Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Text met meerdere variabele bedragen/waardes genereren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb de opdracht gekregen van een 50-tal documenten de financiële bedragen te updaten. Ik zou dit, als het weinig documenten waren, gewoon met de hand doen. Maar voor zo'n groot aantal documenten vind ik het een vraag waard.

Het gaat om bedragen in een Financieel voorreken voorbeeld, maar dan per document verschillend en in 2 talen. De bedragen zijn in beide talen wel gelijk.

het gaat om de volgende tekst:

Representatief voorbeeld: Factuurprijs : € 19.990. Maandaflossingen: € 253,17. Voorschot : € 0,0. Laatste verhoogde maandaflossing: € 8.996,50.
Totale prijs op afbetaling: € 20.894,49.

Hierbij moet ik de dik gedrukte bedragen vervangen voor een ander bedragen die netjes in een exceldocument staan.

Is het mogelijk om dus die dikgedrukte bedragen te vervangen door een Waarde in een cel?

Dus zoiets:

Representatief voorbeeld: Factuurprijs : € Waarde Cel M1. Maandaflossingen: € Cel F1. Voorschot : € 0,0. Laatste verhoogde maandaflossing: € Cel G1.
Totale prijs op afbetaling: € Cel H1.

Als doel wil ik dus in 4 cellen bedragen kopieren/selecteren, waarna beide teksten gegenereerd worden.

Het lijkt het meeste op een nieuwsbrief met een wisselende naam, adres en postcode, maar dan met bedragen.

Meedenken wordt gewaardeerd! :)

Respect to the man in the icecream van!

Beste antwoord (via Estoque op 29-11-2016 19:31)

• Datazor
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-03-2021
Hiervoor kun je verzendlijsten voor gebruiken. Hierdoor maak je een formaat aan en pomp je de nieuwe data in het format.

[ Voor 35% gewijzigd door Datazor op 29-11-2016 18:57 ]

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ja, dat kan zeker in Excel: https://support.office.co...1b-441e-ac4d-d4a1c5514456

Ik het moment dat jij in blad 2 de gegevens invult, kan je verwijzingen maken vanuit blad 1.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • Beste antwoord

• Datazor
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-03-2021
Hiervoor kun je verzendlijsten voor gebruiken. Hierdoor maak je een formaat aan en pomp je de nieuwe data in het format.

[ Voor 35% gewijzigd door Datazor op 29-11-2016 18:57 ]

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Topicstarter
Zoals outerspace aangeeft wil het wel, maar werd qua korte termijn was de oplossing van Datazor iets beter.

Beide heel erg bedankt!!!!

Respect to the man in the icecream van!