Vervangen standaard modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jponsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 13:10
Hi,

Ik ben bezig met het optimaliseren van het netwerk thuis, gezien de huidige stabiliteit en snelheid zijn hier behoorlijk wat stappen in te maken. Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat ik de voor en nadelen niet precies kan vinden/beschrijven van het neerzetten van een (eigen/andere) modem.

Wij zijn klant van Ziggo en gebruiken op dit moment de standaard meegeleverde modem, de Technicolor TC7210. Echter vind ik het bereik van deze modem echt verschrikkelijk slecht. Dat probleem heb ik tot nu toe altijd opgelost door middel van een access point (Apple Airport). Echter wil ik een betere oplossing zodat mijn Airport een verdieping naar boven kan voor de zolder.

Nu lees ik op veel plekken dat men de standaard Ziggo modem vervangt door een andere modem, en de standaard modem in "bridge" modus laat zetten. Als ik het goed begrijp, worden er dan door de Ziggo modem geen ip-adressen meer uitgegeven en gaat de nieuwe modem dit regelen. Klopt dit?

Als ik dit wil gaan doen, hoe moet ik dat dan aansluiten? Ik moet dan toch de huidige aansluitingen laten zitten, en vervolgens de nieuwe modem op de WAN poort van de Ziggo modem aansluiten, toch? Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de TV (Horizon dinges) wel blijft werken. Bellen via een vaste lijn doen we niet.

En dan als laatste nog: iemand een aanrader wat betreft modem? budget is rond de €100.

Alvast bedankt, en mijn excuses voor de vele vragen ;)

Groetjes,
Jeffrey

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kabelmodem kun je niet zelf vervangen voor iets anders. Wat je wel kunt doen is Ziggo vertellen dat ze het ding in Bridge modus moeten zetten, de ingebouwde wifi uit moeten schakelen en er dan zelf een router plus de rest aan hangen. Ziggo uit gaat WAN in op je router, en van daar af verder.

Sowieso is die technicolor al wat jaartjes oud, dus als je ze belt kun je ook om een nieuwe vragen. Ws haal je nu niet de snelheden die je zou kunnen halen (maar das afhankelijk van je abo).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:23
Je kunt ook, op een gunstige lokatie, een tweede access point neerhangen. Ziggo heeft bijvoorbeeld een gemodificeerde TP-Link Archer C7 in de aanbieding.

En zo oud is die TC7210 niet, hij wordt pas sinds maart 2015 geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
jponsen schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:46:
Nu lees ik op veel plekken dat men de standaard Ziggo modem vervangt door een andere modem, en de standaard modem in "bridge" modus laat zetten. Als ik het goed begrijp, worden er dan door de Ziggo modem geen ip-adressen meer uitgegeven en gaat de nieuwe modem dit regelen. Klopt dit?
Router. Klopt, maar dan ben je ook de WiFi-functionaliteit van de TC7210 kwijt.

Die TC7210 mag het probleem niet zijn. 3x3 ac 5 GHz, 2x2 2.4 GHz. Hoezo is hij ontoereikend? Waar staat het modem? Meterkast, of woonkamer?

Voor wat betreft 2.4 GHz: heb je al een ander kanaal geprobeerd? En op 5 GHz: verwacht niet dat het heel veel verder werkt dan de ruimte waarin het modem staat. Als dat de meterkast is dan is dat vrij ongelukkig...

Anyway, de TC7210 ansich is het probleem niet, dus als je hem bridged schiet je netto weinig op als je er een ander apparaat ervoor in de plaats zet. Als dat een betere plaatsing oplevert dan valt het te overwegen.
The Eagle schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:00:
Sowieso is die technicolor al wat jaartjes oud, dus als je ze belt kun je ook om een nieuwe vragen. Ws haal je nu niet de snelheden die je zou kunnen halen (maar das afhankelijk van je abo).
Ben je toevallig in de war met een oud UPC-modem? Die TC7210 doet 802.11ac en is van de 'meest recente' generatie. Niets mis mee (tenminste, op papier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Vergeet niet dat je de ondersteuning voor Ziggo wifispots verliest als je je modem in bridgemodus laat zetten. Mocht je hier tenminste gebruik van maken.

"When you grow up your heart dies"