Toon posts:

nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
CORSAIR Cooling Hydro Series H115i
MSI Z97-GD65 GAMING Z97
Intel Core i5-4690K 3500 1150 BOX
Corsair HX850i 850W ATX24
SSD 256GB 330/550 MX100 SA3 CRU
MSI 2GB D5 X GTX750 Ti OC Twin Frozr R
D316GB 2400-10 TridentX K4 GSK

Dit is mijn setup.

Ik heb recent een nieuwe processor aangeschaft, de i5-4960k
hiervoor had ik een Intel Celeron G1850 2900 1150 BOX...

Ik kreeg vaak de melding dat mijn processor overloaded was, vooral bij games.

mij is vandaag verteld dat als je een nieuwe processor in je systeem bouwt, dat je dan het beste windows kan resetten. omdat windows niet goed configureert met je processor ??

Heb ik dit niet helemaal goed begrepen, of zit er waarheid in ?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:56

br00ky

Moderator Harde Waren
God, je hebt wel een systeem dat behoorlijk uit balans is, maar okay. Een nieuwe cpu behoeft eigenlijk nooit een nieuwe installatie van je OS, tenzij je along the line tegen problemen gaat aanlopen.

Verwijderd

Windows is gekoppeld aan het moederbord, niet aan de cpu.
En zoals br00ky zegt: het is geen fraai geheel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de andwoorden!

Ik heb er zeer beperkt verstand van, ik probeer via internet bij te leren.
Iedereen heeft een andere mening, het is moeilijk om van diverse meningen uit te gaan.

Wat is volgens jullie de reden dat mijn systeem uit balance is
@br00ky @acb2401

Verwijderd

Vergeleken met de cpu is de videokaart aan de zwakke kant voor gaming. De voeding is dan weer heel erg zwaar voor een systeem dat 150w verbruikt.
Daarnaast vraag ik mij af waar de dure AIO goed voor is. Je zal je redenen er voor hebben.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:07
Een mooie videokaart(deze is best wel zwak)erin en dan is de balans aardig terug,ja de voeding is te zwaar,maar altijd nog liever te zwaar als een te lichte voeding,wat je hier ook regelmatig voorbij ziet komen.

TS,koop een andere videokaart indien mogelijk,b.v een 1060 gtx,dat ga je pas serieus merken :) in games

Maar wat bedoel je precies met de melding,heb je een screenshot van wat je te zien krijg?
Of was dit met de oude processor zo? :)

[ Voor 20% gewijzigd door freaky35 op 01-12-2016 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
klopt de voeding is veel te zwaar, maar dat was de enige die ik mooi vond en modulair was.
en mocht ik in de toekomst zwaar gaan uitbreiden dan kan ik dat makkelijk aan.

De CPU overload melding krijg ik nu niet meer ivbm de net nieuwe processor ( gelukkig )
ik wil inderdaad een andere videokaart kopen, met een budget van +- 500.

deze gpu was prima om mee te beginnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b6defcca4bcd1b3f73d0ed3c33b3c7b4.png
dit is hem

• Arny III
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-11-2025
Nou moet zeggen dat je voor een 'leek' wel 'n prima voeding hebt gevonden ondanks datie 'n overkill is voor je systeem ;)
Ook een mooi, netjes systeem trouwens.

Met 'n budget van 500 euro zou ik meteen voor GTX 1070 gaan. Ben je voor de komende jaren wel klaar.
Check deze review maar eens. Maar er zijn er velen op 't web.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan ook nog de twee fans op de hd case en de fan achter -de cpu- verwijderen, allemaal niet nodig en je systeem wordt er wel een stuk rustiger door.
Ik weet niet of je ook nog andere fans in je case hebt, die kunnen dan ook weg want met alleen de twee van de wc boven heb je ruim voldoende airflow.

• freaky35
Als je een andere videokaart erin zet,zou ik de fan achterin laten zitten, plus een intake fan die voorin zit.
Zodat er wel voldoende airflow overblijft voor de videokaart

[ Voor 21% gewijzigd door freaky35 op 02-12-2016 08:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arny III schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:52:
Nou moet zeggen dat je voor een 'leek' wel 'n prima voeding hebt gevonden ondanks datie 'n overkill is voor je systeem ;)
Ook een mooi, netjes systeem trouwens.

Met 'n budget van 500 euro zou ik meteen voor GTX 1070 gaan. Ben je voor de komende jaren wel klaar.
Check deze review maar eens. Maar er zijn er velen op 't web.
Bedankt voor het compliment, na een hoop googelen en mensen zoals jullie die tips geven kom je er !

https://tweakers.net/productreview/136367/asus-geforce-gtx-1070-founders-edition-8gb.html]Dit vind ik toch wel het mooie model Reviews zijn goed, toen ik mijn systeem ging aanschaffen was deze +- 1000euro, als ik me niet vergis.
Reepje schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:07:
Je kan ook nog de twee fans op de hd case en de fan achter -de cpu- verwijderen, allemaal niet nodig en je systeem wordt er wel een stuk rustiger door.
Ik weet niet of je ook nog andere fans in je case hebt, die kunnen dan ook weg want met alleen de twee van de wc boven heb je ruim voldoende airflow.
Ik heb 2x een standaard case fan met rooie led die koelen de SSD & HDD, Deze maken beide zo goed als geen geluid. En de leds maken de look wel af vind ik, verder heb ik nog een standaard case fan aan de achter zijde van de pc, deze maakt ook vrijwel geen lawaai. Het systeem is vrij rustig, wellicht als er veel gevraagd word dat het iets luider word.

volgens mij heb ik wel meer afblaas dan inblaas, waardoor er veel stof aangezogen word.
Ik had eerst een cpu cooler, Dark rock pro 3 de koel blokken hiervan zaten vaak en snel vol met stof.
freaky35 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:42:
Als je een andere videokaart erin zet,zou ik de fan achterin laten zitten, plus een intake fan die voorin zit.
Zodat er wel voldoende airflow overblijft voor de videokaart
Ja ik laat alles zitten, ik heb nog een 120mm fan liggen die kan ik eventueel ook nog monteren als het moet.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst volgende project word cable sleeven & een nieuwe GPU

Twijfel om misschien toch me budget wat op te krikken.
Ik heb namelijk een 4K tv & 4k beeldscherm, dus is het wel leuk om makkelijk 4k te kunnen draaien.

sleeven kost incl tools zo'n 210 euro incl verzenden op www.mainframecostums.com

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f4862cb16812d068b03f343e5dda4b06.png

iemand enig idee waar je deze in nederland kan krijgen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2016 18:01 ]

Verwijderd

Een Founders Edition GTX 1070 is sowieso niet handig om te nemen als je geen waterkoeling er op gaat zetten of in een goede behuizing, en al helemaal niet voor die prijs. Slechtere en wat luidere koeling en kan zijn boost clock niet behouden onder load. Voor minder heb je bijvoorbeeld een betere pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB , pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB of pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC

Die site voor de sleeve tools werkt niet, maar €210,- voor de tools en dan moet je het ook nog zelf gaan sleeven? Bij CableMod koop je complete sets voor €100,- en hoef je ze alleen maar aan de sluiten op je voeding:
https://eustore.cablemod....?filter_models=axi-hxi-rm

Of je moet het leuk vinden om ze zelf te sleeven, maar €210,- lijkt mij dan wat overdreven (zelf geen ervaring mee).

Die rode cable combs lijken me nu ook niet echt praktisch, eenmaal erop kunnen ze er niet meer af zonder te slopen; de connector van een kabel past er ook niet doorheen. Deze zijn veel handiger:
https://eustore.cablemod.com/product-category/cable-combs/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2016 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de informatie @jvradeon !!

qua grafische kaart vind ik het zeer moeilijk om daar een keuze over te maken.
Voordat ik een goeie gpu aanschaf laat ik me zeker nog goed informeren door diverse mensen.
Iedereen heeft een eigen mening of ervaring.

Het sleeven leek me leuk om te doen, ik wil zoveel mogelijk zelf doen.
Ik heb extra veel besteld omdat het helemaal vanuit amerika komt, en de verzend kosten nogal prijzig zijn (62 euro van de 220) dus vandaar zo duur. Er zit een speciale krim tang bij en wat andere tools twn 60. Dus het matriaal zelf is niet super duur, connectors, kabel, sleeve, etc

Ik heb die combs die jij laat zien ook gezien, maar ik vind ze niet mooi.
de combs zijn er af te halen mochten ze niet mooi zijn, dmv de connector demonteren.
Maar ik denk wel dat rooie combs er mooi bij zullen staan.

Verwijderd

Topicstarter
freaky35 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:37:
Een mooie videokaart(deze is best wel zwak)erin en dan is de balans aardig terug,ja de voeding is te zwaar,maar altijd nog liever te zwaar als een te lichte voeding,wat je hier ook regelmatig voorbij ziet komen.

TS,koop een andere videokaart indien mogelijk,b.v een 1060 gtx,dat ga je pas serieus merken :) in games

Maar wat bedoel je precies met de melding,heb je een screenshot van wat je te zien krijg?
Of was dit met de oude processor zo? :)
@freaky35 Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/fbf80c5255fc5779009a03275cfb5b03.png

en
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b58be7752cecc8f0e63302da99533059.jpg

en dit terwijl er een redelijke processor in zit ??

• freaky35
Ow dat is Norton,dat is niet eens het systeem zelf,geen probleem dus.
Dat is gewoon software die het leuk vind om een melding te maken.
Kan je dus compleet negeren,sterker nog ik zou norton eraf halen :)

[ Voor 20% gewijzigd door freaky35 op 12-12-2016 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
norton is verlopen, ik moet hem verlengen.

Wat raad je aan ? @freaky35

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Ik hoop niet dat je vanwege die melding een andere CPU hebt aangeschaft. Want die melding geeft gewoon aan dat je CPU intensief word gebruikt, er staat niet TE intensief.

Verwijderd

Topicstarter
nee, haha!! Ik had de build toen in een keer aangeschaft met een celeron cpu, ik wou uiteraard een betere cpu. Helaas werd het gehele totaal plaatje dan even te duur.

Nu vond ik het toch eens tijd worden om mijn cpu te verbeteren.
Pagina: 1