Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb vandaag een vliegticket gekocht bij Vueling Airlines om van Londen naar Amsterdam te vliegen voor €80.

Er waren problemen met iDeal tijdens de online bestelling, dat zeiden ze telefonisch al. Het probleem is alleen dat bij een mislukte transactie de transactie een uur geblokkeerd en kunnen ze tijdens dat uur niets doen.

Het meisje van de customer service adviseerden mij (18:22) gewoon naar het vliegveld te gaan, omdat het over een uurtje wel makkelijk per telefoon met credit card betaald zou kunnen worden. Ik had natuurlijk nooit op die basis naar het vliegveld gaan.

Om 19:38 zat ik in de trein vrij in de buurt van London Luton en ik bel ze en inderdaad. Het gesprek duurde 6 minuten, maar de betaling per credit card ging uiteindelijk telefonisch helemaal goed. Wat ze alleen niet hadden vermeld is dat alle balies in Luton om 8 uur sluiten dat je je daar eerst moet melden. De vlucht was namelijk een uur later dan dat.

Tevens zou ik een welkomst e-mail ontvangen, maar die is nooit binnen gekomen. Ik ben bij EasyJet langs geweest, die nog wel open waren, maar die zeiden dat ik maar weer telefonisch met Vueling contact op moest nemen. Het bellen om de problemen heeft me in totaal €25 gekost tegen £0.80 per minuut.

Ze hebben mij telefonisch een nieuwe ticket verkocht voor ~£100 voor morgenochtend en nu zit ik in een hotel van ~£60.

Ik heb wel mijn lesje geleerd om nooit last minute tickets te kopen bij budgetmaatschappijen en te verwachten dat dit goed loopt. Ik neem aan dat hier weinig meer aan te doen is? Hier is de foto van de telefoon-geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hier lijkt mij idd weinig aan te doen.

In wezen klopt al het advies, als je om 18:22 naar het vliegveld zou gaan en daar om 19:22 zou aankomen dan was er geen probleem geweest, want dan had je gewoon voor 8'en voor zo'n balie kunnen staan.
Ook om 19:38 is het maar net de vraag of jij gezegd hebt wat je reistijd nog was, want als jij toen al op Luton stond had het ook nog makkelijk gekund.
En in principe is het aan jou om te checken wat de voorwaarden / tijden etc zijn.

Welkomst email heb je nog een grote kans dat je die morgenochtend krijgt (of niet) want dat ze die pas versturen als je ingeboekt bent (email kost op zichzelf namelijk ook weer geld)

Maar ik heb even geen idee van afstanden en reistijden in Londen, maar als jij nu om 18:22 succesvol een ticket had gekocht, had je het dan wel gered? Of zit je sowieso aan 2 uur reistijd oid waardoor je een case zou kunnen maken dat ze je hadden kunnen inlichten.

In principe is het sowieso niet hun probleem, jij moet letten op tijden etc. Maar je zou uit een stukje coulance kunnen hopen dat men rekening houdt met algemeen bekende reistijden zodat ze hadden kunnen weten dat je het nooit ging halen, maar ik heb geen idee hoezeer dat toepasbaar is en hoezeer je gewoon eerder weg had moeten gaan.
Ik bedoel hier schrijf je ook dat je om 19:38 in de trein vrij in de buurt van Luton zat, als je dat gezegd hebt dan kan dat overkomen alsof jij je haast om voor 20:00 daar te zijn en dat je dat gaat halen oftewel er hoeft niets gezegd te worden. Vrij in de buurt van is een erg ruim begrip zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Normaal kun je inchecken tot 40 minuten van te voren, maar dat kan niet online bij Vueling en moet via de incheckbalies.

Daarbij sluiten ze de incheckbalies elke dag om 8 uur.

Beetje rot dat ze me dan na 19:50 een vliegticket verkopen. Hoe kan ik nou weten dat ik binnen 10 minuteb ergens moet zijn en dat het niet online kan?

Hele iDeal systeem lag ook al plat, maar zorgden wel dat alle transacties een uur b bevroren werden en dat alles via een duur €1-nummer moest. Beetje zuur allemaal.

[ Voor 25% gewijzigd door chronoz op 30-11-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:04

Basszje

Reisvaap!]

Je kan gewoon een klacht neerleggen met het hele verhaal. Komt mij niet erg klantvriendelijk over. Zou er verder weinig van verwachten eerlijk gezegd, maar je weet nooit. Kan ook even op de social media grommen, zijn ze nog wel eens gevoelig voor.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

chronoz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:31:
Beetje rot dat ze me dan na 19:50 een vliegticket verkopen. Hoe kan ik nou weten dat ik binnen 10 minuteb ergens moet zijn en dat het niet online kan?
Ehh, nee? Je hebt op eigen initiatief omstreeks (ik gok even) 18:00-18:22 een ticket gekocht. Enkel de betaling daarvan lukte niet, die heb je uiteindelijk om 19:50 telefonisch voldaan. Maar aan de voorwaarden van het ticket is niets verandert tov eerder de dag toen je het bestelde en akkoord bent gegaan met alle voorwaarden. Toen wist je al wat de incheck-tijden etc. waren. Als de betaling meteen goed was gegaan had je ook gewoon voor 20:00 op het vliegveld moeten zijn.

Daarbij:
The best things about checking in online
Avoid last-minute queuing at the airport.
It's a free service.
Anytime, anywhere.
With your mobile phone, you save on paper and you always have it with you.
:?
Mocht online inchecken inderdaad niet mogelijk zijn geweest kan je het hoogstens er op gooien dat ze hun "Anytime, anywhere." niet inhouden.

Dat ze je bij de EasyJet niet geholpen hebben met je problemen met Veuling vind ik wel heel gek trouwens :+

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 30-11-2016 09:41 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dit topic zou eerder in SF thuishoren, ware het niet dat de discussiewaarde van dit topic nauwelijks aanwezig is en dit echt opgelost moet worden tussen jou en de maatschappij. Exact dat stuk mist in het betoog. Kijk dus eerst wat Vueling er aan doet, en als dat onbevredigend is en je kunt goed beargumenteren waarom, open dan eventueel een topic in SF. Voor nu sluit ik dit topic.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.