Printer probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een HP laserjet 200 colorMFP. Ik wil verbinding maken met deze printer en vervolgens kunnen printen en scannen. Dus ik heb de printer toegevoegd en getest of het printte.. dat werkt. Vervolgens wil ik scannen d.m.v. de HP scan tool maar dan kan hij de printer niet vinden/verbinding maken. Iemand enig idee hoe dit komt?

Ik heb hem verwijderd opnieuw toegevoegd, als standaard ingesteld. Het moet werken want hij is alleen naar een andere locatie verplaatst.

Ik heb Windows 10 en Office 2016, maak gebruik van HP scan om te scannen.

Iemand ideeën?

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-12-2016 14:56)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het een netwerkprinter betreft, statisch IP instellen, dat doet wonderen.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:50
USB of netwerk ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Heb je ook de complete software van HP gepakt? Vooral met scannen kan dit erg nauw luisteren.
Als het via netwerk gaat kan het ook zijn dat je printer op DHCP staat. En een nieuw IP gekregen heeft. Waardoor je PC deze niet kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

Ik heb met deze printer wel vaker wat eigenaardigheden meegemaakt. Het zou inderdaad goed kunnen dat de printer een ander IP heeft gekregen waardoor je scan tool in de war is.

Kun je niet die wizard voor het toevoegen van de scanner nog een keer draaien zodat de oude informatie geupdate wordt?

Anders is het wellicht handig om de HP software een keer helemaal te verwijderen en er opnieuw op te zetten. Als het goed is krijg je voor je scanner helemaal zo'n wizard waar je even opnieuw doorheen moet.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het een netwerkprinter betreft, statisch IP instellen, dat doet wonderen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eens of Paint de scanner ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjulliewel,
Ik had hem al op statisch maar de IP range klopte niet met die van het netwerk.

Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonardoke
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Hallo, ik ben nieuw op Tweakers en heb al erg veel tijd gestoken om erachter te komen hoe ik een specifieke vraag kan stellen opdat die bij de juiste groep terecht komt. Of ik het nu goed doe weet ik niet maar ik probeer het. Van Tweakers zelf krijg ik een (voor mij) cryptisch advies...
Ik heb sinds ruim een jaar een Xerox 6505 en ben daar erg tevreden over. Deze printer is aangesloten op mijn Surface Pro3. Onlangs printte mijn zoon iets met zijn Mac en deed dat zoals hij eerder deed door de USB-kabel even over te zetten. Toen ik vervolgens weer met mijn PC wilde printen bleek er een foutmelding in het display te staan: laad papier | letter. Ik gebruik altijd A4, daar staat hij ook op ingesteld (op de printer en in het printmenu) en de lade is gevuld. Bij een nieuwe printopdracht wordt er vervolgens maar één pagina geprint plus één pagina van de vórige opdracht en stopt (met de foutmelding)... Aan en uitzetten helpt niet - hij print dan nogmaals de laatste printopdracht uit zijn geheugen.
De gebruiksaanwijzing geeft mij geen oplossing en contact met de leverancier (CentralPoint) leert me dat ik met Xerox contact moet opnemen die vervolgens mij weer terugverwijzen naar de leverancier. Het cirkeltje is rond en niemand wil me helpen. Ik heb verder geen onderhoudscontract (als 'kleinverbruiker') en hoe ik dat dat moet krijgen kon mij me ook niet vertellen...
Wie o wie zou mij willen helpen, ik ben momenteel erg afhankelijk van dat ding...
Alvast hartelijk dank voor een reactie!
Mvg, Leo van Geffen
Pagina: 1