Toon posts:

Msi radeon rx480 8 gb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb msi rx 480 8 gb gekocht en geïnstalleerd. Maar als ik een game opstart bijvoorbeeld bf 1 over paar minuten krijg ik een zwarte scherm en kan helemaal niks doen en dan valt de pc uit en de ventilator van de videokaart hou he't ook op een gegeven moment op

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64 bit
8 gb ram DDR3
Msi rx 480
Intel core i7 3660
Hp envy phoenix 810-160 (moederbord)

Wat ik al geprobeerd heb
ik heb alles opnieuw geïnstalleerd helpt de niet bios batterij uitgehaald en terug heeft ook niet geholpen
...

Alle reacties

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb je wel de drivers geinstalleerd ?
En wat voor voeding heb je erin hangen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Driver is up to date

Ik denk niet dat het te maken heb met de voeding voordat zat er een amd readon HD 7770 van 8 gb erin maar ik weet niet wat voor voeding ik heb

Verwijderd

De HD 7770 verbruikt wel ff wat minder dan een RX 480.

Het merk en type kan je van de voeding zelf aflezen.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is het een wat oudere voeding? Hij lijkt wat weinig vermogen te hebben op de 12V lijn, 18A versus (max) 50A van een willekeurige 650W voeding, Corsair vs650: http://www.corsair.com/en...650-650-watt-power-supply
Of die 18A moet per rail zijn en dat het dus 36A is.
Ik heb momenteel al bijna een maand een nieuwe msi rx480 8g gaming x in een RMA procedure, dus als je twijfelt, binnen 5 dagen terug naar de winkel. Dan is het nog een DOA. Daarna is het RMA en dus heel lang geen videokaart.
Kan je hem elders (laten) testen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de voeding al 6 jaar

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:21
De symptomen die je beschrijft klinken als een voeding die niet in staat is de grafische kaart onder flinke belasting van genoeg stroom te voorzien. Een zes jaar oude voeding die toen hij nieuw was al geen topvoeding was, zou ik mijn systeem sowieso niet toevertrouwen.

Als je niet de mogelijkheid hebt om een andere voeding uit te proberen of je grafische kaart in een ander systeem te testen, bestel dan gewoon een nieuwe voeding van goede kwaliteit. Waarschijnlijk is het probleem daarmee verholpen. Zo niet, dan kan je hem terugsturen.

Je zou bijvoorbeeld deze kunnen nemen:https://tweakers.net/pricewatch/486667/corsair-cx450m.html
Die moet jaren mee kunnen en levert genoeg vermogen om je systeem te voeden.
Pagina: 1