Het ongewenste muis "dubbel klik" probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 5.741 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sinds kort vertoond mijn muis het ongewenste "dubbel klik" probleem als je 1x klikt.
Zat websites en fora waarin dit probleem reeds wordt aangekaart, maar hier ook even een discussie.

Een schakelaartje in de muis doet de "klik" en deze kan N keer klikken voordat hij probelemen gaat vertonen.

Ik dus met schilmes en schroevendraaier in de aanslag om de muis te ontdoen van zijn pads en open te schroeven.
En daar kwam ik de Omron D2FC-F-7N tegen.
Nou blijkt deze er in 3 versies te zijn:
  • D2FC-F-7N = (5 miljoen x klikken)
  • D2FC-F-7N(10M) = (10 miljoen x klikken)
  • D2FC-F-7N(20M) = (20 miljoen x klikken)
Waarom stoppen fabrikanten niet de 20M er in?
De kostprijs is bijna gelijk, maar blijkbaar is omzet belangrijker dan houdbaarheid.

Daarnaast vind ik iets anders vreemd. In Windows OS moet je dubbelklikken op items om ze te openen.
Ik merk op dat veel gebruikers dit gedrag vervolgens overal op de computer toepassen (inclusief internet) wat voor de nodige extra onnodige kliks zorgt.
Daarmee kom ik eigenlijk tot de volgende conclusie:

non-Windows gebruikers doen ongeveer 1.5x zo lang met hun muis dan Windows gebruikers.

Zijn er überhaupt fabrikanten die wel degelijke switches in hun muizen verwerken?

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 29-11-2016 17:48 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DJMaze schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:47:
Daarmee kom ik eigenlijk tot de volgende conclusie:

non-Windows gebruikers doen ongeveer 1.5x zo lang met hun muis dan Windows gebruikers.

Wat denken jullie?
Mensen met 14inch bandjes onder hun auto doen korter met hun banden dan mensen met 21inch onder hun auto, omdat die 14inch meer rotaties maken per afgelegd stuk. Snap je nu de inhoud van je conclusie?
hij probelemen gaat vertonen
'kan' is keyword hier.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 29-11-2016 17:51 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als een simpelere switch ook maar een beetje goedkoper is levert dat natuurlijk al snel veel geld op, op het moment dat je er een paar miljoen van verkoopt. Dan scheelt 1 of 2 cent natuurlijk weer een heleboel.

Welke muis heb je?
DJMaze schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:47:
non-Windows gebruikers doen ongeveer 1.5x zo lang met hun muis dan incompetente Windows gebruikers.
FTFY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Kostprijs + marge voor werkelijk elke schakel in het productie en distributieproces * aantal muizen dat wordt verkocht = serieus geld.

Genoeg muizen met 10/20m click switches op de markt, je merkt ook wel dat er de laatste jaren meer focus op is (switch kwaliteit an sich).

De meeste muizen die ik heb (gehad) of in mijn omgeving worden eerder vervangen vanwege hygiene of versleten coatings dan kapotte switches, dus ik snap die fabrikant keuze wel, althans in het budget segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wie zegt dat die er niet in zit?

Maar laten we zeggen dat je een gewone normale muis heb. Die gebruik je 3 uur per dag, waarbij je tijdens gebruik elke 10 seconde een keer klikt. Doe je de wiskunde, en je kan 12.5 jaar vooruit met je 5M kliks switch. Wat zat moet zijn. Uiteraard gaan sommige eerder kapot, en andere gebruiken hem gewoon meer. Als het een muis van €60 was mag je verwachten dat hij een tijd mee gaat. Is het een €10 standaard muisje kan je niet zoveel ervan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb een Logitech Performance MX. Deze is uitgerust met de D2FC-F-7N
Na 3 jaar is nu linker knop stuk (bekend probleem).
Ik gebruik hem zakelijk ongeveer 8 uur per dag en dan nog in mijn vrije tijd.
Dus gerust bijna 60 uur per week.

Open geschroeft en gegoogled en toen bleken er wel wat topics over het probleem te zijn en youtube filmpjes.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaaltje32
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 18:49
[quote]SinergyX schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:50:
[...]

Mensen met 14inch bandjes onder hun auto doen korter met hun banden dan mensen met 21inch onder hun auto, omdat die 14inch meer rotaties maken per afgelegd stuk. Snap je nu de inhoud van je conclusie?

Klopt niet helemaal, 14 inch of 21 inch hierbij komt de factor band omtrek bij kijken . als deze gelijk zijn slijten zowel de 14 als de 21 inch gelijk af en doen ze beide even lang over. of de 21 inch mischien wel korter omdat de wang van de band stugger en minder hoog is.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:30

br00ky

Moderator Harde Waren
@vaaltje32 hier na 9(!) jaar nog op reageren is vrij nutteloos. In het vervolg graag even checken hoe kunde reactie is waar je op reageert :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.