Beste Tweakers,
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de wifi verbinding thuis stabiel en constant te krijgen.
Wat heb ik:
Een TC7200.U van Ziggo met daar achter 1 Linksys EA6500.
De Wifi staat uit van Ziggo omdat deze ook al heel slecht waren.
Ziggo 150mbps
Wat is het probleem:
De Linksys router staat op de begaande grond in de woonkamer, de 5GHz werkt perfect alleen de 2,4GHz is heel slecht. Op een afstand van 1 meter behaal ik hier maar 10 mbps mee via de wifi. Dit zou natuurlijk veel meer moeten kunnen zijn. Een verdieping hoger behaal ik nog maar 2/4 mbps en valt hij soms gewoon weg. Er zijn ook bepaalde momenten dat ik boven wel weer de 25mbps haal maar dit gebeurt niet vaak.
Wat heb ik zelf al geprobeerd :
Ik heb de kanalen al meerdere keren veranderd en gekeken welke het beste waren in de buurt geen succes.
Ook heb ik zitten spelen met de instellingen van de router ook zonder succes...
Met meerdere devices de snelheid gemeten met speedtest.net
Zouden jullie mij verder kunnen helpen? Staan mijn instellingen goed? Zit ik op het juiste kanaal?
Sorry als er info mis, wijs me erop en ik voeg het toe bedankt!

Ik krijg het maar niet voor elkaar om de wifi verbinding thuis stabiel en constant te krijgen.
Wat heb ik:
Een TC7200.U van Ziggo met daar achter 1 Linksys EA6500.
De Wifi staat uit van Ziggo omdat deze ook al heel slecht waren.
Ziggo 150mbps
Wat is het probleem:
De Linksys router staat op de begaande grond in de woonkamer, de 5GHz werkt perfect alleen de 2,4GHz is heel slecht. Op een afstand van 1 meter behaal ik hier maar 10 mbps mee via de wifi. Dit zou natuurlijk veel meer moeten kunnen zijn. Een verdieping hoger behaal ik nog maar 2/4 mbps en valt hij soms gewoon weg. Er zijn ook bepaalde momenten dat ik boven wel weer de 25mbps haal maar dit gebeurt niet vaak.
Wat heb ik zelf al geprobeerd :
Ik heb de kanalen al meerdere keren veranderd en gekeken welke het beste waren in de buurt geen succes.
Ook heb ik zitten spelen met de instellingen van de router ook zonder succes...
Met meerdere devices de snelheid gemeten met speedtest.net
Zouden jullie mij verder kunnen helpen? Staan mijn instellingen goed? Zit ik op het juiste kanaal?
Sorry als er info mis, wijs me erop en ik voeg het toe bedankt!