Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Beste medetweakers,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe koptelefoon in huis, de Audio-Technica ATH-M50X. Het is een geweldige koptelefoon, alleen heb ik een probleem als ik deze in de computer steek. Via de computer krijg ik een dof geluid, dit is zowel op internet bij bijvoorbeeld youtube of offline via windows media player. Ik denk dus dat het aan mijn computer ligt, aangezien het geluid op mijn telefoon (Samsung Note 3) wel echt prima is. Zo kan ik alleen via mijn telefoon van mooie/goede kwaliteit muziek luisteren. Ik gebruik overigens bij beide apparaten dezelfde 1m kabel met aan beide kanten 3,5mm jackplugs. Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Beste antwoord (via _Heisenberg_ op 29-11-2016 22:09)

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:08
H'm da's een laptop, die hebben vaker ruzie met laagohmige koptelefoons, heb zelf een HP Zbook en een beyerdynamic DT770 in de 80 ohm versie en die zijn ook geen vriendjes van elkaar. Een DT880 (600 ohm) werkt prima. Met een losse koptelefoonversterker ertussen wordt het een stuk beter. Ik kan helaas niet zo 1-2-3 de specs van de audiouitgang van je laptop vinden. Zoek op iets als "minimale belastings impedantie audio-uitgang".
Je telefoon kan dus blijkbaar wel met een laagohmig model koptelefoon overweg. Gewone dopjes zijn meestal hoogohmig, die zouden dus op je telefoon en laptop zo'n beetje hetzelfde moeten klinken.

[ Voor 18% gewijzigd door BMW_Gizzmo op 29-11-2016 21:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05 14:47
Je zou kunnen kijken bij de instellingen van de sound equalizer:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/20tnndl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
Chic de Friemel schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:55:
Je zou kunnen kijken bij de instellingen van de sound equalizer:

[afbeelding]
Bedankt voor je reply, helaas staat dat al hetzelfde als hoe het op jouw plaatjes staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05 14:47
Je moet bij de Instelling (2e cirkel) de balk openvouwen, daar staan verschillende EQ's (bijv. 'woonkamer'). Probeer er eens een paar zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
Dat is een laagohmig model koptelefoon (30-39 ohm), Kan zijn dat je geluidskaart die niet zo heel goed aan kan sturen. Oplossing wordt dan een losse koptelefoonversterker (of een andere geluidskaart).
Wat is je moederbord/pc ?

[ Voor 6% gewijzigd door BMW_Gizzmo op 29-11-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
BMW_Gizzmo schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:04:
Dat is een laagohmig model koptelefoon (30-39 ohm), Kan zijn dat je geluidskaart die niet zo heel goed aan kan sturen. Oplossing wordt dan een losse koptelefoonversterker (of een andere geluidskaart).
Wat is je moederbord/pc ?
Ik heb een Dell Inspiron 7559 laptop: http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7559-laptop/pd

Ik weet niet hoe je kan zien wat mijn specs zijn, ben niet zo heel handig met dit soort zaken O-)

Gek dat ie op mijn telefoon dan wel prima werkt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
Chic de Friemel schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:00:
Je moet bij de Instelling (2e cirkel) de balk openvouwen, daar staan verschillende EQ's (bijv. 'woonkamer'). Probeer er eens een paar zou ik zeggen.
Helaas werkte dit ook niet, aangezien het geluid hoe dat er in komt niet meer met een equalizer recht te trekken is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
H'm da's een laptop, die hebben vaker ruzie met laagohmige koptelefoons, heb zelf een HP Zbook en een beyerdynamic DT770 in de 80 ohm versie en die zijn ook geen vriendjes van elkaar. Een DT880 (600 ohm) werkt prima. Met een losse koptelefoonversterker ertussen wordt het een stuk beter. Ik kan helaas niet zo 1-2-3 de specs van de audiouitgang van je laptop vinden. Zoek op iets als "minimale belastings impedantie audio-uitgang".
Je telefoon kan dus blijkbaar wel met een laagohmig model koptelefoon overweg. Gewone dopjes zijn meestal hoogohmig, die zouden dus op je telefoon en laptop zo'n beetje hetzelfde moeten klinken.

[ Voor 18% gewijzigd door BMW_Gizzmo op 29-11-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
BMW_Gizzmo schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:17:
Klopt normale oordoppen doen het prima, zal wel ff kijken wat voor versterker er dan tussen zou moeten. In mijn kamer heb ik een Onkyo versterker die ik regelmatig op mijn pc aansluit, via die versterker met een 6,3mm jackplug zou ik dus wel prima geluid moeten krijgen i.c.m. deze koptelefoon? Ben nu niet thuis namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
BMW_Gizzmo schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:17:
De meeste oordopjes die ik tegen kom zitten ook vaak rond de 35 Ohm.
Zouden die dan niet net zo beroerd moeten klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
Die laagohmige oordopjes hebben zowieso een veel kleiner spoeltje (fysieke afmetingen) en de hoeveelheid te verplaatsen lucht is ook veel kleiner. Dus is er logisch geredeneerd ook minder vermogen nodig om geluid te produceren. Een gewone over-ear, groter diafragma, grotere spoel, meer vermogen.
Bedenk ook dat een luidspreker niet alleen een ohmse waarde is maar eigenlijk een LCR kring.
Op het gebied van laptopoutputs heb ik allerlei, voor een elektronicus, hele vreemde schakelingen gezien, meestal is het op dat gebied.. zo goedkoop mogelijk. Eigenlijk wil je voor een koptelefoon een outputimpedantie aan de versterkerkant van rond de 8 ohm
Een andere leuke test om eens te proberen.. neem een fatsoenlijke koptelefoon en sluit die op de luidsprekerklemmen van een el-cheapo versterker aan met in serie in elk kanaal een weerstand van 200 ohm o.i.d. Luister naar wat fatsoenlijke muziek, haal de weerstand er tussenuit, volumeregelaar een stuk lager en luister nog eens naar dezelfde muziek.
Pagina: 1