UPS op autoaccu?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Na de fijne onweersbuien van vannacht hier, ontdekte ik dat mn UPS niet meer alles is.... na 2min alsnog mn servers op z'n bek, incl mn uptime van 280 dagen :(

Oorzaak: de accu is beetje brak.. Of ik heb teveel aangesloten :)

Naja, heb iig nu een autoaccu gescored, 43Ah ipv de standaard accu van 7Ah

Accu is opgeladen (Via een losse acculader), en zit nu op de ups aangesloten.

Kan dit? Het werkt wel...
Heb alleen mn twijfels bij 't leven van mn ups, dat ding laad de accu ook op. Gaat dit goed bij een grotere accu? (ok, hij laad m maybe niet 100%, daarvoor heb ik een losse lader) of "trekt" de UPS dit niet? (accu vraagt te hoge laadspanning)?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De laadkarakteristiek van een autoaccu is anders dan een onderhoudsvrije lood/gel-accu die je normaal in een UPS aantreft, en er is dus een gerede kans dat je accu niet erg lang leeft.
Ook de laadstroom is niet berekend op een 6x zo hoge capaciteit, dus hij doet er eeuwen over om het ding op te laden, maar je gaf al aan dat je een extra ladertje erbij hebt staan.
Als laatste; een autoaccu geeft kleine hoeveelheden brandbaar gas af; ik geloof dat het waterstofgas is. Niet roken dus als je met dat ding bezig bent!

Ik weet; die lood/gel-accu's zijn redelijk duur, maar ik denk dat het aan te raden is om er toch maar eentje te kopen, en die autoaccu weer in de Kadett van je pa te stoppen. :P (ok, laatste opmerking was een grapje, maar je begrijpt het wel, neem ik aan)

Verwijderd

Geen goed idee.

Een autoaccu is gemaakt om in korte tijd ( starten ) een zeer hoge stroom te kunnen leveren. Een gevolg daarvan is dat de zelfontlading van een autoaccu zeer snel gaat. Je lader staat dus vrijwel constant aan met als gevolg een hogere energie rekening.
Als je zo veel capaciteit wil hebben kan je beter een carravan accu nemen. Deze zijn per Ah niet duur en hebben een lage zelfontlading.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Voor fl.75,00 piek heb je een nieuwe 12Volt 7,2 Amperé accu.
Zou gewoon een nieuwe kopen, en niet gaan klooien met auto accu's.

And The Only One

Verwijderd

ff vraagje: wat is ups???

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Uninterruptible Power Supply. Zie ook search (Je zoekactie naar 'ups' leverde 269 resultaten op.) en sites als howstuffworks.com en whatis.com.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Uninterruptible Power Supply, en een aanrader om te hebben.
Heb er zelf ook 1 :)
UPS
Uninterruptable Power Supply. Voeding die van twee walletjes kan eten. Zolang de netspanning aanwezig is, zal hij deze doorgeven aan de computer en tevens zijn accu's laden. Indien de netspanning wegvalt, zal hij ervoor zorgen dat de PC naadloos voorzien blijft van 220 Volt. Kortom: noodstroomvoorziening. Werkt als noodaggregaat. Een uitbreidingskaart die gedurende een beperkte tijd voor de stroomvoorziening van een computer kan zorgen. De gebruiker heeft na het uitvallen van de stroom door de mogelijkheid van deze kaart toch nog de tijd om gegevens op een schijf op te slaan. Een apparaat tussen een computer, of een ander elektronisch apparaat, en een voedingsbron, zoals een wandcontactdoos. De UPS zorgt ervoor dat de elektrische stroom naar de computer niet wordt onderbroken als de netspanning geheel wegvalt en beschermt de computer meestal tegen mogelijke schade als zich stroompieken voordoen of als de stroom gedeeltelijk wegvalt. Verschillende UPS-modellen bieden verschillende niveaus van bescherming. Alle UPS-eenheden zijn uitgerust met een accu en een sensor die het wegvallen van de stroom kan detecteren. Wanneer de sensor een spanningsverlies ontdekt, schakelt het apparaat onmiddellijk over op de accu zodat de gebruiker de tijd heeft zijn of haar werk op te slaan en de computer uit te zetten. De meer geavanceerde modellen hebben voorzieningen als het filteren van de stroom, bescherming tegen stroompieken en een seriële poort zodat een besturingssysteem dat met een UPS kan communiceren (zoals Windows NT, Novell Netware) met de UPS kan zorgen dat het systeem automatisch wordt uitgezet.

And The Only One

Verwijderd

Aha wel handig ding! Thnx voor de uitleg!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:42

CasGas

.

waarschijnlijk moet je gewoon de accu's in de ups vervangen aangezien die meestal rond de 2 a 3 jaar vervangen moeten worden, ik weet niet hoelang je het al hebt maar ik zeg het maar ff :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Pagina: 1