Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

In dubio over aankoop 13" Laptop

Pagina: 1
Acties:

• StefanNDA
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:51
Dag allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe 13.3" laptop met het liefste een hogere resolutie dan FHD maar bij gebrek aan dergelijke schermen in laptops van +- 1000 toch maar gekozen voor een FHD en heb afgelopen vrijdag een laptop bij Dell aangeschaft de nieuwe inspirion 13 5000 met de volgende specs:

13.3 FHD 1920x1080
I7 7500U
256GB SSD
16GB RAM DDR4 2400MHz

Ik heb deze gekocht op Black friday en kreeg daardoor 12% korting en betaalde dus in plaats van 949 nu 835.

http://www.dell.com/nl/p/...ron-13-5378-2-in-1-laptop

Maar nuuu....

Kwam ik de volgende laptop tegen van medion met de volgende specs:
I7 7500U
13.3" 3200x1800
8GB DDR3L (Op internet staat Max. 8GB. Dus niet uitbreidbaar)
512GB SSD

http://www.medion.com/nl/...i7-laptop-30021489a1.html

Met een prijs van 975 (incl coupon)

Alleen herinner ik me net als vele anderen Medion van de aldi/supermarkt en dat geeft me er toch een wat terughoudend gevoel. Waar ik wel een positief puntje zie is dat het een tijdje terug is overgenomen door Lenovo.

Maar nu weet ik toch eigenlijk niet waar ik voor moet gaan.. Moet ik de dell houden en voor een wat lagere prijs ook gaan voor de wat mindere specs. Of moet ik voor de Medion gaan met wat betere specs maar met 8GB DDR3L RAM?

Ik ga de laptop toch vooral gebruiken voor zakelijke doeleinden, te denken aan: Office, veel browsen, photoshop, wat programmeerwerk en zo nu en dan een klein spelletje(ala Minecraft) of filmpje.

Ik zou graag wat advies willen hebben van jullie. Waar zouden jullie voor gaan in dit geval?

Alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door StefanNDA op 29-11-2016 22:43 . Reden: inkorten ]

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zelf draai ik af en toe ook Windows 10 op mijn Mac en dat gaat nou niet altijd lekker met een resolutie van 2880x1800. Alles lijkt te klein en dan gaat productief werken erg moeilijk. Weet niet of dat nu met updates is opgelost, maar het is wel iets waar je rekening moet houden.

Mijn ervaring van Medion is dat ze een erg scherpe prijs hebben, waarbij de bouwkwaliteit meestal middelmatig is. De een kan met een Medion 5 jaar volhouden en bij de ander is zijn of haar Medion al na een jaar kapot. Neemt niet weg dat het best wel een interessante prijs is voor die specs.

Persoonlijk zou ik de Dell houden, vind persoonlijk 16GB DDR4 RAM belangrijker dan een hogere resolutie display waarvan ik weet dat dat voor problemen kan zorgen. Is 1080p niet scherp genoeg?

hi!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo betere specs?

DDR4 is marginaal sneller dan DDR3 bij normaal werken. De diagonaal is hetzelfde en je zal op een 1800p scherm echt wel de scaling van je OS omhoog gooien om alles leesbaar te houden. Hierdoor zal je ook in Photoshop geen voordeel halen bij de hogere resolutie van de Medion tenzij je 20-20 vision hebt en op minder dan 30cm van je scherm wil gaan hangen.

Dan is het verschil: 256GB op de SD waarvan ik niet in 1 oogopslag kan zien of het een SATA of PCI-E SSD is noch welk type / merk.

En natuurlijk de accu; ik klik vaak niet door naar dit soort losse productpagina's (iets met tracking cookies) maar lees je even in welke accu de hoogste capaciteit heeft; de CPU is hetzelfde dus dan zal de laptop met de hoogste capaciteit accu het langste meegaan.

Het is wat mij betreft een coin-toss; maar wel eentje van 140 Euro in het voordeel van een "bekender merk". En voor dat geld kan je altijd later nog een mooie USB3.0 disk kopen als je ruimte tekort komt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Abuzer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-11 14:13
Heb naar beide laptops gekeken omdat ik ook ongeveer hetzelfde zoek. Beide prachtige specs. Van de Dell las ik in reviews dat het scherm echt zwaar naadje was. De Medion wordt daarentegen amper gereviewed of gepushed door medion.

Beide beetje vaag verhaal en nog steeds geen gereviews gelezen die mij kunnen overtuigen van één van de 2.

Verwijderd

Met de bouwklwaiteit is niets mis van Medion, die verraste me positief. Maar de Dell heeft betere specs vind ik. Ik heb liever de Dell met 16GB dan een niet uit te breiden 8GB Medion en ik heb voor 13.3" liever full HD dan nog meer. De grote SSD uit de Medion is een beetje traag, zo te lezen in de test op Hardware.info. Dus dat pluspunt valt van de Medion dan ook weg. En een SSD kan je altijd nog upgraden. Dus ik zou zelf altijd die Dell kiezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2016 06:36 ]

• StefanNDA
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:51
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik denk nu toch dat ik voor de Dell ga, al wil ik wel eerst het scherm ervaren met mijn eigen ogen.

@Abuzer, Heb ik inderdaad ook gelezen, wil het eerst zelf eens zien. Toevallig is er vandaag een review online gekomen op HW.info: https://nl.hardware.info/...view-vlijmscherp-geprijsd

Iemand anders nog tips voor een goede concurrent rond de 1000 EU?

• Abuzer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-11 14:13
Goede review bij hardware info - klinkt toch als een mooie laptop met veel extra's (i7 kabylake ook nog eens) en het scherm wordt erg geprezen.

Hoe is de Dell?
Pagina: 1