW_DAN schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:49:
Als je kabels wilt afknippen, doe het dan netjes met een krimpkousje ertussen. Tape wordt altijd een zooitje.
Of kroonsteentjes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Been there, done that, niet aan te raden :P
Kroonsteentjes zijn veel te groot, en schieten vrij makkelijk los.

• ZERO-B
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-01 15:06
Oke bedankt allemaal voor het reageren, beste is dan even kijken hoe het vanbinnen inzit en de cablemanagement fixen. Anders koop ik gewoon een nieuwe

Weten jullie nog een goedkope modulaire voeding anders wattage mag min 300 - max 450 / 550 Watt

Gr

Verwijderd

TERW_DAN schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:09:
[...]
Been there, done that, niet aan te raden :P
Kroonsteentjes zijn veel te groot, en schieten vrij makkelijk los.
? die zijn er toch ook in allerlei formaten(kabeldiameters). Wat stripjes en je hebt dus nooit kortsluiting, en je hebt ze wellicht ook nog in kleur.
Pagina: 1