Nieuwe PC - 1 usb 3 poort werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:30
Mijn vraag
Ik heb afgelopen zondag een nieuwe PC besteld. Deze heb ik gisteren ontvangen en toen mee aan de slag gegaan om in elkaar te zetten. Vanavond afgemaakt echter werkt er 1 USB 3.0 poort niet. Dit betreft de USB 3.0 poort van de NZXT H440 Case.

Mijn vraag is of jullie nog ideeën hebben wat ik kan uitvoeren om hem werkend te krijgen

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 214,-€ 214,-
1Asus B150 Pro Gaming/Aura€ 123,99€ 123,99
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 470,-€ 470,-
1NZXT H440 New Special Edition Zwart/Groen€ 140,90€ 140,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 96,95€ 96,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.141,79

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Alle moederbord drivers geïnstalleerd
- Alle Windows Updates geïnstalleerd
- Alle Kabels gecontroleerd. Deze lijken me gewoon goed. Het is ook maar 1 van de 2 USB 3.0 poorten welke niet werkt. Het is de meest linker als je van vooraf aan bekijkt.
- BIOS geüpdatet naar laatste versie.
- BIOS instellingen nagekeken. Ik heb een apart advanced kopje waarin ik alle USB Poorten apart van elkaar kan uit of en inschakelen, deze staan allemaal enabled.
- USB 3.0 kabel van oude PC in nieuwe moederbord gestoken --> Ook hiervan werkt nu maar 1 USB 3.0 poort. Ook hier doet de linker het niet. Ik weet 100% zeker dat beide het doen van de oude PC
- In apparaatbeheer gekeken. Hier staan nergens uitdruktekens

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik neem aan dat de front-header van de kast maar op 1 plek op het moederbord kan, namelijk vlak naast de DIMM-sloten. En ik neem ook aan dat de oude kabel van de oude PC ook op die plek aangesloten is geweest.

Geen idee of je een multimeter hebt maar je kan allicht de pinout van de 20-pin USB3.0 op je moederbord even doormeten of de spanningen wel kloppen. Dat lijkt me de snelste manier om te bepalen dat de connector wel/niet functioneert en dus of het een defect is of toch ergens een instelling in de BIOS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Correct, ik heb één usb 3.0 header. Beide kasten waren erop aangesloten. Spanningsmeter heb ik helaas niet. Maarja er zit dus wel stroom op want 1 van de 2 werkt

Bios naar default resetten ook geen effect

[ Voor 12% gewijzigd door Aschtra op 29-11-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lastig; op basis van jouw onderzoek tot heden in de startpost, zou je bijna een defect verwachten op het moederbord.

Heb je ook al geprobeerd om van USB te booten op elk poortje vanuit/na de BIOS? Dan kan je eventueel nog Windows/drivers uitsluiten. Ik las in de handleiding nog wel iets over dat USB3.0 een shared IRQ heeft; je hebt niet ergens een PCI-E 1.0 kaartje in het bijbehorende slot geprikt?

Werkt booten van USB op elke poort ook niet, vermoed ik helaas een DOA en zal je morgen even met de leverancier moeten overleggen of/hoe je snel een vervangend board kan krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ik neig ook heel erg naar een DOA, echter vind ik het zo vreemd. Ik hoop alleen dat ik iets over het hoofd zie wat het inschakelt want ik ben er een tijdje mee bezig geweest om alles netjes weg te werken enzo. Dan moet ik alles weer uit elkaar halen :p

edit:

Ik heb de oorzaak gevonden. Op het moederbord mis ik simpelweg één hele pin.
Retour is ingediend.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uJsf41F.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Aschtra op 30-11-2016 16:41 ]