Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget Game laptop

Pagina: 1
Acties:

• Dragonfeeet
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik ben van plan om mijn 6 jaar oude HP zo langzamerhand toch maar te vervangen. Normaal ben ik niet zo'n enorme held in laptops vergelijken maar ik heb mijn best gedaan ;) Qua tijdsbestek hoop ik de laptop voor half Januari in huis te hebben

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk office, film kijken en gamen. Ik zou het wel heel gaaf vinden als planet coaster draait, alles op low is geen ramp als hij het maar (enigszins) stabiel doet

Wat is je budget?
800-900 euro, Mocht er voor een paar tientjes een groot verschil zijn dan is dat mogelijk

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zit met regelmaat in de trein maar over het algemeen zijn dit korte afstanden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke voorkeuren qua merk, ik heb toegang tot de studentstore van HP, maar zover ik zag zijn daar momenteel geen interessante aanbiedingen.

Tot nu toe wat research gedaan en ik kom uit op de
https://tweakers.net/pric...80ru008pmh/specificaties/
of
https://tweakers.net/pric...80ru00clmh/specificaties/

Ik weet niet zeker of de verbeterde processor de 100 euro waard is.

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
Wel de specs zijn net genoeg om het op low te spelen, stabiel is een ander verhaal.
pricewatch: HP Omen 15-ax010nd misschien paar tientjes meer voor de gtx 960m?

• Dragonfeeet
Aangezien ik veel lees dat hij vooral CPU zwaar is, dacht ik dat het verschil in processor vooral belangrijk zou zijn?

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Zou eerder adviseren nog even door te sparen en voor een laptop met een gtx1060 te gaan.
De prijzen dalen aankomende weken nog wel. Ook komen er steeds nieuwere modellen waardoor de concurrentie groter wordt.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Arniebomba schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:40:
Zou eerder adviseren nog even door te sparen en voor een laptop met een gtx1060 te gaan.
De prijzen dalen aankomende weken nog wel. Ook komen er steeds nieuwere modellen waardoor de concurrentie groter wordt.
Waarom zouden deze de komende weken dalen?? Dat is niet de info die de meeste sites geven. De dollar wordt sterker en je leest veel over tekorten op LCD panelen en Flashprijzen die gaan stijgen... Alles wijst erop dat laptops met een scherm ( ;) ) en SSD vooral zullen gaan stijgen in prijs.

• Dragonfeeet
http://store.hp.com/Nethe...8EA%23ABH%7CX3P03EA%23ABH

Ondertussen zit ik op deze 2, ik kan de omen voor 899 en de andere voor 880 kopen. Enig advies over de afweging tussen de CPU of de GPU?

• Arniebomba
Cinemaskoop schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:49:
[...]

Waarom zouden deze de komende weken dalen?? Dat is niet de info die de meeste sites geven. De dollar wordt sterker en je leest veel over tekorten op LCD panelen en Flashprijzen die gaan stijgen... Alles wijst erop dat laptops met een scherm ( ;) ) en SSD vooral zullen gaan stijgen in prijs.
Zie mijn laatste zin. Dit is doorgaande gang van zaken. De Gtx 1060 zal net als de 960 steeds meer terug komen in laptops. Daarmee wordt de concurrentie groter en dalen doorgaans de prijzen.
Voor 1300 heb je al een laptop met een 1060. Exclusief nog bij Coolblue (momenteel uitverkocht)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
De 1060 is de opvolger van de 970M, niet van de 960M. De opvolger van de 960M is er nog niet. Maar dat is iig niet de 1060. De 1060 zal dus alleen maar in de notebooks van 1300 en hoger blijven...

• Arniebomba
De opvolger van de gtx970m is gewoon de laptop versie van de gtx 1070. Snap niet waar jij die logica vandaan haalt. Waarschijnlijk omdat ze performance wise dichter bij elkaar liggen. Maar een 70 kaart wordt nooit "vervangen" door een 60 kaart.

Maargoed, we dwalen af. Mijn advies dus nogmaals, even door sparen. Ben je meer op de toekomst voorbereid. :)

Dit is een heel mooi exemplaar: http://www.laptopshop.nl/...strix-fx502vm-dm115t.html
(Op voorraad zie ik nu)

[ Voor 20% gewijzigd door Arniebomba op 30-11-2016 12:59 ]

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 12:42
Eventueel is dit nog een optie:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00Y7MH)
Heeft wel meer een gamerlook. Heeft een i7-6700HQ processor, en een GTX960M. Het betere van beide HP laptops in jouw vergelijking.

Als je liever een meer neutrale laptop wilt, is dit een optie:
pricewatch: MSI GL62 6QF-632NL
Het enige wat deze laptop niet heeft, is een verlicht toetsenbord. Voor mij een grote plus, maar dat moet jij uiteraard beslissen.

• Dragonfeeet
Ivm het budget wil ik toch niet boven de 900 gaan
Ik twijfel nu tussen de pricewatch: HP Pavilion 15-bc031nd
En
pricewatch: HP Pavilion 15-bc075nd

Dus de gtx960 of een ssd. Aangezien ik nog geen SSD gewend ben weet ik niet of ik het zou missen?

• belgian93
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-10 14:55
Dan is voor mij de keuze snel gemaakt...
De SSD is simpelweg te klein voor mij, ik download al wel eens een filmpje, wil graag fotoalbums kwijt op me laptop, een aantal steam games.. nou dan kom ik met 256 GB niet lang toe. Hoewel een SSD een absoluut genot is, zou ik in dit geval kiezen voor iets meer opslag EN niet te vergeten een betere grafische kaart! Wie weet kan je Planet Coaster dan op net iets betere kwaliteit spelen dan wanneer je de SSD (met gtx950m) versie neemt. Het spel zal wel iets trager inladen.
Overigens is voor mij de SSD versie niet meer te verkrijgen (volgens pricewatch, that is)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

kazuyakevin schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:58:
Eventueel is dit nog een optie:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00Y7MH)
Heeft wel meer een gamerlook. Heeft een i7-6700HQ processor, en een GTX960M. Het betere van beide HP laptops in jouw vergelijking.

Als je liever een meer neutrale laptop wilt, is dit een optie:
pricewatch: MSI GL62 6QF-632NL
Het enige wat deze laptop niet heeft, is een verlicht toetsenbord. Voor mij een grote plus, maar dat moet jij uiteraard beslissen.
Deze serie ("budget") MSI wil ik met klem afraden, 2 klasgenoten hebben deze laptop en hebben een hele sloot problemen op een paar maanden tijd. Van schermen die flikkeren tot niet willen laden en van BSOD's tot straaljagers qua geluid...

Zelf heb ik de HP Omen 15. Zeer tevreden over. 2 puntjes van aandacht zijn dat je hem netjes bovenaan het scherm moet vastpakken om dicht te klappen (en niet met een platte hand dicht drukken, te veel druk onderaan het scherm > backlight-bleeding), en dat je even moet oppassen of je exemplaar geen scheur heeft rechtsbovenaan naast de speakergrill. Deze grill is 1cm langer dan bij Pavilions en daarom is die hoek wat minder stevig.

Voor 875,- gekocht trouwens, voor het geld absoluut geen misser :) SSD, HDD, 6300HQ (snel zat), 960m, goede koeling, licht en dun.
belgian93 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:10:
Dan is voor mij de keuze snel gemaakt...
De SSD is simpelweg te klein voor mij, ik download al wel eens een filmpje, wil graag fotoalbums kwijt op me laptop, een aantal steam games.. nou dan kom ik met 256 GB niet lang toe. Hoewel een SSD een absoluut genot is, zou ik in dit geval kiezen voor iets meer opslag EN niet te vergeten een betere grafische kaart! Wie weet kan je Planet Coaster dan op net iets betere kwaliteit spelen dan wanneer je de SSD (met gtx950m) versie neemt. Het spel zal wel iets trager inladen.
Overigens is voor mij de SSD versie niet meer te verkrijgen (volgens pricewatch, that is)
Ah, nu zeg je wat. Planet Coaster kan tot een bezoeker of 2000, daarna zit je op 5 fps te spelen. Dat geldt overigens voor alle laptops met vergelijkbare specs, dus voor die game hoef je niet ver te zoeken, dat gaat gewoon bijna niet... Helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door Kuusj op 01-12-2016 23:26 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1