Toon posts:

Problemen Ideal bij sale periode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou wat spellen kopen maar de bank was aan het prutsen waardoor ik niet kon betalen ("technische problemen" :N). Valve stuurde een automatische mail met de mededeling dat de items 72 uur lang in het mandje zouden worden gehouden dus ik dacht dat het wel goed zat. Blijkt de prijs nu weer verhoogd te zijn. Is het op te lossen dat ik die spellen nog met korting kan kopen of moet ik wachten op de volgende keer dat die spellen voldoende zijn afgeprijsd? Best klote, er zaten een paar leuke deals tussen waaronder Dirt 3 voor 3 euro.
Ik heb nu maar alle items uit het mandje verwijderd aangezien de prijs zonder korting werd weergegeven maar Valve heeft een bewijs dat ik ze op tijd (met korting) probeerde te kopen. Is het niet te regelen dat ik ze nu met korting kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:01

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:29:
Is het niet te regelen dat ik ze nu met korting kan kopen?
Wat zeiden ze toen je contact opnam ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:31:
[...]

Wat zeiden ze toen je contact opnam ?
Nog niet gedaan. Ik was nu vooral benieuwd of dat iemand hier daar ervaring mee heeft, ik neem aan dat het niet de eerste keer is dat dit gebeurt. Het zou me niet verbazen als de banken het verkeer niet aankunnen omdat zoveel mensen vlak voor de deadline af willen rekenen.
Ik denk dat het wachten wordt tot de wintersale/summersale. Ik heb een lijstje opgeslagen dus ik kan de prijzen straks vergelijken. Ik laat het liggen zolang het duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn optiek: Het is JOUW keuze om Ideal te gebruiken. Als die dan net een storing hebben, tsja. Het was JOUW keuze. Er zijn genoeg andere methodes om iets te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:34:
In mijn optiek: Het is JOUW keuze om Ideal te gebruiken. Als die dan net een storing hebben, tsja. Het was JOUW keuze. Er zijn genoeg andere methodes om iets te betalen.
Ik begrijp jouw punt maar voor de meeste Nederlanders is dit de enige beschikbare optie. Met veel moeite zou je nog PayPal kunnen gebruiken maar de meeste Nederlanders gebruiken - zeer terecht - geen kredietkaart. Zoals ik het zie: als je voor de deadline het in je mandje hebt gestopt dan moet je nog X dagen de tijd krijgen om af te rekenen om technische storingen op te vangen. Ik waardeer jouw eerlijke mening maar dat is de mijne. ;)
Ach ja, dan maar een paar maanden wachten, of langer als het nodig is. Ik heb het lijstje met alle prijzen opgeslagen en ik zal daarmee in de toekomst vergelijken en het pas kopen als de prijs hetzelfde of lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik ben het ook met je eens. Als je hem gaat afrekenen heb je een overeenkomst van product X voor prijs Y. Dat het afrekenen dan wat langer duurt moet niet uitmaken lijkt mij.

* En PayPal werkt ook prima zonder kredietkaart ;) Ik hoop voor je dat de wintersale snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor wat betreft je wishlist: meld je aan op www.steamprices.com en importeer daar je Steam wishlist , en houdt www.isthereanydeal.com in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:37:
[...]
Zoals ik het zie: als je voor de deadline het in je mandje hebt gestopt dan moet je nog X dagen de tijd krijgen om af te rekenen om technische storingen op te vangen. Ik waardeer jouw eerlijke mening maar dat is de mijne. ;)
Zoals zij het zien : Je hebt de spullen in je mandje geladen, je bent naar de kassa gegaan, je kwam daar tot de conclusie dat je niet kon betalen (want je bent bijv je portemonnee vergeten), je bent weer weggegaan en de sale is verlopen.

Bij de weekactie van de AH hoef je ook niet te denken dat je je mandje wel even achter de kassa kan laten staan en volgende week hetzelfde zal betalen als het probleem aan jouw kant ligt.

Een Steam weet niet of het een storing bij Ideal is of dat jij te weinig saldo hebt, een Steam krijgt alleen door dat de transactie niet gelukt is. Dat ligt niet aan hun, dus moet het wel aan jou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TommyboyNL schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:43:
Voor wat betreft je wishlist: meld je aan op www.steamprices.com en importeer daar je Steam wishlist , en houdt www.isthereanydeal.com in de gaten.
Dank je voor het advies.Met name het eerste lijkt me handig aangezien ik momenteel enkel via Steam koop, simpelweg omdat ik nog eens moet uitzoeken hoe ik op een veilige manier Paypal kan gebruiken. Ik denk dat ik dat toch eens moet gaan doen wegens HumbleBundle en Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:42:
Maar ik ben het ook met je eens. Als je hem gaat afrekenen heb je een overeenkomst van product X voor prijs Y. Dat het afrekenen dan wat langer duurt moet niet uitmaken lijkt mij.
Ik zou zeggen probeer het eens in een fysieke winkel...

Natuurlijk kan het niet, anders ga ik voortaan elke steam sale overal 200 exemplaren van in mijn mandje gooien en daarna kijken wat ik op MP kan verkopen voor minimaal dubbele prijs en alles wat ik op MP verkoop dat reken ik af vanuit mijn mandje.

Of mogen wat jou betreft ook winkeliers het geld opeisen als je iets in je mandje gooit en het niet afrekent binnen x tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal waar. Ik had het ook niet over dagen, meer over minuten/uren. Als in: Het zoeken naar je portemonnee in de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:51:
[...]

Dank je voor het advies.Met name het eerste lijkt me handig aangezien ik momenteel enkel via Steam koop, simpelweg omdat ik nog eens moet uitzoeken hoe ik op een veilige manier Paypal kan gebruiken. Ik denk dat ik dat toch eens moet gaan doen wegens HumbleBundle en Amazon.
Het veiligst: Vooraf geld op je PayPal rekening zetten met iDeal. Je kan ook PayPal machtigen om automatische incasso's te doen, als een incasso vervolgens écht niet blijkt te kloppen, storneer je die gewoon.

Edit: Installeer ook meteen www.enhancedsteam.com , dan zie je direct op de Steam website of de vermelde prijs een beetje een goede prijs is.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyboyNL op 30-11-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:53:
Helemaal waar. Ik had het ook niet over dagen, meer over minuten/uren. Als in: Het zoeken naar je portemonnee in de winkel ;)
TS noemt zelf al 72 uur, dan moet je wel heel erg overtuigd zijn dat je je portemonnee meegenomen hebt wil je 72 uur in een winkel gaan zoeken naar je portemonnee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:53:
En dan 4 1/2 uur later de vraag op een forum stellen ipv om 19:01 via steam-support je probleem voorleggen.
Gomez12 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:06:
[...]

TS noemt zelf al 72 uur, dan moet je wel heel erg overtuigd zijn dat je je portemonnee meegenomen hebt wil je 72 uur in een winkel gaan zoeken naar je portemonnee ;)
Ik vind het eerder zoiets als zondag vlak voor sluitingstijd erachter komen dat je pinpas nog in je auto ligt, je je mandje op de grond zet en zonder wat te zeggen de winkel uitloopt.
Dan niet maandag maar dinsdag eens terug naar die winkel gaan om te vertellen dat je je mandje met actieproducten van de vorig week nog voor die prijs komt afrekenen omdat je je pinpas in de auto had laten liggen.

Ik had toch echt op het moment dat ik erachter kwam dat Ideal niet werkte contact opgenomen.
Naja, mezelf kennende had ik het er gewoon bij laten zitten denk ik maar dat staat niet zo goed bij mijn reactie. :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Gelukkig laat de volgende sale niet heel erg lang op zich wachten: www.whenisthenextsteamsale.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:01

DukeBox

loves wheat smoothies

Gomez12 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:46:
Bij de weekactie van de AH hoef je ook niet te denken dat je je mandje wel even achter de kassa kan laten staan en volgende week hetzelfde zal betalen als het probleem aan jouw kant ligt.
Verkeerd voorbeeld, dat kan namelijk wel (voor houdbare producten max 1 uur). Je kan ook voor een eenmalig incasso kiezen bij de service balie en vervolgens met die bon (mits mandje of kar achtergelaten in de winkel) weer langs de kassa/self-scan naar buiten. Ook aanbiedingen (op=op buiten gesloten) die niet meer voorradig zijn kan je een bon voor halen zodat je ze na de actie periode alsnog voor die prijs kan halen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1